از بازار خودرو چه خبر؟

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، خبرنگاران: بازار خودروی کشور طی دو هفته گذشته شاهد فرایند افزایشی قیمت محصولات خودروسازان بود، فرایندی که به نظر می رسید با معین قیمت خودرو از سوی ستاد تنظیم بازار متوقف گردد. ستاد تنظیم بازار در سال جدید اقدام به برگزاری سه جلسه با موضوع معین قیمت خودرو کرد که در این جلسات با اختلاف نظر اعضا قیمتی برای خودرو ها معین نشد. خلأ قیمتی در کارخانه منجر به افزایش بی حساب و کتاب قیمت ها در بازار شد؛ به طوری که فروشندگان قیمت های غیرمنطقی برای محصولات خود در فضای مجازی معین می کردند.

از بازار خودرو چه خبر؟

به گزارش خبرنگاران به عنوان نمونه هر دستگاه خودروی پژو 206 تیپ 2 به قیمت بالای 150 میلیونی رسید و پراید خیز 100 میلیون تومانی برداشته بود. اما با تشکیل چهارمین جلسه ستاد تنظیم بازار و معین تکلیف موضوعاتی همچون قیمت گذاری خودرو و نحوه فروش خبرها از آرامش بازار بعد از این مصوبات حکایت دارد. در این زمینه بعضی از فعالان بازار با تایید کاهش قیمت ها تاکید می نمایند که از التهابات بازار خودرو نسبت به هفته گذشته کمی کاسته شده هر چند تقاضا به بازار بازنگشته است. ازسوی دیگر بعضی نیز عنوان می نمایند تمامی معاملات در نمایشگاه های خودرو و دارای پروانه کسب با درج کد رهگیری انجام خواهد شد که همین موضوع بر کاهش قیمت ها تاثیر گذار بوده است.

آنچه تعیین است افزایش تیراژ خودروسازان و عرضه بیشتر، نقش مهمی در تعادل بازار خواهد داشت و تا دولت این بخش را مدیریت نکند بازار روی ارامش را به خود نخواهد دید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 666

به "از بازار خودرو چه خبر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بازار خودرو چه خبر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید