تاریخچه کلوین کلین؛ طراح آمریکایی از کجا آغاز کرد؟

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، در سال 1968، در سن 26 سالگی، کلوین کلین calvin klein با همکاری و شراکت دوست دوران کودکی اش Barry Schwartz شرکت خود را راه اندازی کرد و به جوان ترین طراح پیروز آمریکایی تبدیل شد.

تاریخچه کلوین کلین؛ طراح آمریکایی از کجا آغاز کرد؟

دست به هر کاری میزدم، در آن پیروز می شدم. اگر کاری را میخواستم انجام دهم، چیزی نمیتوانست مانع ام گردد کلوین کلین calvin klein

استایل راحت و شیک کلوین کلین مد آمریکایی را با مد روز پاریس پیوند زد. او به تنهایی عطش و شور طراحی شلوارهای جین در دهه هفتاد را به وجود آورد و انقلابی در شیوه تبلیغات در دهه هشتاد میلادی ایجاد کرد. امروزه نام او با دامنه گسترده ای از محصولات، از لباس های زیر گرفته تا عطرهای خوشبوی بی نظیر آورده می گردد و طراحی های بی نظیر و تیزهوشی بسیار او در زمینه کسب وکار منجر به ساخت امپراتوری عظیم مد و فشن شده است. اما برخلاف لباس هایش، سفر کلوین کلین در جهان مد و رسیدنش به قله این عرصه، اصلا ساده و سر راست نبوده است.

زندگی نامه کلوین کلین

کلوین در 19 نوامبر سال 1942 به جهان آمد و تحت تاثیر مادرش شیفته هنر و جهانی مد شد. وقتی بقیه بچه ها مشغول بازی بودند او ترجیح میداد با مادرش به خرید برود. کلوین، جوان گوشه گیری که خودش طراحی و دوخت و دوز را آموخت ادعا می نماید که همواره می دانسته که می خواهد طراح لباس گردد.

بعد از فارق التحصیل شدن از موسسه طراحی مد در شهر نیویورک در سال 1962، او با جین سنتر Jayne Centre ازدواج کرد و در بخش پوشاک به عنوان طراح برند اروپایی برای فرد با نفوذی به نام Dan Millstein. مشغول به کار شد.

تاکتیک کپی کردن شیوه معمول آن روزها جهانی مد بود، به این خاطر که هیچ ایده تازه ای از آمریکا بیرون نمی رفت. اما کلاین تصمیم گرفت که این موضوع را تغییر دهد. او رویای راه اندازی شرکت خودش را در سر داشت و هیچ چیز حتی این حقیقت که سرمایه ای ندارد و در مغازه خاروبارفروشی پدرش کار میکرد تا اندوخته ای زخیره کند هم باعث نشد او از رویای خود دست بکشد.

در سال 1968، در سن 26 سالگی، با اندوخته دو هزار دلار و ده هزار دلار دیگر که از دوست دوران کودکی اش Barry Schwartz به صورت وام گرفته بود شرکت خود را با نام کلوین کلین با همکاری دوستش راه اندازی کرد. اولین سفارش آنها کاملا تصادفی رخ داد وقتی که Bonwit یکی از مشتریانی که قصد خرید از مجتمع تجاری titan را داشت جهت را گم کرد و وارد کارگاه کلین شد. وی تحت تاثیر برش های کت های او نهاده شد و سفارشی به مبلغ 50 هزار دلار را به ثبت رساند و به طراح جوان گفت روزی می رسد که تو شناخته خواهی شد و درواقع سفارش بنویت و سرمقاله درخشانی که در مجله ووگ Vogue دریافت کرد نام کلوین کلین را در نقشه پیروزیت به ثبت رساند.

در سال 1973، کلوین خط فراوری لباس های ورزشی خود را راه اندازی کرد و آنچه بعدها به نام مدل و سبک کلوین کلین شناخته شد را طراحی کرد، اینگونه بود که استایل لباس راحتی آمریکایی به دنیا آمد. با داشتن بن مایه جوانی و با استفاده از رنگ های طبیعی و پارچه های راحت، لباس های ورزشی مقرون به صرفه او، ابتدا توجه زنان آمریکایی را که از لباس های پاریسی پرزرق و برق و ناکارآمد خسته شده بودند، جلب کرد. مدت کوتاهی پس از آن، مردان ه رفته رفته جذب طرح های کلوین کلین شدند، که در هماهنگی با سلامتی و تناسب اندام بود، موجی که آمریکا آن موقع را در نوردیده بود.

بالاخره آن پیروزیت عظیم نصیب کلین شد. طراحی های ساده، خالص و بی غل و غش او مورد اقبال عموم مردم و رسانه ها مد که جایزه کوتی را در سال های 1973, 1974 and 1975 به او دادند نهاده شد. اما پیروزیت او بدون هزینه هم نبود. این هزینه زندگی مشترک او بود که در سال 1974 به انتها رسید.

سال 1980 نقطه عطفی برای امپراطوری کلین بود. مجموعه ای از آگهی های بازرگانی با شعار هیچ چیز بین من و لباس های کلاینم نیست توانست خط جدید جین های تنگ کلوین کلین را در سرتاسر آمریکا محبوب کند و تنها در اولین هفته دویست هزار جفت بفروشد.

تبلیغات تحریک آمیز انقلابی در بازاریابی پوشاک پدید آورد. این یک رویکرد احساساتی تر به بازاریابی بود که بعدها توسط رقبای کلین مورد تقدیر نهاده شد. اینگونه آگهی های بازرگانی همچنین مورد انتقاد رهبران فمینیستی نهاده شد اما این نقدها فقط سوخت به موتور فروش محصولات کلین می ریختن و بازار فروش را داغ تر می کردند.

در دهه هشتاد، با تغییر سبک زندگی و کاهش تقاضا برای جین های تنگ، کلین تا آستانه ورشکستی نیز پیش رفت و شایعات بسیاری پیرامون زندگی شخصی اش بر سرزبان ها افتاد. اما بعد از یک دوره فراز و نشیب در زندگی اش، او دوباره توانست با یاری دوست مولتی میلیونرش David Geffen از ورشکستگی نجات پیدا کند. با روحیه ای تازه، کلین چندین خط فراوری را به راه انداخت، از جمله یک خط لباس ارزان قیمت به نام CK، و نام خود را بر روی عینک های آفتابی، ساعت ها، کیف های دستی و بسیاری از محصولات دیگر حک کرد و آن ها را روانه بازار کرد. همه محصولات جدید به خوبی مورد استقبال نهاده شدند، اما شیوه تبلیغاتی کلوین کلین همچنان مورد انتقاد بود. با وجود انتقادهای انجام شده از نحوه تبلیغات محصولات کلوین کلین، مجله تایم او را در رده 25 آمریکایی تاثیر گذار در سال 1996 قرار داد و از او به خاطر خط فراوری لباس های مدرن و با کیفیتش تقدیر کردند.

وقتی که کلوین کلین جایزه منتقدین مد آمریکا را از آن خود کرد، جوان ترین طراحی بود که این جایزه را نصیب خود می نماید.

گروه مد و پوشاک خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1026

به "تاریخچه کلوین کلین؛ طراح آمریکایی از کجا آغاز کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخچه کلوین کلین؛ طراح آمریکایی از کجا آغاز کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید