الخواجه: تا زمانی که آمریکا و انگلیس از آل خلیفه حمایت می نمایند نقض حقوق بشر در بحرین ادامه دارد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، خبرنگاران: مریم الخواجه که پدرش و خواهرش در زندان های رژیم آل خلیفه به سر می برند، طی مقاله ای تأکید کرد: تا زمانی که آمریکا و انگلیس از آل خلیفه حمایت می نمایند نقض حقوق بشر در بحرین ادامه دارد.

الخواجه: تا زمانی که آمریکا و انگلیس از آل خلیفه حمایت می نمایند نقض حقوق بشر در بحرین ادامه دارد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مریم الخواجه فعال حقوق بشر بحرین که پدرش از مدت ها پیش در زندان های رژیم آل خلیفه به سر می برد و به حبس ابد محکوم شده، و خواهرش نیز به تازگی بار دیگر توسط نظامیان آل خلیفه بازداشت شده، مقاله ای در روزنامه گاردین انگلیس منتشر کرد.

وی در این مقاله نوشت: روز سه شنبه خواهرم، زینب الخواجه، که هشت ماهه باردار است بار دیگر بازداشت شد این در حالی است که وی به تازگی محکومیت یک ساله خود را به سرانجام رسانده بود. مریم به اتهام تخریب اموال عمومی در جریان یکی از تظاهرات ها در سال 2012 محاکمه شد. در دادگاه نیز وی تصویر پادشاه بحرین را در آورد و آن را پاره کرد و فریاد زد: من دختر مردی صاحب افتخار و آزاد هستم. مادرم مرا آزاد به جهان آورد و و من نیز پسر آزادی را به جهان خواهم آورد حتی اگر در زندان باشم. این حق من است و مسئولیت من به عنوان فردی آزاد آن است که علیه سرکوب ها و سرکوبگران اعتراض کنم.

مریم الخواجه در ادامه این مقاله نوشت: وی همان جا بازداشت شد و اتهام جدیدی بلافاصله علیه وی در دادگاه جنایی علیا مطرح شد که این موضوع بدان معناست که حداکثر مجازات را به دلیل اهانت به پادشاه در ملأ عام متحمل خواهد شد که شامل 7 سال زندان و 10هزار دینار بحرینی (تقریباً 16500 دلار) جریمه است.

زینب بار دیگر به لیست مدافعان حقوق بشر در بحرین پیوست که به دلیل فعالیت های حقوق بشرانه و انتقاد از رژیم در زندان به سر می برند، یعنی آنها در کوشش برای استفاده از حق آزادی بیان خود هستند. پیش از آنکه خواهر من بازداشت گردد، نبیل رجب، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین در کمتر از 24 ساعت پس از آنکه از سفر اروپا به کشور در تاریخ اول اکتبر 2014 بازگشت بازداشت شد. توجیه بازداشت وی توئیتی بود که وی در انتقاد از مؤسسات دولت بحرین به دلیل خدمت به ایدئولوژی داعش منتشر نموده بود، مهمترین علت دستگیری و بازداشت وی همین مطلب بوده است. من نیز پس از آنکه در اواخر آگوست 2014 به بحرین بازگشتم توسط 4 افسر پلیس مورد حمله و بازداشت نهاده شدم. من به بحرین رفتم تا پدرم را که اعتصاب غذا نموده بود و زندگی اش در معرض خطر قرار داشت ببینم. پدرم نیز یکی دیگر از مدافعان حقوق بشر است که پس از آنکه مورد شکنجه های شدیدی نهاده شد به حبس ابد محکوم شد. افسران در فرودگاه به من اهانت نموده و من را در اتاق سردی قرار داده و پس از آنکه دوربین ها را خاموش کردند به من حمله کردند. آنها بعداً به من اتهام زدند که به دو افسر پلیس حمله نموده بودم.

آزادی من از زندان در پی فشارهای بین المللی بوده است. افرادی نظیر نبیل رجب که اخیراً دو سال محکومیت خود به زندان را به دلیل سازماندهی کردن تظاهرات ضددولتی به اتمام رسانده بود در رأس افرادی بودند که جبهه بین المللی را ایجاد کردند تا مقامات بحرین را تحت فشار قرار داده و من را که 19 روز در زندان زنان در شهر عیسی بودم آزاد نمایند.

این فعال حقوق بشری در ادامه گزارش خود نوشت: نبیل و دیگر فعالان به کشورهای اروپایی مختلف سفر نموده و با مقامات دولتی و سازمان های مردم نهاد با هدف آزادی من ملاقات کردند. دوستان و فعالان در رسانه ها مقاله ها نوشتند و در مجلس اروپا سخنرانی کردند و به سختی کار کردند تا موضوع من در سازمان ملل و در جریان نشست شورای حقوق بشر بحرین مطرح گردد. نقش ما بازگشت ناپذیر است. روز چهارشنبه وقتی که من از یکی از سازمان های مردم نهاد بازدید می کردم مدیر اجرایی این سازمان به من گفت: یک ماه پیش نبیل رجب دقیقاً در این اتاق نشسته بود و با ما درباره چگونگی آزادی تو از زندان صحبت می کرد و هم اکنون تو اینجا نشسته ای و درباره چگونگی آزادی وی فکر می کنی.

مریم الخواجه نوشت: من از سال 2010 در زمینه حقوق بشر فعالیت می کنم. چیزی که خیلی برای من شفاف شده این است که فشار بین المللی بر انگلیس و آمریکا که نزدیک ترین متحدان بحرین به شمار می آید می تواند میزان تأثیر گذاری ما را معین کند. متأسفانه دولت بحرین کاملاً از این موضوع مطمئن است که حتی با نقض حقوق بشر کاملاً مصون است. این مصونیت که توسط دولت هایی نظیر آمریکا و انگلیس فراهم شده تنها به وسیله موضع جهانی سخت که توسط جامعه جهانی اتخاذ گردد، بازگشت پذیر می گردد. تا آن موقع، مدافعان حقوق بشر و مردم بحرین همچنان به صورت سیستماتیک از حق آزادی بیان و تجمع محروم خواهند بود. من همچنان به کوشش خود با وجود خطراتی که با آن روبرو هستم ادامه می دهم چون جنگیدن برای حقوق بشر باید به یک هنجار و نه یک انتظار تبدیل گردد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 314

به "الخواجه: تا زمانی که آمریکا و انگلیس از آل خلیفه حمایت می نمایند نقض حقوق بشر در بحرین ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الخواجه: تا زمانی که آمریکا و انگلیس از آل خلیفه حمایت می نمایند نقض حقوق بشر در بحرین ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید