این فرمان عجیب و غریب به خودروهای مرسدس بنز راه پیدا می نماید، عکس

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، گجت نیوز نوشت: مرسدس بنز قصد استفاده از فرمان جدیدی در کلاس S و EQS را دارد؛ همان فرمانی که تسلا در مدل S به کار گرفت، اما با چیزی جز موج نقدها روبرو نشد.

این فرمان عجیب و غریب به خودروهای مرسدس بنز راه پیدا می نماید، عکس

سطح طراحی و امکانات در خودروها امروزه به حدی رسیده است که فقط یک المان مجذوب کننده غیرمتعارف می تواند توجه رانندگان را جلب کند؛ مثلاً فرمانی با شکل و شمایل نو به جای فرمان گِرد مرسوم. به نظر می رسد مرسدس بنز هم در پی این است که فرمانی نو با حالت مستطیلی یا اصطلاحاً Yoke را در کلاس S و EQS، دو محصول پرچمدار خود ارائه بدهد. این درحالی است که استفاده از فرمانی مشابه در تسلا مدل S پلید به خاطر نواقص مربوط به ایمنی، موجی از نقدها نسبت به تسلا را در پی داشت.

مرسدس بنز هم روی موج فرمان مستطیلی سوار می گردد

فرمان مستطیلی کانسپت تازه معرفی شده Vision One-Eleven مرسدس بنز

بنا به گزارش روزنامه آلمانی هندلزبلت، مرسدس بنز فرمان مستطیلی را به سدان های پرچمدار کلاس S و EQS می آورد. به نظر می رسد این خودروساز آلمانی برای پیاده سازی چنین فرمانی به شکل درست، به جای ستون فرمان مکانیکی مرسوم قرار است سیستی مبتنی بر سنسور را جهت ارسال ورودی فرمان به صورت الکترونیکی به کار بگیرد. مرسدس بعلاوه در نظر دارد که در عوض دکمه های خازنی (لمسی)، بیشتر از دکمه های فیزیکی مرسوم استفاده کند که احتمالاً بیشتر باب میل رانندگان خواهد بود.

معمولاً ایراد وارده به فرمان Yoke این است که اجازه فرمان گیری دست روی دست را نمی دهد؛ روشی که همه رانندگان به آن عادت دارند و تغییر چنین عادتی باید کار چالش برانگیزی برایشان باشد. همین بارها مشکلاتی را برای مالکان تسلا مدل S هنگام گردش و مواقع مشابه به وجود آورده بود. با این حال، نحوه پیاده سازی این فرمان مستطیلی به وسیله مرسدس بنز است که عملکرد آن را معین می نماید. تا به اینجا به واسطه کانسپت Vision One-Eleven مرسدس بنز که اخیراً به نمایش گذاشته شد، شاهد پیش نمایشی از فرمان مستطیلی این برند آلمانی بوده ایم.

گذشته از این نقطه ضعف که بارها مورد توجه قرار گرفته، باید به یکی از مزیت های این نوع فرمان اشاره نمود. مرسدس بنز با بهره گیری از فرمان Yoke دیدی کامل تر نسبت به صفحه آمپر و بعلاوه جاده را برای راننده فراهم می نماید. حتی گفته می گردد که امکان قرار دادن فرمان درون داشبورد وجود دارد تا فرمان تماماً از دید راننده کنار برود. البته معین است در صورتی می توان فرمان را به کل کنار گذاشت که از فناوری نیمه خودران سطح 3 مرسدس بهره گرفت.

فرمان نو مرسدس بنز از سال 2025 به بعد در محصولات مرسدس بنز از جمله کلاس S و EQS ارائه خواهد شد. طی این مدت زمان این خودروساز آلمانی می تواند مکانیزم این فرمان را با آزمون و خطا به ایده آل نزدیک تر کند.

لازم به ذکر است که لکسوس، بخش لوکس تویوتا هم قصد استفاده از فرمان مستطیلی Yoke در سری RZ را دارد اما تا زمانی که از عملکرد بی نقض آن اطمینان حاصل نکند، آن را در این سری پیاده سازی نمی نماید. حتی تصویری که اخیراً از تسلا سایبرتراک به بیرون درز پیدا نموده، نشان می دهد این پیکاپ الکتریکی نوعی فرمان شبیه به سبک Yoke دارد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 تیر 1402 بروزرسانی: 16 تیر 1402 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1915

به "این فرمان عجیب و غریب به خودروهای مرسدس بنز راه پیدا می نماید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این فرمان عجیب و غریب به خودروهای مرسدس بنز راه پیدا می نماید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید