پیروزی یونایتد و سیتی، شکست چلسی با طعم کسب سهمیه لیگ قهرمانان، مانه، لیورپولی ها را به لیگ قهرمانان برد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، خبرگزاری خبرنگاران- شیاطین سرخ با وجود استفاده از ترکیب ذخیره خود، گرگ ها را شکست دادند تا با روحیه به مصاف فینال لیگ اروپا بروند.

پیروزی یونایتد و سیتی، شکست چلسی با طعم کسب سهمیه لیگ قهرمانان، مانه، لیورپولی ها را به لیگ قهرمانان برد

به گزارش خبرنگاران، نونو اسپیریتو در آخرین بازی خود به اسم سرمربی وولورهمپتون باخت تا اوله گونار سولسشر با یک برد، شاهد نایب قهرمانی تیمش در لیگ برتر باشد. تیم منچستریونایتد در حالی میهمان ولورهمپتون بود که هفته گذشته نایب قهرمانی اش را قطعی کرد و در ملاقاتی تشریفاتی به مصاف حریف زردپوش رفت. باشگاه ولوز پیش تر تایید نموده بود که نونو اسپریتو در خاتمه فصل جدا خواهد شد و در واقع این آخرین بازی این سرمربی پرتغالی محسوب می شد.

در این بازی سولسشر به هیچکدام از بازیکنان اصلی خود میدان نداد و با ترکیبی از مهره های جوان و باتجربه نیمکت نشین به مصاف ولورهمپتون رفت. نکته جالب حضور آنتونی آلانگا در نوک پیکان خط حمله بود. بعلاوه خوان ماتا و نمانیا ماتیچ به اسم بازیکنانی باتجربه در ترکیب حضور داشتند. آلانگا مهاجم 19 ساله سوئدی در ابتدای بازی یک موقعیت بسیار خوب را از دست داد اما چند دقیقه بعد روی ارسال دنیل جیمز، ضربه سری تماشایی را زد که دروازه حریف را گشود.

منچستر تا دقیقه 39 از حریف پیش بود اما در این دقیقه حرکت ترکیبی بازیکنان ولوز با پاس فابیو سیلوا به محوطه جریمه همراه شد و نلسون سمدو مدافع سابق بارسلونا گل تساوی را به ثمر رساند. چهار دقیقه بعد ویلیامز مدافع چپ شیاطین سرخ موقعیتی خوب در محوطه جریمه داشت اما شوت خود را به پاتریسیو دروازه بان حریف زد تا این موقعیت از دست برود. با این حال در دقیقه آخر نیمه اول منچستریونایتد صاحب یک ضربه پنالتی شد تا فرصت پیروزی در نیمه اول را داشته باشد. این پنالتی روی فن د بیک هافبک دفاعی هلندی شیاطین سرخ رخ داد و خوان ماتا پس از تایید وی ای آر پشت توپ ایستاد و برخلاف جهت حرکت دروازه بان، گل را به ثمر رساند.

خوان ماتا آخرین بار در ماه اکتبر مقابل برایتون گلزنی نموده بود. نیمه اول با همین نتیجه به خاتمه رسید. در نیمه دوم بازی به شکلی کاملا متعادل پیش رفت و البته ولوز کوشش هایی برای گلزنی انجام داد. در دقیقه 57 جیمز در موقعیتی تک به تک نهاده شد و ضربه خود را به صورت چیپ زد که این توپ گل نشد. آماد بازیکن جوان تیم منچستریونایتد هم یک شوت به سمت دروازه زد و این توپ به شکلی خطرناک روانه دروازه حریف شد اما پاتریسیو توپ را جمع کرد. با این نتیجه منچستریونایتد لیگ جزیره را با 74 امتیاز و در صندلی دوم به خاتمه رساند. آنها 8 امتیاز بیشتر از فصل پیش به دست آوردند.

- شاگردان کلوپ به لطف درخشش سادیو مانه توانستند مجوز حضور در لیگ قهرمانان را به دست بیاورند. از هفته خاتمهی مسابقات لیگ برتر، لیورپول در ورزشگاه آنفیلد میزبان کریستال پالاس بود و توانست در نهایت با دو گل سادیو مانه به پیروزی برسد تا با صعود به رده سوم جدول، مجوز حضور در مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان را به دست بیاورد. سادیو مانه که در مسابقات این فصل سایه ای از روزهای اوجش بود، در مسابقه خاتمهی تیمش درخششی به موقع داشت و توانست صعود به اروپا را برای شاگردان کلوپ قطعی کند. نکته مهم دیگر بازگشت طرفداران به آنفیلد و ایجاد جو همیشگی ورزشگاه خانگی لیورپول و شنیدن شعارهای طرفداران بود که نشانی از بازگشت به روزهای قبل از کرونا داشت.

لیورپول 1-0 کریستال پالاس؛ سادیو مانه(36): کرنر ارسالی رابرتسون بعد از ضربه سر ریس ویلیامز و برخورد به فیرمینو در راستا سادیو مانه افتاد تا این مهاجم با ضربه ای محکم دروازه حریف را باز کند.

لیورپول 2-0 کریستال پالاس؛ سادیو مانه(74): پاس صلاح در سمت چپ زمین به مانه رسید که فضای زیادی در اختیار داشت و شوت این بازیکن بعد از برخورد با مدافع حریف وارد دروازه شد.

- در آخرین حضور سرخیو آگوئرو روی زمین چمن ورزشگاه اتحاد، منچسترسیتی به راحتی اورتون را شکست داد. رجحانن گلزن تاریخ منچسترسیتی در این بازی به اسم یار تعویضی وارد زمین شد و 2 گل در آخرین بازی خود در لیگ برتر انگلیس به ثمر رساند.

- برندان راجرز بازهم در هفته های خاتمهی از جمع چهار تیم برتر لیگ برتر انگلیس خارج شد و نتوانست لسترسیتی را به لیگ قهرمانان اروپا برساند. لسترسیتی نتوانست صندلی خود در میان بالانشینان لیگ برتر انگلیس را حفظ کند و با وجود شکست چلسی، تیم برندان راجرز نتوانست مقابل تاتنهام به رجحان برسد و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد. تاتنهام هم با این پیروزی، به لیگ کنفرانس اروپا راه یافت.

- تیم های چلسی و استون ویلا در هفته خاتمهی رقابت های لیگ برتر انگلیس به مصاف هم رفتند که این ملاقات با پیروزی شاگردان دین اسمیت به خاتمه رسید.

استون ویلا 1-0 چلسی؛ برتراند ترائوره (43): استون ویلا از سمت چپ صاحب یک ضربه کرنر شد و جک گریلیش توپ را با محوطه جریمه آبی ها ارسال کرد و برتراند ترائوره پیروز به گلزنی شد.

استون ویلا 2-0 چلسی؛ انور ال قاضی (52): جورجینیو در محوطه جریمه چلسی روی بازیکن استون ویلا مرتکب خطا شد و به سود شاگردان دین اسمیت اعلام پنالتی شد. انور ال قاضی این ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد.

استون ویلا 2-1 چلسی؛ بن چیلول (70): کریستین پولیشیچ از سمت راست محوطه جریمه استون ویلا توپ را به سمت چپ فرستاد و چیلول هم در یک موقعیت ایده آل، توپ را به درون دروازه استون ویلا فرستاد و علی رغم کوشش های مارتینز برای بازگرداندن توپ، گل نخست آبی ها به ثمر رسید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1368

به "پیروزی یونایتد و سیتی، شکست چلسی با طعم کسب سهمیه لیگ قهرمانان، مانه، لیورپولی ها را به لیگ قهرمانان برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی یونایتد و سیتی، شکست چلسی با طعم کسب سهمیه لیگ قهرمانان، مانه، لیورپولی ها را به لیگ قهرمانان برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید