آنالیز وضعیت حضور در بازی های آسیایی در دومین نشست هیات اجرایی

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک دومین نشست خود را ساعت 6.30 صبح امروز (چهارشنبه) در محل کمیته ملی المپیک برگزار کردند. این نشست با حضور کیومرث هاشمی رئیس، شاهرخ شهنازی دبیر کل، رباب شهریان و علیرضا دبیر نواب رئیس، محمد علی شجاعی خزانه دار همراه با سید محمد پولادگر، علی کفاشیان، فضل الله باقرزاده،رسول خادم، محمد علیپوردیگر اعضای هیات اجرایی برگزار گردید که طی آن وضعیت پیش روی کمیته ملی المپیک با موضوع نحوه حضور در بازی های پیش رو بخصوص بازی های آسیایی اینچئون مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

آنالیز وضعیت حضور در بازی های آسیایی در دومین نشست هیات اجرایی

شاهرخ شهنازی دبیر کل و سخنگوی کمیته ملی المپیک در مورد نشست امروز گفت: در این نشست اصغر رحیمی، دبیر مرکز نظارت بر تیم های ملی (ستاد تدارکاتی بازی ها) گزارشی کامل و جامع از وضعیت موجود رشته های داوطلب حضور در بازی های پیش رو با موضوع بازی های آسیایی اینچئون ارائه داد و با مقایسه وضعیت فعلی با وضعیت پیش از اعزام کاروان ایران به بازی های آسیایی 2010 گوانجو گزارش خود را به اتمام رساند.

وی ادامه داد: بعد از ارائه پیش بینی وضعیت مدال آوری ما در اینچئون مقرر شد تا هر کدام از اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با توجه به علاقمندی و اشراف شان بر رشته های مختلف در نشست های تخصصی مسئولان مرکز تیم های ملی با فدراسیون های مختلف حضور یافته و برای رسیدن به اهداف کمیته، همکاری و همیاری لازم را بعمل آورند.

شهنازی توضیح داد: بحث بعدی نشست امروز، آنالیز وضعیت کمیسیون های کمیته ملی المپیک بود. تا پیش از این 13 کمیسیون در کمیته ملی المپیک مشغول به فعالیت بودند که طبق تصمیم اعضای هیات اجرایی مقرر شد تا در نشست بعدی مسئول امور کمیسیون ها گزارشی را از وضعیت موجود کمیسیون های کمیته ملی المپیک آماده نموده و در نشست ارائه دهد. اعضای هیات اجرایی نیز بعد از آنالیز گزارش ایشان با توجه به اولویت و اهمیت کمیسیون ها و همچنین اساسنامه جدید کمیته به انتخاب مسئولان و اعضای جدید آنها خواهند پرداخت.

دبیر کل کمیته ملی المپیک یادآور شد: در ادامه نشست نیز مقرر شد تا خزانه دار کمیته ملی المپیک گزارشی از وضعیت اقتصادی 4 سال گذشته کمیته با مستندات لازم ارائه دهد تا با توجه به آن و اعتبارات تخصیص یافته برای سال پیش رو راهبرد اقتصادی کمیته را معین سازیم.

سخنگوی کمیته ملی المپیک بحث در مورد برگزاری بازی های غرب آسیا را یکی دیگر از موارد نشست امروز بیان کرد و گفت: برگزاری بازی های غرب آسیا برای اواخر فروردین ماه سال آینده و به میزبانی کیش به ایران واگذار شده و طبق مصوبه اولین نشست هیات اجرایی جدید کمیته ملی المپیک مقرر شده تا مسئولیت برگزاری این بازی ها با شخص بهرام افشارزاده باشد. در همین خصوص اعضای هیات اجرایی تصمیم گرفتند تا دبیر کل کمیته بهمراه اعضای علاقمند هیات اجرایی طی دو هفته آینده با حضور در جزیره کیش و بازدید از امکانات، نشستی را با افشارزاده و مسئولان کیش در مورد زمان قطعی و نحوه تامین منابع اقتصادی لازم برای برگزاری مسابقات داشته و نتیجه را به هیات اجرایی جهت تصمیم نهایی اعلام نمایند.

سخنگوی هیات اجرایی مهمترین بخش بحث های امروز را بحث حضور قدرتمند در بازیهای آسیایی اینچئون دانست و گفت: همانگونه که در جریان هستید انتخابات کمیته ملی المپیک با تاخیری 14 ماهه برگزار شد و همین موضوع تا حدودی برنامه های کمیته ملی المپیک و بالطبع فدراسیون ها را تحت الشعاع قرار داد. در همین زمینه باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود را با توجه به وضعیت منابع موجود تنظیم کنیم.

وی تاکید نمود: بر همین اساس مقرر شد تا در جلسات مرکز نظارت بر تیم های ملی (ستاد تدارکاتی بازی ها) این موارد در اولویت امور قرار بگیرد اول فرایند حضور در بازی های پیش رو با توجه به منابع اقتصادی و زمانی محدود کمیته و فدراسیون ها فعلا گلخانه ای تعریف گردد تا رشته ها و افرادی که شانس کسب مدال طلا دارند با آنالیز های دقیق معین شده و برنامه پشتیبانی و حمایتی خاصی برای آنان تدوین گردد. برای باقی رشته ها و افراد شاخص تیم های ملی نیز برنامه ریزی ویپه ای در نظر گرفته گردد. 2

شهنازی یادآور شد: دوم اینکه در بخش بانوان نیز مقرر شد چهره های شاخص مدال آوری با موضوع کسب مدال طلا همانند بحث آقایان در پروسه خاص و ویژه پیگیری گردد تا با توجه به پتانسیل و استعدادهای موجود، درصد مدال آوری این بخش نیز تقویت گردد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک توضیح داد: البته این بدان معنا نیست که رشته ها و افراد کم شانس مورد حمایت قرار نگیرد، بلکه با توجه به اینکه رده بندی کشورها در بازی ها با میزان مدال طلای شان معین می گردد باید هدفگذاری و اولویت بندی ویژه ای صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگاران، آخرین موضوعی که در این نشست مطرح و مصوب شد بحث زمان و ساعت برگزاری منظم جلسات هیات اجرایی بود که شهنازی آنرا اینگونه بیان کرد: با توجه به تصمیم اعضای هیات اجرایی مقرر شد تا نشست اعضا از این پس هر دو هفته یکبار ساعت 17 روزهای یکشنبه برگزار گردد. البته با توجه به موارد خاص و تشخیص هیات رئیسه ممکن است مابین این نشست ها جلسات فوق العاده ای نیز داشته باشیم.

سخنگوی کمیته ملی المپیک در انتها گفت: تمام دست اندرکاران ورزش، مردم و مسئولان می دانند که سال 93 و سه رویداد مهم آن چه حجم فعالیت و اعتباری را می طلبد و در همین خصوص نیز از تمامی مجموعه فدراسیون ها، وزارت، رسانه ها و نهادهای حمایتی و نظارتی درخواست حمایت همه جانبه داریم. به خصوص از دولت و مجلس محترم که با در نظر گیری حجم فعالیت و توقعات ایجاد شده بودجه ای مناسب و فراخور با انتظارات را به کمیته ملی المپیک برای پشتیبانی از برنامه های آماده سازی فدراسیون ها و حضوری قدرتمند در بازی های آسیایی به این کمیته اختصاص دهند. در همین خصوص نیز روز گذشته نشستی را با اعضای فراکسیون ورزش مجلس داشتیم که آنها با اشتیاق کامل اعلام داشتند که در حد توان حمایت خوبی از کمیته ملی المپیک و کاروان اعزامی به بازی ها خواهند داشت. در ضمن جا دارد از جناب آقای لاریجانی بواسطه توجه ویژه به امر ورزش و حضور آقایان مصری و عاشوری دو تن از اعضای هیات رئیسه مجلس تقدیر و تشکر نمایم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 48

به "آنالیز وضعیت حضور در بازی های آسیایی در دومین نشست هیات اجرایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز وضعیت حضور در بازی های آسیایی در دومین نشست هیات اجرایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید