بنگاه های مالی با فشارهای مالیاتی روبرو هستند

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به گزارش خبرنگاران، مسعود خوانساری در بیست و یکمین همایش ملی توسعه صادرات غیر نفتی در تیریز گفت: مالی پایدار است که مبنای صادراتی داشته باشد؛ همانطور که اقتصاد پویای چین با بازکردن درها به روی سرمایه گذاران خارجی و تاکید بر انجام سرمایه گذاری در اقتصاد، توانست بالاترین رشد مالی جهان را برای یک دهه تجربه کند.

بنگاه های مالی با فشارهای مالیاتی روبرو هستند

جهت دریافت مشاوره خدمات نمونه کاتالوگ صنعتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران اضافه نمود: هم اکنون ایران در موقعیتی است که می تواند چین را به عنوان یک الگو قرار داده و اقتصاد خود را صادرات محور کند، این در شرایطی است که کشورهای خارجی بعد از برداشته شدن تحریم، به دلیل امنیت در بازار ایران، حتماً به این بازار ورود نموده و صادرات را محور قرار خواهند داد.

وی توضیح داد: ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی در بسیاری از بخش ها شرایط ویژه ای دارد که از جمله آن نفت و گاز، گردشگری، معادن و ظرفیت هایی همچون پتروشیمی ها است، بنابراین باید با یک برنامه ریزی دقیق، زمینه ساز تحول در این اقتصاد پرمزیت گردد.

وی توضیح داد: ایران در بخش صنایع هوایی و دریایی می توانست هاب منطقه باشد؛ به خصوص اینکه در بخش هوایی نیز فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به دلیل ارتفاع هزار متری از سطح دریا، می توانست یکی از بهترین فرودگاه های منطقه باشد در حالی که هم اکنون فرودگاه های استانبول و دبی به عنوان برترین های منطقه انتخاب شده اند.

خوانساری ادامه داد: با توجه به موقعیت خاص جمهوری اسلامی ایران، ایران میان 8 کشور محصور در خشکی قرار گرفته که 300 میلیون نفر جمعیت دارد، بنابراین باید از این مزیت در رابطه با صادرات غیر نفتی بهترین استفاده را داشت.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، اقتصاد ایران تا به امروز به دلیل داشتن نفت و اقتصاد نفتی، فرصت های بسیاری را از دست داده است در حالی که اقتصاد دولتی باید کوچک گردد و کار به دست بخش خصوصی سپرده گردد.

وی اظهارداشت: با توجه به رکود در کشور، همه بنگاه های مالی با مسائل جدی روبرو اند در حالی که بنگاه ها به نحوی با فشارهای مالیاتی و مسائل تامین اجتماعی روبرو هستند که این موضوع نه تنها صادرات را تشدید نمی نماید بلکه بنگاه ها را نیز در حفظ شرایط موجود دچار مشکل نموده است.

خوانساری گفت: فشاری که سازمان تامین اجتماعی و مالیات این روزها بر صنعت وارد می نماید، بسیاری از تولیدنمایندگان کشور را زمین گیر نموده است، چرا که دستگاه هایی همچون سازمان تامین اجتماعی طلب های ده ساله خود را سال جاری می خواهند وصول نمایند.

خوانساری ادامه داد: دولت باید برای ارز راهکارهای جدی در نظر گیرد، چرا که نمی توان ارز ارزان در داخل توزیع کرد و انتظار داشت صادرات شکل گیرد، ضمن اینکه با دغدغه تورم که فعالان مالی دارند، نمی توان منتظر رونق صادرات را شاهد بود.

به گفته خوانساری، بیش از 2 هزار مجوز زائد از سوی وزارت امور مالی و دارایی شناسایی شده اند که باید در جهت برطرف آن کوشش کنیم. وی گفت: بخش خصوصی هم البته باید عادت کند که رقابت نموده و دارای برند گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 479

به "بنگاه های مالی با فشارهای مالیاتی روبرو هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنگاه های مالی با فشارهای مالیاتی روبرو هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید