تور اروپا: فضانورد اروپا در ایستگاه فضایی بین المللی چه می نماید؟

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، آژانس فضایی اروپا به تازگی تصاویری از فضانورد خود در ایستگاه فضایی منتشر نموده است.

تور اروپا: فضانورد اروپا در ایستگاه فضایی بین المللی چه می نماید؟

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، آژانس فضایی اروپا در شرح این تصاویر در صفحه اینستاگرام خود نوشت: گذراندن هفته های اول در ایستگاه فضایی بین المللی

ماتیاس ماورر(matthiasmaurer) که اولین باری است که به فضا می رود، حدود سه هفته را در ایستگاه فضایی گذرانده و در این سه هفته بازوی رباتیک را کنترل نموده، رسیدن یک ماژول تازه را مشاهده نموده، در تختی کاملا تازه خوابیده و حتی چندین بار برنامه هایش را به علت خطر نزدیک شدن زباله های فضایی تغییر داده است. علم هم برای او مثل همواره نبوده و این فضانورد چندین آزمایش را برای اولین بار در مدار به انجام رسانده است.

فضانورد ما در تاریخ 12 نوامبر(21 آبان) سوار بر کپسول کرو-دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی رسید تا شش ماه اقامت خود را شروع کند.

ماتیاس که ششصدمین فردی است که به فضا پرواز می نماید اکنون به خوبی به پاهای فضایی خود عادت نموده است.

پاهای فضایی (space legs) اصطلاحی رایج در میان فضانوردان است. فضانوردانی که تازه در گرانش صفر قرار گرفته اند مدتی طول می کشد تا بتوانند در محیط بدون جاذبه جابه جا شوند و پای فضایی خود را پیدا نمایند.

در ماه نوامبر او کنترل بازوی رباتیک 17 متری ایستگاه فضایی به نام کانادارم 2 را برعهده گرفت تا فضاپیمای سیگنوس(Cygnus) را آزاد کند و آماده گردد تا این کار را مجددا در تاریخ دوم دسامبر برای یاری به پیاده روی فضایی از درون ایستگاه تکرار کند. راهنمایی بازوی رباتیک نیازمند درک نحوه حرکت اجسام در بی وزنی است.

زندگی در فضا نیازمند خواب مناسب است. تخت ماتیاس را توماس پسکه، مسافر پیشین ایستگاه فضایی آماده نموده بود و اطمینان حاصل کرد که تهویه هوا و سطح صداها در آزمایشگاه فضایی کلمبوس در ایستگاه فضایی برای او دلپذیر است.

این مکان تازه که ماتیاس در آن استراحت می نماید CASA نام دارد که خلاصه شده کلمه Crew Alternate Sleep Accommodation به معنای محل خواب جایگزین خدمه است.

مکان آرام دیگری در ایستگاه فضایی وجود دارد و آن ماژول پریچال است. این ماژول که متعلق به آژانس فضایی روسکاسموس روسیه است شش درگاه دیگر به ایستگاه فضایی اضافه نموده و از آنجا که هنوز هیچ بخش فعالی ندارد درون آن آرام و دلپذیر است.

بدن ماتیاس نیز مورد چندین آزمایش علمی قرار گرفته است. یک حسگر حرارتی بر روی پیشانی او قرار گرفته که دمای مرکزی و ریتم شبانه روزی را برای آزمایشی موسوم به Thermo-Mini مقدار می گیرد بعلاوه در مطالعه Retinal Diagnostics تصویری از چشمان او ثبت شد تا هرگونه آسیب بینایی رایج در بین فضانوردان شناسایی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1568

به "تور اروپا: فضانورد اروپا در ایستگاه فضایی بین المللی چه می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: فضانورد اروپا در ایستگاه فضایی بین المللی چه می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید