تور هند ارزان: احتمال لغو ویزا بین هند و ایران

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، احتمال لغو ویزای هند

از آنجائیکه ارتباط بین ایران و هند در حال توسعه است، سفیر این کشور خبر از احتمال زیاد لغو ویزا را داد. این خبر، قدم مثبتی در رشد و توسعه روابط فرهنگی دو کشور است و آثار مطلوبی در زمینه گردشگری ایران و هند می گذارد. اگر ویزای کشور هند لغو گردد، سفر به این سرزمین راحت تر و در دسترس تر از گذشته خواهد بود.

تور هند ارزان: احتمال لغو ویزا بین هند و ایران

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

سفیر هند، سائوراب کومار در این باره گفت: در خصوص آینده ارتباط هند و ایران صحبت های خوب و مفیدی با مقامات ایرانی داشتیم. ما از رشد و توسعه روابطمان استقبال می کنیم و بر آنیم تا با لغو ویزا، روابط بین ما نزدیک تر گردد.

وی گفت: هنور نمی توانم زمان دقیقی را برای این طرح و لغو ویزا اعلام کنم، اما باید بگویم این طرح در حال آنالیز است. به گفته او: در تعطیلات نوروز، ایرانی های بسیاری سفر به هند را انتخاب می نمایند و این کشور روزانه چیزی حدود 120 ویزا و سالانه تا 300 هزار ویزا برای ایرانی ها صادر می نماید.

سفیر هند توضیحاتی درباره مذاکره های سفارت هند با صندوق نگه داری و بازسازی آثار تاریخی نیز ارائه داد: موسسه ای در هند با عنوان باستان شناسی مانند صندوق نگه داری و بازسازی آثار تاریخی مشغول فعالیت به روی بناهای تاریخی است. از آنجائیکه در کشور هند برای احیا و بازسازی آثار تاریخی مسئله بودجه دولتی وجود دارد ما نیز با مسائلی مثل مسائل مالی شما روبرو هستیم. ما در هند آثار و بناهای تاریخی بسیاری داریم و مهم است که از تجربه های ایرانی ها در این زمینه استفاده کنیم. با این تفاسیر برای ما خوب و مفید است که با ایران ارتباط بیشتری ایجاد کنیم و با تبادل تجربه ها و اطلاعات متنوع در حیطه نگه داری و بازسازی آثار تاریخی برای حفظ آنها بکوشیم.

در صورتی که طرح لغو ویزای هند و ایران اجرایی گردد، پیش بینی می گردد سالانه گردشگران بیشتری از ایران برای تماشای جاذبه های تاریخی بی نظیر این کشور در تورهای هند ثبت نام نمایند، از طرفی هندی ها نیز با بهره گیری از تجارب ایرانی ها در حفظ آثار تاریخی می توانند به احیای آنها بپردازند.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1680

به "تور هند ارزان: احتمال لغو ویزا بین هند و ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: احتمال لغو ویزا بین هند و ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید