بازسازی چهره زن 3800 ساله

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، محققان تصویر سه بعدی از چهره احتمالی یک زن عصر برنز ساکن اسکاتلند را بازآفرینی نموده اند.

بازسازی چهره زن 3800 ساله

در سال 1987 میلادی، کارگران اسکاتلندی به طور اتفاقی در جریان ساخت وساز جاده، گور یک زن عصر برنز را کشف کردند. درون مقبره سنگی این زن، اسکلت او به همراه چند شیء از جمله یک ظرف سفالی، یک تکه استخوان گاو و تکه های کوچک سنگ چخماق کشف شد.

بدون در نظر گرفتن اطلاعاتی که از تحقیقات کارشناسان انسان شناسی معین شده بود، جزئیات زیادی درباره این زن که با نام آوا شناخته می گردد، پیش تر آشکار نشده بود. با این حال بر اساس نتایج مطالعاتی که بیست ودوم ژوئن منتشر شده است، این زن در زمان مرگ 18 تا 22 ساله بوده و با توجه به مقدار استخوان های باقیمانده از او، می توان تشخیص داد که قد او حدودا یک متر و 71 سانتی متر بوده است.

با در نظر گرفتن اشیائی که در گور این زن کشف شده است، احتمال می رود که به فرهنگ پیاله ناقوسی یا بل بیکر تعلق داشته باشد. این تمدن که در این دوره از تاریخ در اروپا رایج بود، بیشتر برای استفاده از نوع خاصی از ظروف نوشیدنی شناخته می گردد.

اکنون، تصویر جدیدی که به وسیله کارشناسان بازسازی شده است، چهره احتمالی این زن مرموز را آشکار نموده است.

متخصصان برای ساخت تصویر سه بعدی چهره این زن، از سی تی اسکن های جمجمه 3800 ساله آوا استفاده کردند.

مطالعاتی که در سال 2016 درباره آوا صورت گرفت، نشان داد که او پوست روشن، موی طلایی و چشم های آبی داشت، اما مطالعاتی که سال 2018 انجام شد، نتیجه گیری متفاوتی داشت و با آنالیز DNA او آشکار کرد که این زن به احتمال زیاد چشم های قهوه ای، موهای سیاه و پوستی تیره تر از اسکاتلندی های امروزی داشته است.

منبع: گردشبان
انتشار: 10 تیر 1402 بروزرسانی: 10 تیر 1402 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1913

به "بازسازی چهره زن 3800 ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی چهره زن 3800 ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید