بودجه شبکه آزمایشگاهی250 درصد افزایش یافت

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، خدمات حمایتی شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی در امسال با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، به 900 میلیارد ریال افزایش داده شد. بر این اساس، در امسال 300 میلیارد ریال حمایت های عمومی و 600 میلیارد ریال حمایت برنامه محور در شبکه آزمایشگاهی ارایه می گردد.

بودجه شبکه آزمایشگاهی250 درصد افزایش یافت

بعلاوه در سال 1402 علاوه بر اعتبارات عمومی باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی ویژه اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی که به صورت فصلی ارایه می گردد، اعتبارات تازه مبتنی بر فعالیت های برنامه محور در حوزه توسعه فناوری و بعلاوه خروجی فعالیت های پژوهشی نیز ارایه خواهد شد.

در امسال، پژوهش هایی که در راستای برطرف نیازهای اساسی فناورانه، صنعتی و اولویت دار اعلام شده از سوی ستادهای فناوری راهبردی معاونت علمی باشند، اعتبارات ویژه ای در قالب طرح های خدمات آزمایشگاهی برنامه محور دریافت می نمایند.

این اعتبارات شامل جوایز تشویقی مبتنی بر خروجی های پژوهشی، مانند جایزه انتشار مقاله منتج شده از طرح پژوهشی در مجلات منتخب، جایزه ثبت اختراع خارجی (پتنت)، انتخاب موضوع فعالیت های پژوهشی در زمینه اولویت های پژوهشی توسعه فناوری اعلام شده از سوی ستادهای توسعه فناوری و بعلاوه حمایت از طرح های پژوهشی دانش آموزی با راهبری مرکز توسعه فناوری های راهبردی است.

برهمین اساس، در شیوه تازه ارایه اعتبارات باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی، اعضای هیئت علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و فناوران فعال در کشور، از 20 تا 200 میلیون ریال اعتبار استفاده از خدمات آزمایشگاهی مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی را دریافت خواهند کرد.

علاوه بر این، در امسال به منظور حمایت از پیشبرد فعالیت های آزمایشگاهی مرتبط با تحقیق و توسعه محصولات و خدمات شرکت های نوپای دانش بنیان، اعتبار ویژه ای در نظر گرفته شده است.

بر اساس اعلام شبکه آزمایشگاهی، اعتبارات عمومی باشگاه مشتریان فعال شده و آیین نامه بهره مندی از اعتبارات برنامه محور باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، به زودی ارایه می گردد.

اعتبارات ارایه شده برای فصل بهار و تابستان 1402، با استقبال قابل توجه پژوهشگران کشور روبرو شد به صورتی که طی 4 روز از آغاز طرح، ظرفیت 4 هزار نفری طرح دانشجویان و 2 هزار نفری طرح اعضای هیئت علمی تکمیل شد.

در این راستا، 120 میلیارد ریال یارانه دریافت خدمات آزمایشگاهی از مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی به پژوهشگران تخصیص داده شده است.

با توجه به تقاضای بیش از ظرفیت اعتبار خدمات آزمایشگاهی بهار و تابستان 1402، با مساعدت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سقف ظرفیت طرح های تخفیف عمومی برای طرح هیئت علمی و دانشجویان افزایش داده شد.

ثبت نام تکمیل ظرفیت سامانه خدمات اعتباری شبکه آزمایشگاهی سه شنبه ششم تیرماه 1402 فعال می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 تیر 1402 بروزرسانی: 7 تیر 1402 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1912

به "بودجه شبکه آزمایشگاهی250 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه شبکه آزمایشگاهی250 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید