جلسه مهم بورسی فردا چه تاثیری دارد؟

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به گزارش خبرنگاران، در جریان معاملات پنجم اردیبهشت ماه 1400 شاخص کل بورس فرایند نزولی را در پیش گرفت و بسیاری از نمادهای شاخص ساز تاثیری منفی بر شاخص کل داشتند.

جلسه مهم بورسی فردا چه تاثیری دارد؟

محمد خبری زاد، کارشناس بازار سرمایه در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: معضل و مساله اصلی بازار سهام در این روزها نبود نقدینگی است و باید از طرف نهادهای بیرونی تزریق نقدینگی به بازار صورت گیرد.

این کارشناس بازار در این مورد اضافه نمود: 60 تا 70 درصد از سهم ها در صف فروش قفل هستند و فشار فروش بسیاری از سهم های عظیم را تحت تاثیر خود قرار داده است.

این کارشناس بازار درباره تاثیر جلسه سران سه قوه بر بازار سرمایه گفت: اثرات این جلسه بر بازار سرمایه هنوز مبهم است و ابعاد آن برای کارشناسان معین نیست اما باید توجه کرد که بسیاری از تصمیمات احتیاجی به برگزاری جلسات طولانی مدت ندارند بلکه فقط احتیاج به تصمیمات سریع دارد. به طور مثال تخصیص یک درصد از صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه که در این شرایط بازار باید سریع صورت گیرد به جلسات متمادی احتیاجی ندارد.

خبری زاد در بخش دیگری بیان نمود: در شرایط فعلی بازار، کاهش حجم مبنا برای آنکه قیمت پایانی سهم ها افزایش یابد بسیار اهمیت دارد و مهم است. همچنین تسهیل مقررات داخلی در بازار سرمایه و متقارن شدن دامنه نوسان بر مثبت شدن و تسهیل شرایط بازار تاثیر دارد.

این کارشناس بازار درباره فرایند نماد معاملاتی فملی به عنوان یکی از نمادهای شاخص ساز گفت: این نماد در جریان افزایش نرخ جهانی مس در روز آدینه فرایند مثبتی را در چهارم اردیبهشت ماه طی کرد اما امروز باز هم اثر این عامل از بین رفت و دوباره صنایع ملی مس منفی شد. باید توجه داشت به دلیل عرضه انباشته ای که در سهم ها وجود دارد در زمان منفی شدن بازار، فشار فروش به سهم های عظیم و شاخص ساز می رسد.

اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1247

به "جلسه مهم بورسی فردا چه تاثیری دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه مهم بورسی فردا چه تاثیری دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید