آینده قیمت مسکن چه خواهد شد؟

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به گزارش خبرنگاران، جدیدترین قیمت مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی اخیرا اعلام شده است. قیمت مسکن تهران در خرداد ماه سال 1399 با رشد بیش از 12 درصدی طی یک ماه به 19 میلیون تومان رسیده است. رشد ماهانه 12 درصدی قیمت مسکن تهران طی دو سال اخیر بی سابقه بوده است. حال با توجه به اینکه قیمت مسکن ماهانه فرایند افزایشی دارد، آینده قیمت مسکن چه خواهد شد؟

آینده قیمت مسکن چه خواهد شد؟

جهت دریافت خدمات خرید آلاچیق شیشه ای با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

فرایند رشد قیمت مسکن متوقف می گردد؟

در همین حال نایب رئیس انجمن انبوه سازان مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا رشد قیمت مسکن ادامه دار است یا خیر؟ به خبرنگاران گفت: فرایند افزایشی قیمت مسکن به میزان تقاضا برای خرید خانه ارتباط دارد. اکنون با نوسان اخیر قیمت مسکن تقاضا برای خرید خانه اوج گرفته است. در این بازه زمانی فصل جابه جایی مستاجران و حتی مالکانی است که قصد دارند متراژ خانه هایشان را عظیم تر نمایند. ممکن است دولت با ارائه بعضی برنامه ها فرایند رشد قیمت مسکن را کُند کند اما نمی تواند جلوی رشد قیمت مسکن را بگیرد.

ایرج رهبر اضافه کرد: مسکن هم سهم عظیمی در کیک اقتصاد دارد، البته که علاوه بر افزایش میزان تقاضا بازارهای موازی مسکن همچون قیمت دلار، طلا و رشد شاخص بورس بر افزایش قیمت مسکن بی تاثیر نیست. برنامه های اخیری که دولت برای فراوری مسکن دارد بر کُند شدن افزایش قیمت مسکن موثر است. حداقل این است که قیمت مسکن در کوتاه مدت فرایند باثباتی خواهد داشت. البته این برنامه های اخیر دولت در درازمدت نیز بی تاثیر نیست. دولت با ارائه برنامه هایی مبنی بر ساخت انبوه مسکن جلوی کسانی را که سرمایه هایشان به قصد سوداگری وارد بازار مسکن کردند، گرفت. از این پس احتمالا سوداگران دیگر وارد بازار مسکن نخواهند شد.

عدم فراوری مسکن باعث گرانی قیمت خانه شد

او در ادامه اظهار کرد: متاسفانه دولت طی یک سال گذشته برنامه ای برای فراوری مسکن نداشته است و این نوع بی برنامگی ها باعث شده که قیمت مسکن گران گردد و تاثیر آن امروز در بخش اقتصاد مسکن نمایان گردد.

نایب رئیس انجمن انبوه سازان مسکن با اشاره به آینده قیمت مسکن در یک سال آینده گفت: چنانچه برنامه دولت در راستای فراوری مسکن اجرا گردد، فرایند رشد قیمت مسکن کُندتر از قبل خواهد شد اما اگر برنامه ساخت انبوه مسکن اجرایی نگردد قیمت مسکن مجددا افزایش خواهد یافت.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 665

به "آینده قیمت مسکن چه خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده قیمت مسکن چه خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید