90 درصد جمعیت دنیا تابستانی داغ را تجربه کردند

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، نتایج یک آنالیز نشان می دهد که 90 درصد جمعیت دنیا سال جاری گرم ترین فصل تابستان را بر اساس رکوردهای ثبت شده تجربه نموده اند.

90 درصد جمعیت دنیا تابستانی داغ را تجربه کردند

به گزارش ایسنا، ساکنان کشورهای نیمکره شمالی که 90 درصد جمعیت دنیا را تشکیل می دهند امسال با رکورد بسیار نزدیکی به سال 2016، گرم ترین فصل تابستان را که تاکنون به ثبت رسیده تجربه نموده اند.

محققان اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا اظهار داشتند: تاکنون 2019 سومین سال گرمی بوده که پس از سال های 2016 و 2017 به ثبت رسیده است. همچنین از میان 10 رکورد بالای دما در سطح اقیانوس ها و مناطق خشکی در دنیا در فاصله ماه های ژوئن تا اوت 9 مورد از آن ها از سال 2009 به بعد گزارش شده است.

در این گزارش آمده است آمریکای جنوبی، آفریقا، اروپا، خلیج مکزیک و منطقه هاوائی خروج دما از میانگین ماه های تابستان را تجربه نموده اند که در میان سه رکورد ثبت شده افزایش دما در این بازه زمانی قرار گرفته است. به طور مثال، آفریقا شاهد گرم ترین دوره زمانی در فاصله ماه های ژوئن تا اوت بوده که تاکنون با آن روبرو بوده است.

در اروپا نیز چندین مورد موج گرما در تابستان امسال گزارش شد به گونه ای که دمای هوا در پاریس از بیشترین رکورد دمایی ثبت شده فراتر رفت. آلمان و فرانسه سومین تابستان گرم را تجربه نموده و اتریش دومین تابستان داغ را در رکوردهای خود ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، آنالیز نقشه دنیای حاکی از حوادث جوی قابل توجهی بوده که در اوت 2019 در سراسر دنیا اتفاق افتاده است. آلاسکا یکی از مناطقی است که با بیشترین افزایش دما روبرو بوده است. از 13 روز گرم ثبت شده در آلاسکا هشت مورد آن در سال 2019 بوده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 74

به "90 درصد جمعیت دنیا تابستانی داغ را تجربه کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "90 درصد جمعیت دنیا تابستانی داغ را تجربه کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید