چطور بدون قهر و جدایی با همسر خود کوله گردی کنیم؟

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، کوله گردی و پیاده روی در طبیعت، تجربه جذابی است؛ به خصوص اگر با شریک زندگی تان باشد. گاهی مسائلی در سفر پیش می آید که روابط دو نفره شما را تهدید می نماید. چطور از این مسائل در کوله گردی اجتناب کنیم؟

چطور بدون قهر و جدایی با همسر خود کوله گردی کنیم؟

پیاده گردی و کوله گردی به همراه همسرتان می تواند تجربه ای مجذوب نماینده و پر معنا باشد. کسی را همراه خود دارید که از شما پشتیبانی می نماید و می توانید تجربه های مشترکی با هم داشته باشید. از تماشا منظره ها مجذوب نماینده لذت می برید و در خصوص موضوعات مختلف صحبت می کنید. از تحولات زیستی گرفته تا آخرین تحولات زندگی کارداشیان ها. زمانی که به دردسر می افتید می توانید پشتیبان هم باشید و به داد هم برسید.

در پیاده روی و طبیعت گردی ممکن است سبک های متفاوتی داشته باشید. یک نفر ممکن است نظر متفاوتی در خصوص شیوه طبیعت گردی داشته باشد. یک نفر ممکن است سریع تر یا قوی تر از دیگری باشد. ممکن است هر دو نفر دوست داشته باشند تا سبک خودشان را در طول این سفر دنبال نمایند. علاوه بر این، کوله گردی می تواند کاری بسیار خسته نماینده باشد. خستگی باعث می گردد که کنترل کردن احساسات تان دشوارتر گردد؛ به خصوص زمانی که پیاده روی و کوهپیمایی سخت تر و سخت تر می گردد.

در ادامه این مقاله خبرنگاران، روش هایی را به شما معرفی می کنیم که به یاری آن ها می توانید پیاده گردی و کوله گردی بهتری داشته باشید؛ بدون اینکه با هم مسئله ای پیدا کنید.

با هم به توافق برسید

فرقی نمی نماید که چه مدت را با هم گذرانده باشید و از اولین آشنایی شما چقدر گذشته باشد. در هر صورت شما نمی توانید فکر یکدیگر را بخوانید. مطلعی از خود و توانایی برقراری ارتباط با دیگری، می تواند یاری زیادی در طی کردن این جهت باشد.

هر کدام از شما در موقع بروز مسائلی مثل ناراحتی کلی در طول جهت، احساس سرما، احساس گرسنگی یا خستگی، عصبانیت و ناراحتی، از قبل خودتان را برای این شرایط آماده کنید. مثلا می توانید کمی خوراکی اضافه بردارید. در طول جهت کمی استراحت کنید یا اجازه دهید فردی که سرعت کمتری دارد جلوتر حرکت کند تا نفر دوم بتواند سرعتش را با سرعت نفر اول تطبیق دهد.

سعی کنید از قبل مسائل را پیش بینی کنید تا بتوانید در صورت بروز چنین مسائلی از پس حل کردن آن ها بر بیاید.

به توافق رسیدن معنای دیگری هم دارد؛ یعنی اینکه اهداف مشترکی را انتخاب کنید. ممکن است شما بعد از طی کردن جهت معینی خسته شوید یا تصمیم بگیرید که استراحت کنید؛ ولی فرد دیگری ترجیح دهد به جهت خود ادامه دهد. قبل از آغاز سفر در خصوص کل برنامه سفرتان برنامه ریزی کنید؛ مثلاً چه زمانی دوست دارید استراحت کنید، به طور میانگین با چه سرعتی باید حرکت کنید و چه شرایط آب و هوایی باعث می گردد که پیاده گردی خود را تغییر دهید؛ مثلاً توقف کنید یا با سرعت بیشتری بروید.

از استانداردها و قوانین شخصی خود کوتاه بیاید

همه ما قوانین و استانداردهای خودمان را داریم؛ مثلا بعضی از افراد دوست دارند که در پیاده گردی، رکوردهای قبلی خود را بشنمایند و فراتر از محدودیت های فکری خود حرکت نمایند. بعضی دیگر دوست دارند بیشتر با فرایند طبیعت گردی و پیاده گردی در ارتباط باشند و سرعت کمتری داشته باشند. این مورد در مواقعی که قصد دارید جهتهای طولانی را کوله گردی کنید بیشتر دیده می گردد. بعضی دیگر از افراد دوست دارند تجربه آن ها بومی تر و طبیعی تر باشد و مدت بیشتری را در طبیعت بگذرانند.

در مجموع، کوله گردی می تواند فعالیت خسته نماینده ای باشد و برای هر دو از نظر احساسی مسائلی ایجاد کند؛ به خصوص اگر همسفر شما اهداف دیگری داشته باشد یا به مقدار شما از این سفر لذت نبرد. باید روشی را انتخاب کنید که برای هر دوی شما بهتر است و هر دو را راضی می نماید. الزامی نداشته باشید به اینکه حتما جهت معینی را در زمان معینی طی کنید یا اینکه حتماً هر شب در چادر اقامت کنید؛ به خصوص وقتی که شرایط، طور دیگری پیش رفته و احتیاجهای متفاوتی دارید؛ مثلاً گاهی احتیاج دارید به اینکه دوش بگیرید. گاهی ضروری است که در طول جهت در جای مناسب اقامت کنید؛ جایی که تخت داشته باشد و سقفی بالای سرتان باشد و بتوانید بهتر استراحت کنید. لازم نیست هر شب در طبیعت بمانید. در پیاده گردی بدن شما بیشتر از آنچه که فکر می کنید به استراحت احتیاج پیدا می نماید.

وزن بارتان را تقسیم کنید

معمولاً یکی از شما دو نفر قوی تر از دیگری است مگر این که تمرینات یکسانی داشته باشید و از نظر قدرت بدنی یکسان باشید. از این فرصت بهره ببرید و بار سفر را به شکل متناسب تقسیم کنید؛ مثلاً کسی که قوی تر است بار بیشتری بردارد و کسی که ضعیف تر است بار سبک تری را بر عهده بگیرد. به این ترتیب کسی که قوی تر است به خاطر داشتن بار سنگین تر از سرعتش کاسته می گردد در نتیجه پیاده گردی آن هم پا به پای هم برای هر دو نفر راحت تر می گردد. اگر فرد قوی تر که بار سنگین تری دارد، احساس خستگی می نماید و احتیاج به استراحت دارد، حتماً برای این کار زمانی در نظر بگیرید.

در خصوص زمان انعطاف پذیر باشید

داشتن یک برنامه زمانی پیچیده و فشرده، فشار را روی هر دو طرف افزایش می دهد و باعث می گردد که از پیاده گردی خود به مقدار کافی لذت نبرید؛ مثلاً برای خودتان در نظر بگیرید که قبل از غروب آفتاب به مقصد بعدی برسید. انعطاف پذیر بودن در خصوص زمان مزایای متعددی دارد؛ مثلاً یکی از دو نفر ممکن است فردی باشد که صبح زود بیدار می گردد؛ در صورتی که فرد دیگر اهل صبح زود بیدار شدن نیست و ترجیح می دهد که صبح ها بیشتر بخوابد. در این صورت فردی که صبح زود بیدار شده می تواند به جهت خود ادامه دهد تا به کمپ یا مقصد بعدی برسد و فرد دیگر هر زمانی که بیدار شد جهت را دنبال کند؛ در این صورت شما هر دو در زمان معین قبل از غروب آفتاب به مقصد بعدی می رسید.

اگر تصمیم دارید از این روش بهره ببرید و جداگانه جهت را طی کنید، اطمینان حاصل کنید که یک روش ارتباطی با هم دارید. حتماً معین کنید که کجا و چه زمانی باید دوباره همدیگر را ببینید.

به عنوان یک روش جایگزین می توانید پیاده گردی در شب را امتحان کنید که معمولاً نادیده گرفته می گردد. پیاده گردی در شب در آرامش بیشتری انجام می گردد و جهان را از دید متفاوت تری می بینید. با توجه به هاستل ها و اقامتگاه هایی که در جهت دارید، می توانید این گزینه را هم در نظر بگیرید و فرصت پیاده گردی خود را تا غروب و شب تمدید کنید. بعضی از کوله گردها صبح زود بیدار می شوند، فرصت زیادی برای ناهار خوردن در نظر می گیرند و سپس از پیاده گردی در ساعات اولیه شب و غروب لذت می برند.

مسائل را به محض اینکه ایجاد می شوند حل کنید

اگر در خصوص چیزی ناراضی هستید، همان موقع همه چیز را با هم حل کنید. این مورد زمانی بیشتر اهمیت پیدا می نماید که شما از نظر فیزیکی، احساس ناراحتی می کنید؛ مثلاً به استراحت احتیاج دارید. گاهی اوقات تشخیص دادن اینکه گرسنه هستید و به غذا احتیاج دارید، سخت می گردد. پس حواستان باشد اگر دارید دائم به همسفر خود غر می زنید، می تواند نشانه ای از احتیاج به استراحت و غذا باشد. سعی کنید بفهمید که دقیقاً چه چیزی شما را آزار می دهد؛ در خصوص آن آشکارا صحبت کنید. خجالت نکشید و در عین حال همسفر خود را ناراحت نکنید.

در زمان پیاده روی معمولاً افراد در شرایط حساسی قرار می گیرند و آسیب پذیرتر می شوند. در این شرایط احساسات خود را نادیده نگیرید. در خصوص مسائل خود صحبت کنید، به حرف همدیگر گوش دهید و سعی کنید دنبال راه چاره هایی بگردید که برای هر دوی شما بهتر است.

با هم مهربان باشید

البته زوج ها و همسران باید در همه حال با هم مهربان باشند؛ ولی موقع کوله گردی، این نکته بیشتر اهمیت پیدا می نماید. اگر گرسنه هستید و احساس خستگی می کنید احساس خود را با همسرتان در میان بگذارید؛ ولی این کار را با عصبانیت انجام ندهید. با وجود همه سختی های سفر، در حالی که عرق نموده اید، اشک می ریزید و حتی ممکن است جراحتی اندک پیدا نموده باشید، با همسر خود مهربان باشید. به همسر خود بگویید که چقدر از این سفر دوتایی هیجان زده هستید. اگر همسفرتان از انجام کاری متنفر است، شما برای انجام آن داوطلب شوید. مثلاً این کار می تواند برپا کردن چادر یا تصفیه کردن آب باشد. می توانید در طول جهت با هم بازی کنید؛ مثلا بازی 20 سوالی. به این ترتیب طی کردن جهت برایتان راحت تر می گردد. از احتیاجهای خود مطلع باشید و با همسرتان صحبت کنید و از او بپرسید که چه احتیاجهایی دارد و برای حل مشکل تان با هم به توافق برسید.

نباید فراموش کنید که شما یک تیم هستید

در تمام طول روز و در تک تک روزهای سفر، شما یک تیم را تشکیل می دهید. پیاده گردی کردن با همسفری که تمایلات شبیه شما دارد بسیار جالب و هیجان انگیز است؛ البته نباید فراموش کنید که همه جنبه های این سفر شاید راضی نماینده و خشنود نماینده نباشد؛ ولی تا زمانی که با هم مهربان باشید، به نحوی موثر با هم ارتباط برقرار کنید و کمی از قوانین شخصی خود کوتاه بیایید، می توانید یکی از برترین خاطرات زندگی و برترین سفر دو نفره را رقم بزنید.

منبع: کجارو / matadornetwork.com
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1664

به "چطور بدون قهر و جدایی با همسر خود کوله گردی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور بدون قهر و جدایی با همسر خود کوله گردی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید