ویزای کانادا و سوالات متداول درباره مراحل دریافت ویزا

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، مراحل دریافت وبزای کانادا به پیچیدگی که بیشتر متقاضیان فکر می نمایند نیست، فقط کافیست به قول معروف راه و چاه را بلد باشید! بعد از آن همه چیز طبق روالی که باید، پیش می رود. در صورتی که مراحل دریافت ویزای کانادا را مطالعه نموده اید، اما همچنان سوالاتی در این باره ذهن شما را درگیر نموده تا انتهای مطلب مارا همراهی کنید. در اینجا ما می خواهیم به تمامی سوالات شما در زمینه ویزا پاسخی روشن و واضح بدهیم.

ویزای کانادا و سوالات متداول درباره مراحل دریافت ویزا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

از آن دسته مباحثی ست که همواره سوالات زیادی را در ذهن بیشتر متقاضیان، چه افرادی که قبلا ویزا دریافت نموده اند و مجددا می خواهند اقدام نمایند، چه افرادی که اولین بار است می خواهند ویزا دریافت نمایند و چه کسانی که جواب ویزای آن ها از طرف سفارت رد شده است ایجاد می نماید. چنانچه شما هم در یکی از این گروه ها قرار می گیرید. این مطلب به شما یاری می نماید پاسخ سوالاتتان را دریافت کنید.

سوالات متداول ویزای کانادا

.

ارائه چه مدارکی شانس دریافت ویزای کانادا را بیشتر می نماید؟

مدارکی که برای دریافت ویزا باید به سفارت ارائه دهید به صورت کاملا دقیق تعیین شده است اما از آنجایی که اقناع افسر سفارت جهت اینکه شما بعد از سرانجام اعتبار ویزا، خاک کانادا را ترک می کنید و اینکه می توانید هزینه های سفرتان را تامین کنید، در جواب نهایی ویزا بسیار حائز اهمیت است، بنابراین ارائه مدارک بیشتر در این خصوص می تواند احتمال دریافت ویزا را بیشتر کند. در نتیجه سعی کنید قبل از هر اقدامی:

  • تراکنش های حساب بانکی خود را بالا ببرید.
  • در صورت داشتن اسناد ملکی، تمامی آن ها را ترجمه نموده و در فایل مدارکتان قرار دهید.
  • به چندین کشور که ویزای معتبر دارند سفر کنید.
  • گواهی شغلی معتبر ارائه دهید.
  • محل اقامت خود در کانادا را تعیین کنید.

مدارک ارائه شده به سفارت باید به چه زبانی ترجمه شوند؟

تمامی مدارک ارائه شده به سفارت باید به طور دقیق و به زبان انگلیسی ترجمه شوند. ترجمه مدارک ویزای کانادا احتیاجی به مهردادگستری ندارد و مهر مترجم رسمی کفایت می نماید. اما در صورتی که سفارت از شما مدرکی را با مهر دادگستری بخواهد بایستی آن را به انگلیسی ترجه نموده و پس از دریافت مهردادگستری آن را در فایل مدارک قرار دهید.

مدارک را از چه طریقی می توان به سفارت کانادا تحویل داد؟

تمامی مدارک باید با کیفیت بالا اسکن شده و در سایت رسمی سفارت بارگذاری شوند. در واقع هنگام مراجعه به دفتر نمایندگی سفارت فقط کافیست پاسپورت، برگه واریز وجه و برگه تایید بایومتریک یا وقت انگشت نگاری را همراه داشته باشید.

داشتن ویزای شینگن جهت دریافت ویزا کانادا الزامی است؟

در مجموع داشتن سابقه سفر به ویژه مقاصدی که ویزای معتبر دارند تاثیر بسیار مثبتی در جواب نهایی ویزا دارد. این موضوع نشان می دهد که شما بعد از هر سفر با اتمام تاریخ ویزا به کشور خود بازگشته اید. از آنجایی که ویزای شینگن یکی از معتبرترین نوع ویزا است این امر در رابطه با آن نیز صدق می نماید. اما در حالت کلی داشتن ویزای شینگن از مدارک لازم برای دریافت ویزای کانادا نیست.

ویزای تضمینی کانادا چیست؟

شنیدن نام ویزای تضمینی کانادا این تصور غلط را بوجود می آورد که متقاضیان به صورت صد در صد پیروز به دریافت ویزا می شوند. اما بهتر است این باور نادرست را برای همواره فراموش کنیم. چرا که هرقدر هم مدارک ما قوی و کامل باشد در نهایت این افسر سفارت است درباره مثبت یا منفی بودن جواب ویزا تصمیم می گیرد. هیچ شخص یا شرکتی نمی تواند جواب مثبت ویزا را تضمین کند. درواقع نام ویزای تضمینی وقتی به کار برده می گردد که شرکت های معتبر دعوت نامه رسمی را به مدارک متقاضی اضافه نموده و بدین ترتیب احتمال دریافت ویزا را تا حد زیادی بالا ببرند.

چگونه می توان دعوت نامه دریافت کرد؟

دعوت نامه زمانی معتبر است که از طرف شخصی از نزدیکان شما که اقامت دائم کانادا را دارد یا یک شرکت معتبر کانادایی فرستاده گردد. درصورتی که شما چنین شخصی را در کشور کانادا ندارید، شرکت های معتبر از جمله آژانس ما این کار را برایتان انجام می دهند.

بهترین کشورها برای انگشت نگاری ویز ای کانادا کدامند؟

می دانید که سفارت کانادا در ایران دفتری ندارد و متقاضیان ویزای کانادا برای انجام انگشت نگاری باید به یک کشور سوم که دفتر سفارت کانادا در آن نمایندگی دارد سفر نمایند. متقاضیان ایرانی به طور معمول کشورهای نزدیک به ایران مانند ترکیه، ارمنستان و امارات را برای این کار انتخاب می نمایند. ضروری است بدانید که این کشورها برای انگشت نگاری هیچ مزیتی بر یکدیگر ندارد و می توانید هر کدام را که خواستید برای انگشت نگاری انتخاب کنید.

درصورت رد شدن جواب ویزا، می توان نسبت به جواب اعتراض کرد؟

بله، در صورت ریجکت شدن جواب ویزا می توانید به وسیله ایمیل به سفارت نامه زده و نسبت به جواب ویزای خود اعتراض کنید. این نامه باید به زبان انگلیسی نوشته گردد.

چند وقت بعد از ریجکت شدن ویزا، می توان مجددا برای دریافت ویزا اقدام کرد؟

در صورت ریجکت شدن ویزا بایستی عوامل ریجکتی را آنالیز نموده و پس از برطرف و اصلاح موارد ذکر شده مجددا برای دریافت ویزا اقدام کنید. خوشبختانه در این مورد احتیاجی به گذشت زمان تعیین نیست و می توانید بلافاصله بعد اصلاح مدارک اقدامات لازم را انجام دهید.

اقدام مجدد جهت دریافت ویزای کانادا به انگشت نگاری احتیاج دارد؟

جواب این سوال نیز منفی است. در صورتی که یکبار انگشت نگاری انجام داده باشید تا 10 سال احتیاجی به انگشت نگاری مجدد ندارید. این مورد افرادی را که اعتبار ویزای آنها به سرانجام رسیده و می خواهند مجددا برای دریافت ویزا اقدام نمایند یا کسانی که ریجکت شدند و مدارک خود را پس از اصلاح می خواهند ارسال نمایند را شامل می گردد.

چند نکته مهم

  • مدت اعتبار ویزای توریستی کانادا 5 ساله است اما در صورتی که اعتبار پاسپورت فرد متقاضی زیر 5 سال باشد، مدت اعتبار ویزای کانادا نیز باتوجه به اعتبار پاسپورت صادر می گردد.
  • ویزاهای 5 ساله توریستی به صورت چند بار ورود صادر می شوند. در هر بار ورود شخص می توانید 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشد.
  • انگشت نگاری ویزای کانادا در دفتر نمایندگی سفارت با نام VAC انجام می گردد.
  • جواب ویزای کانادا به طور معمول از 3 تا 6 هفته بعد از انگشت نگاری تعیین می گردد. (این زمان ممکن است بیشتر یا کمتر به طول می انجامد)

بیشتر بخوانید …

منبع: ستاره ونک
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 731

به "ویزای کانادا و سوالات متداول درباره مراحل دریافت ویزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای کانادا و سوالات متداول درباره مراحل دریافت ویزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید