ابراز نگرانی مرکل درباره نقض حقوق بشر در کشمیر

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، صدراعظم آلمان در خصوص نقض بشر در کشمیر ابراز نگرانی کرد و خواستار بهبود وضعیت این منطقه شد.

ابراز نگرانی مرکل درباره نقض حقوق بشر در کشمیر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در خصوص نقض حقوق بشر در کشمیر توسط ارتش هند، ابراز نگرانی کرد.

به نوشته رادیو پاکستان، وی در گفت وگو با خبرنگاران در دهلی نو، گفت، وضعیت کنونی در کشمیر نه خوب است و نه پایدار و نمی توان به مدت طولانی از آن حمایت کرد.

همچنین مرکل، بهبود وضعیت کشمیر را خواستار شد.

اوایل ماه آگوست (اواسط مردادماه)، دولت هند، در اقدامی که با اعتراض گسترده در منطقه کشمیر روبرو شد، وضعیت خودمختاری این منطقه یا همان ماده 370 قانون اساسی را لغو و گفت که به زودی استان جامو و کشمیر را به دو منطقه تحت کنترل مستقیم دولت فدرال تقسیم می کند.

طبق ماده 370 قانون اساسی هند، جامو و کشمیر، قانون اساسی و قوانین عرفی جداگانه ای دارد که شامل مسائلی همچون شهروندی، دارایی و مالکیت زمین می شد و هم اکنون با لغو این ماده، این منطقه همچون مناطق دیگر هند است و دیگر شهروندان هند می توانند زمین و ملک در این استان خریداری کنند و هرکسی نیز امکان رأی دادن در این منطقه را دارد.

از آن زمان، کشمیر در وضعیت امنیتی به سر می برد و چندین هزار نظامی هندی با حضور در این منطقه با هرگونه اعتراضی برخورد می کنند. تلفن های همراه و اینترنت هم برای چند هفته در این منطقه قطع بود و شهروندان برای تردد در کشمیر باید از ایست و بازرسی های متعدد عبور می کردند.

نیروهای امنیتی دهلی نو تاکنون چند هزار نفر از جمله صدها تن از رهبران سیاسی و مذهبی ساکنان کشمیر را نیز بازداشت کرده اند.

از طرفی، دولت هند علیرغم اعتراضات گسترده ساکنان کشمیر هند، روز پنجشنبه رسماً جامو و کشمیر را به 2 منطقه جامو و کشمیر و لداخ تقسیم کرد که مستقیماً تحت کنترل دولت مرکزی دهلی نو قرار می گیرند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 221

به "ابراز نگرانی مرکل درباره نقض حقوق بشر در کشمیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی مرکل درباره نقض حقوق بشر در کشمیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید