بهترین مسیرهای طبیعت گردی در ریو دو ژانیرو

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، مسیرهای طبیعت گردی در ریو دو ژانیرو

شهر ریو دو ژانیرو شاید به سواح آفتابی و دیدنی اش معروفیت داشته باشد، اما این سواحل تنها جاذبه هایی نیستند که در شهر ریو وجود دارند. این شهر جنگل ملی تیجوکا، بزرگترین جنگل شهری دنیا را در خودش دارد. این جنگل پر است از مسیرهای دیدنی و نفس گیر طبیعت گردی. در سفرتان به این شهر، بهتر است تجربه سفر به زیباترین چشم انداز ها طبیعی آن را با ماندن در سواحل از دست ندهید. ریو دو ژانیرو شهری است که همه سلیقه ها را راضی می کند. اگر در پی دیدن طبیعتی خاص هستید، کوله بارتان را ببندید و با خبرنگاران همراه باشید تا شما را با بهترین مسیرهای طبیعت گردی در ریو دو ژانیرو آشنا کنیم.

بهترین مسیرهای طبیعت گردی در ریو دو ژانیرو

1- دویس ایرمائوس (Dois Irmaos)

دویس ایرمائوس یا دو برادر، یکی از محبوب ترین راستاهای کوهنوردی در ریو است. اگر قصد دارید فقط یک راستا طبیعت گردی را در این شهر تجربه کنید، دویس ایرمائوس را انتخاب کنید. دویس ایرمائوس دو کوه هستند که در انتهای خط ساحلی ایپانما می توانید چشم انداز آن ها را ببینید. صعود به بالای قله بلندتر این دو کوه، کمتر از یک ساعت وقت می گیرد و زمانی که به بالای آن می رسید می توانید از دیدن چشم انداز بی نظیر این کوه به شهر زیبای ریو لذت ببرید. علاوه بر اینکه از این طریق می توانید چشم انداز متفاوتی از شهر ریو را ببینید، یکی از مزایای انتخاب این راستا، کوتاه و راحت بودن آن است که باعث می شود هر کسی بتواند خودش را به بالای آن برساند.

2- سوگارلوف (Sugarloaf)

سوگارلوف یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری ریو است. بنابراین چه قصد بازدید از آن را داشته باشید چه نداشته باشید، ممکن است در انتهای سفرتان سر از این جاذبه دربیاورید! پس بهتر است که تجربه متفاوتی از سفر به آن داشته باشید. می توانید به جای راستا رایج، از تپه های پوشیده از جنگل های بارانی به سمت بالا بروید و علاوه بر دیدن چشم اندازی متفاوت، با میمون های کوچک این جنگل ها بازی کنید. همچنین می توانید در اینجا سوار تله کابین بشوید و از دیدن چشم انداز نفس گیر زیرپایتان لذت ببرید. اگر دلتان می خواهد فعالیت بیشتری داشته باشید، بهتر است راستا کوه مورو ده اورکا که در کنار سوگارلوف قرار گرفته است را پیاده روی کنید و در راه بازگشت از تله کابین استفاده کنید.

3- پدرا دا گاویا (Pedra da Gavea)

اگر کوهنوردی حرفه ای می کنید، سری به پدرا دا گاویا بزنید. این راستا یکی از سخت ترین راستاهای کوهنوردی ریو را دارد. البته به سختی اش هم می ارزد! بسیاری از افراد پدرا دا گاویا را زیباترین راستا طبیعت گردی در ریو دو ژانیرو می دانند. این راستا در پشت کوه های دویس ایرمائوس قرار گرفته است و به یکی از زیباترین چشم اندازهای شهر ریو منتهی می شود. این کوه بزرگترین کوه یکپارچه و یک تکه در دنیا است. اگر می خواهید تجربه ای منحصر به فرد از سفر به ریو داشته باشید، می توانید به تورهای کوهنوردی در این منطقه بروید. این تورها در شب هایی که ماه کامل است برگزار می شوند و شامل دیدنی غروب و شب نشینی در یکی از زیباترین چشم انداز ها طبیعی ریو هستند.

4- پیکو دا تیخوکا (Pico da Tijuca)

راستا طبیعت گردی این کوه از تپه های منطقه شمالی ریو شروع می شود. در راستاتان به سمت جنگل ها، از کنار آبشارهای خروشان، شاخ و برگ های انبوه و راستاهای فرعی مختلفی می گذرید و در نهایت به چشم اندازی 350 درجه به شهر ریو می رسید. از آنجایی که راستا طبیعت گردی این جنگل ها از شمال شهر ریو می گذرد، می توانید چشم اندازی متفاوت از سایر راستاها به شهر داشته باشید. از بالای این کوه می توانید استادیوم ماراکانا، خلیج گوانابارا و منطقه نیتروی را ببینید. بین قله های بلند ریو، پیکو دا تیخوکا از قله های محبوب این شهر است. بهتر است نهارتان را با خودتان بیاورید و روی بلندترین نقطه ریو نوش جان کنید.

5- پدرا بونیتا (Pedra Bonita)

درست در کنار کوه پدرا دا گاویا، کوه پدرا بونیتا قرار گرفته است. یکی از مزیت های این کوه این است که می توانید چشم اندازی مشابه به چشم انداز ها پدرا دا گاویا را ببینید اما با دردسر کمتر! راستا کوهنوردی پدرا بونیتا بسیار ساده تر از پدرا دا گاویا است. محلی ها به این کوه سنگ زیبا می گویند. چرا که چشم انداز ها فوق العاده ای دارد. حتی اگر کوهنورد هم نباشید، می توانید به راحتی از این کوه بالا بروید و از چشم انداز نفس گیر آن لذت ببرید. رسیدن به بالای این کوه فقط نیم ساعت وقت می برد و در راستاتان می توانید از دیدن حیات وحش و جنگل، پرنده ها و حتی میمون ها لذت ببرید.

6- کریستو کورکووادو (Christo Corcovado)

کریستو کورکووادو هم مثل سوگارلوف یکی از بهترین راه ها برای دیدن جاذبه های معروف ریو از زاویه ای تازه است. علاوه بر این، با این کار می توانید پول بیشتری نگه دارید و به جای هزینه کردن برای تورهایی که با وسیله نقلیه شما را به بالای این نماد معروف می برند، خودتان دست به کار بشود و کمی هم فعالیت بکنید! باید از راستا دیدنی پارکی لاژ کوهنوردی تان را شروع کنید و به سمت جنگل های بارانی بروید تا به چشم انداز منحصر به فرد بالای آن برسید. پیاده روی در این راستا چندان سخت نیست اما بهتر است برای بالا رفتن از آن کمی آمادگی قبلی داشته باشید. راستا های این جاذبه زوایای تقریبا تندی دارد.

7- سرا دوس اورگاییوس (serra dos Órgãos)

سرا دوس اورگاییوس، یکی از زیباترین راستاهای کوهنوردی ریو است. این راستا 30 کیلومتری دیدنی، با چشم انداز ها کوهستانی احاطه شده است. ممکن است که راستاهای سرا دوس اورگاییوس کمی چالش برانگیز و سخت باشد، اما رسیدن به انتهای راستا بدون شک ارزشش را دارد. این راستا در بین پتروپلیس و ترسپلیس قرار گرفته است. در این راستا دو نقطه کمپ زنی هم وجود دارد که شامل امکانات ضروری می شوند. بنابراین می توانید بدون نگرانی به دل راستا بروید!

منبع: www.theborderlessproject.com

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1676

به "بهترین مسیرهای طبیعت گردی در ریو دو ژانیرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مسیرهای طبیعت گردی در ریو دو ژانیرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید