تور روسیه: از ترستان در روسیه لذت ببرید!

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، در این 10 مکان متروک روسیه ترس را تجربه کنید

افراد بسیاری هستند که شیفته مکان های متروکه و قدیمی اند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید در سفر به روسیه بازدید از این مکان های ترسناک را نباید فراموش کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا با این بناهای متروکه آشنا شوید:

تور روسیه: از ترستان در روسیه لذت ببرید!

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بیمارستان خورینسکایا (Khovrinskaya) در مسکو

ساخت بیمارستان خورینسکایا در زمان اتحاد جماهیر شوروی در سال 1980 در مسکو شروع شد. با این حال، این پروژه قبل از تکمیل به علت کمبود بودجه به حال خود رها شد.

از سویی دیگر، بیمارستان بر روی یک پایه ضعیف ساخته شده است، شرح اینکه مکان ساخت این بیمارستان در گذشته بخشی از یک رودخانه بوده و به همین علت برای ایجاد یک ساختار بزرگ مانند بیمارستان مناسب نیست.

  • این ساختمان یک مکان خطرناک برای کشف است و تا کنون سهم بسزایی در بروز برخی حوادث و حتی برخی مرگ و میرها داشته است. در واقع، چیزهای عجیب و وحشتناکی در این بیمارستان رها شده که اسطوره ها و افسانه های متعددی درباره آنها در میان مردم رواج یافته است. البته، تمایز اسطوره ها از واقعیات درباره این بیمارستان سخت است، امّا، آنچه بدیهی است اینکه، بیمارستان خورینسکایا مکان امنی برای کنجکاوی و اکتشاف نیست.

دهکده کادیکچان (Kadykchan Village) در ماگادان (Magadan Oblast)

روستای کادیکچان به طور رسمی با عنوان جامعه بدون جمعیت شناخته می گردد و به تعبیری رمانتیک آن را شهر ارواح می نامند.

این روستا به عنوان یک روستای معدن زغال سنگ در طول جنگ جهانی دوم تاسیس شد، اما پس از بروز یک انفجار که منجر به مرگ چندین نفر شد، به حال خود رها شد. پس از تعطیلی این معدن، ساکنان شهر نیز آن را تخلیه کردند و به شهرها و روستاهای دیگر کوچ کردند، حتی برخی از ساکنان این منطقه اموال خود را نیز در آنجا رها کردند.

تا سال 2010، در این شهر ساکنان رسمی وجود نداشتند و تنها برخی مالکان متصرف در آن حضور داشتند و قرار بود که این شهر به صورت کامل تخریب گردد. در حال حاضر، امکان بازدید از این شهر وجود دارد، امّا، احساس ناآرامی و وحشت بر بازدیدنمایندگان غلبه می نماید.

پایگاه زیردریایی بچوینکا (Bechevinka) در کامچاتکا (Kamchatka)

روستای بچوینکا در کامچاتکا خالی از سکنه می باشد و واقعا شرم آور است که حتی افراد برای لذت بردن از منظره ها زیبای کوه های این روستا نیز به آن سفر نمی نمایند.

در گذشته، این مکان زیبا، بخشی از پایگاه نیروی دریایی شوروی بود و به علت شرایط کوهستانی که داشت انتخاب شده بود. البته منظره ها زیبای کوهستانی و ارائه سرپناه و حریم خصوصی از جمله دلایل انتخاب این منطقه بوده است.

این مرکز در دهه 60 تاسیس شد و به مدت 30 سال فعال بود تا اینکه در نهایت رها شد. بسته شدن این مرکز به تعطیلی یکی از روستاهای همجوار و منطقه ای که در سمت چپ آن قرار داشت و الان به عنوان یک حیات وحش مطرح است، انجامید. با این حال، این ایستگاه ویژگی هایی دارد که آن را تبدیل به مکانی ایده آل برای یک پایگاه نظامی نموده است و امکان احیایش وجود دارد.

ساناتوریوم انرژی (Sanatorium Energy) در مسکو

ساناتوریوم انرژی ایستگاهی است که به شیوه ای نوین بر بالای یک ساختمان بلند ساخته شده است. اگرچه این بنا طی سال ها مورد استفاده قرار نگرفته و احتمال تخریب آن زیاد است، امّا، نشانه هایی از تولد دوباره آن وجود دارد.

این بنا در خارج از مسکو و در نزدیکی یک سری از استخر هایی که به علت ماهیگیری در آنها محبوب هستند، واقع شده است. در حال حاضر، ساختمان های جدیدی در اطراف این مرکز به وجود آمده و هتل هایی نیز وجود دارند که شرایط را برای اقامت مسافران مهیا می نمایند. به این ترتیب، اکنون امکان اقامت مسافرانی که قصد دارند از فشار و شلوغی مسکو رها شوند، در اطراف این مرکز وجود دارد.

بیمارستان زنان و زایمان (Maternity Hospital) در ولادیمیر

در قرن هجدهم، یک بیمارستان مدرن در شهر ولادیمیر روسیه ساخته شد. این بیمارستان برای خدمات رسانی به قربانیان جنگ در نظر گفته شده بود، امّا، زمانی که این احتیاج رفع شد به مرکزی برای ارائه خدمات در زمینه زنان و زایمان تبدیل شد. البته بعدها این شهر و بیمارستان به حال خودشان رها شدند.

اگر از این بیمارستان بازدید کنید، به علت وحشتناک بودن آن، تعجب می کنید که آیا واقعاً زنان در آن نوزادان خود را به جهان می آورده اند. این ساختمان در نگاه اول نه یک بیماستان بلکه یک اتاق شکنجه به نظر می آید. ابزارهای فرسوده و جایگاه ها و تخت های سخت آن بسیار ناخوشایند هستند و کاشی کاری های از رده خارج و درب و پنجره هایش به جای جذابیت بخشیدن به آن، آن را به مکانی غیرجذاب تبدیل نموده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1639

به "تور روسیه: از ترستان در روسیه لذت ببرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: از ترستان در روسیه لذت ببرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید