شناسایی دقیق تر سازوکارهای کنترل فشار خون

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، در خصوص سازوکارهای کنترل فشار خون ابهامات زیادی وجود دارد و انجام یک تحقیق جدید علمی به شناسایی این سازوکارها یاری نموده است.

شناسایی دقیق تر سازوکارهای کنترل فشار خون

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مدیکال نیوز، تا به امروز عوامل مختلفی در زمینه کنترل فشار خون دخیل دانسته شده اند، اما هنوز تعیین نیست که کدامیک از آنها برای کنترل فشار خون نقش کلیدی ایفا می نمایند و انجام یک آنالیز علمی به حل این چالش یاری نموده است.

تحقیقات تازه پژوهشگران ژاپنی نشان می دهد یک غشای دریافت نماینده مواد غذایی مختلف در بدن موسوم به APJ که معمولا در بافت های قلبی و عروقی وجود دارد، بر ایجاد فشار خون تاثیرگذار است و همین طور اختلال در آن می تواند به قلب هم آسیب بزند. همچنین مسائل APJ بر عملکرد عضلات نیز تاثیر منفی می گذارد و آزمایش هایی که در این زمینه بر روی موش ها صورت گرفته، موضوع مذکور را ثابت می نماید.

APJ از جمله گیرنده های پروتئینی در بدن انسان است که در سطح خارجی غشای سلول ها واقع شده است و می تواند وانوزین دی فسفات (GDP) را به گوانوزین تری فسفات (GTP) تبدیل کند؛ گوانوزین تری فسفات زنجیره ای از واکنش ها را شروع می نماید، نتیجه نهایی، انتقال پیغام های مختلف به داخل سلول و ایجاد تغییراتی در عملکرد آن است. انجام صحیح بسیاری از فعالیت های بدن به عملکرد صحیح APJ بستگی دارد و بسیاری از داروها مانند انتی هیستامین ها هم با یاری این گیرنده به درستی وارد بدن می گردد.

محققان ژاپنی می گویند فعال سازی و عملکرد مناسب APJ جلوی افزایش فشار خون را هم می گیرد و این موضوع تا به امروز کشف نشده باقی مانده بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 223

به "شناسایی دقیق تر سازوکارهای کنترل فشار خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی دقیق تر سازوکارهای کنترل فشار خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید