آنچه باید در زمان بازدید از آپارتمان به منظور رهن یا اجاره مدنظر داشت!

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، قدیمی ترها می گفتند:پول خرید خانه و عروسی را خدا جور می نماید. راست هم می گفتند آن روزها به هر چهاردیواری که پنجره داشت و اهل خانه زیر سقفش از باد و باران در امان بودند می گفتندخانه و خانواده از عظیم و کوچک در یک یا دو اتاق چند ده متری دور یک سفره می نشستند و روز را شب می کردند. اما این روزها همه چی فرق نموده، مفهوم خانه دیگر فراتر از یک اتاق و پنجره است. به خانه ها گزینه های دیگری مثل سالن پذیرایی، اتاق خواب و حمام مستر و سیستم گرمایش و سرمایش و چندین و چند گزینه دیگر اضافه شده است. حالا بگذریم از اینکه برخی از این خانه ها لابی، استخر و سالن ماساژ و … هم دارند.

آنچه باید در زمان بازدید از آپارتمان به منظور رهن یا اجاره مدنظر داشت!

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت ارزان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

این روزها که همه چی عوض شده و این تغییر و تحول همه چیز را سخت تر نموده، خانواده ها برای آسایش خود و بهره مندی از امتیازات و امکانات خانه های لوکس، اغلب رویای خانه دار شدن را فراموش نموده و به دنبال اجاره آپارتمان مسکونی هستند.

افرادی که به دنبال اجاره آپارتمان هستند باید کفش آهنی به پا نموده و باتوجه به بودجه و سایر گزینه هایی که در اجاره آپارتمان مسکونی اهمیت دارد، مورد دلخواه خود را بیابند. هنگام خرید خانه، ملک یا ساختمان نکات بسیار مهمی وجود دارد که در این نوشتار برخی از آن ها را به صورت خلاصه برشمرده ایم، شما هم پیش از هر کاری تکه ای کاغذ بردارید و اولویت هایتان درباره محل زندگی و آپارتمان مورد نظر برای سکونت را روی آن بنویسید. در این یادداشت باید تعیین کنید که چه چیزهایی برای تان مهم تر است تا در زمان رهن یا اجاره آپارتمان مسکونی از این موارد غافل نشوید. در ادامه جزئیاتی ارائه می گردد که بهتر است آنها را نیز نادیده نگیرید.

  • سوالاتی که باید از مشاور املاک پیش از اجاره آپارتمان بپرسید.
  • آنچه باید در زمان اجاره آپارتمان مسکونی به آنها دقت کنید.

گاهی جست وجوی زیاد و از این بنگاه به آن بنگاه رفتن در زمان اجاره آپارتمان مسکونی شما را خسته و کلافه نموده و هوشیاری و دقت شما را برای انتخاب آگاهانه کم می نماید، گاهی هم از آپارتمانی که در حال حاضر ساکن آن بودید دلزده شده اید و بدون در نظر دریافت امکانات و جزئیات خانه جدید فقط به دنبال اجاره آپارتمان دیگر و نقل مکان به آن هستید.

بنابراین ضروری است که نباید فراموش کنید هزینه های ناشی از اسباب کشی و زحمت های آن ایجاب می نماید که در انتخاب خود بیشترین دقت و ریزبینی را خرج کنید؛ چراکه حداقل یکسال آینده شما و خانواده تان در این آپارتمان خواهد گذشت. این مورد برای خانه اولی ها هم به شدت صدق می نماید، اشتیاق و ذوق داشتن یک خانه مشترک برای جوان ها گاهی مانع آنالیز های مهم و تاثیرگذار می گردد؛ بنابراین به زوج های جوانی که برای اولین بار اقدام به اجاره آپارتمان مسکونی می نمایند پیشنهاد می دهیم که یک مستاجر قدیمی را با خود همراه نمایند تا در انتخاب و اجاره آپارتمان آگاهانه تر و نکته سنج تر عمل نمایند.

سوالاتی که باید از مشاور املاک پیش از اجاره آپارتمان بپرسید:

  • پیش از هرچیز میزان بودجه خود را برای ودیعه و اجاره آپارتمان مسکونی، به طور کامل برای مشاور املاک تعیین کنید و موکداً از وی بخواهید که آپارتمان هایی را به شما پیشنهاد کند که اجاره آن ها با سقف بودجه شما همخوانی داشته باشد. در این مرحله بهتر است شرایط دیگری چون تعداد اتاق خواب، پارکینگ، انباری مجزا و نکات مربوز به جزئیات آپارتمان مثل نوع کابینت ها و سیستم گرمایشی و سرمایشی یا هر آیتم دیگری که برایتان اهمیت دارد را به مشاور املاک اعلام کنید تا اینگونه در وقت و زمان خود صرفه جویی نموده و در انتخاب نیز پیروز تر باشید.
  • در زمان اجاره آپارتمان ضروری است در خصوص شرایط مالک یا مالکین که قصد اجاره آپارتمان مسکونی را دارند سوال کنید؛ همواره اینکه با یک نفر طرف حساب باشید بهتر است تا اینکه دو یا چند نفر مالک آپارتمان اجاره ای شما باشند. در خصوص حضور مالک واحد اجاره ای هم در ساختمان سوال کنید. حضور یا عدم حضور مالک نکته مهمی است که بعضاً برای عده ای بسیار اهمیت دارد و اینکه چند سال از ساخت آپارتمان می گذرد را نیز از مشاور املاک و مالک واحد مسکونی بپرسید.
  • بهتر است پیش از اجاره واحد مسکونی در خصوص مشاعات از مشاور املاک سوال کنید. نکته مهم دیگر در زمان اجاره آپارتمان وجود یا عدم وجود پارکینگ است. اگر صاحب خودرو هستید و وجود پارکینگ برایتان از واجبات است قبل از مشاهده آپارتمان اجاره ای این نکته را هم به مشاور املاک یادآوری کنید. از طرفی باتوجه به متراژ کم برخی واحدهای آپارتمانی، اینکه مورد انتخابی شما دارای انباری باشد از امتیازات اجاره واحد مسکونی است، بنابراین از این نکته هم غافل نشوید.
  • اگر قصد دارید از محله ای به محله دیگر به منظور اجاره آپارتمان مسکونی نقل مکان کنید بهتر است در خصوص ویژگیها و شرایط اهالی این منطقه خصوصاً این محله و جزئیاتی چون میزان امنیت و سطح فرهنگی همسایه ها از مشاور املاک پرس و جو کنید و البته فقط به گفته های مشاورین املاک نیز بسنده نکنید.

آنچه باید در زمان اجاره آپارتمان مسکونی به آنها دقت کنید.

از مهم ترین نکاتی که باید برای اجاره آپارتمان مسکونی در تهران یا هر شهر دیگری به آن توجه گردد، این است که آپارتمان در چه منطقه ای از شهر و چه محله ای قرار گرفته است. واضح و روشن است که هر منطقه ای از یک شهر مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد و شما با توجه به شرایط و نیازی که دارید در خصوص انتخاب منطقه مورد نظر تصمیم می گیرید .این انتخاب به شرایطی چون میزان بودجه ای که برای اجاره آپارتمان تخصیص داده اید بسیار وابسته است.

زیبایی نمای ساختمان و نظافت (حیاط، پارکینگ، آسانسور، راه پله ها و…)

بعد از اینکه توضیحات مشاور املاک را شنیدید و پذیرفتید؛ وقت آن است که برای اجاره آپارتمان مسکونی حداقل یکبار آپارتمان را از نزدیک ببینید. در این زمان بهتر است هوشیار تر از همواره و بسیار نکته سنج عمل کنید. پیش از ورود به ساختمان به نظافت نمای ساختمان، کیفیت و استحکام و البته ویژگیهای ظاهری بنا دقت کنید. بعد از استقرار، تغییر و تحول در اغلب موارد سخت و حتی غیرممکن است. وقتی وارد ساختمان شدید به تمیزی حیاط یا پارکینگ نیز دقت کنید، این منظره بخش مهمی از چگونگی سبک زندگی و سلیقه و زیبایی شناسی ساکنین ساختمان را به شما نشان می دهد. اگر ساختمان مورد نظرتان آسانسور دارد، داخل آسانسور و در غیر این صورت راه پله ها را نیز آنالیز کنید. نظافت راه پله ها و نحوه چینش کفشهای پشت در و بوی خوش و مطبوع یا نامطبوع راه پله ها نیز شما را از ویژگی های همسایگان احتمالی خبردار می نماید. داشتن نگهبانی در جلوی درب ورودی ساختمان و نصب دوربین در فضاهای مشترک نظیر پارکینگ و راهروها نیز از مزیت های یک ساختمان است.

تعداد طبقات و واحدها و نحوه چینش واحدها در هر طبقه

طبق یک قانون نانوشته همواره آپارتمان های آرام و خلوت بهتر از آپارتمانهای شلوغ و پر رفت و آمد است. شما هم در زمان انتخاب و اجاره آپارتمان مسکونی به این نکته مهم دقت کنید. اگر پدرومادر پیرتان با شما زتدگی می نمایند، یا فرزند کوچکی دارید یا حتی بالا رفتن از پله برای خودتان آسان نیست طبقات بالاتر را انتخاب نکنید، یادتان باشد که آسانسورها همواره به درستی کار نمی نمایند. اگر هم به دنبال آرامش و سکوت در ساعات شبانه روز هستید به دنبال اجاره آپارتمان مسکونی باشید که تعداد واحدهای آن در هر طبقه کم باشد در اینصورت می توانید امیدوار باشید که آرامش بیشتری را تجربه کنید. معمولا طبقات اول و همکف به دلیل نزدیکی به پارکینگ و درب ورودی معمولاً پرسروصداتر از سایر طبقات هستند از طرفی طبقات آخر به دلیل رفت و آمد به بالاپشت بام نیز بی دردسر نخواهند بود.

آنالیز جزئیات داخلی واحد مسکونی

در زمان اجاره آپارتمان مسکونی ویژگی های داخلی آپارتمان مهمترین بخش انتخاب شماست، چرا که بیشترین ساعات حضور شما در ساختمان در داخل واحد خودتان سپری خواهد شد. بنابراین به محض باز شدن درب واحد مد نظرتان کلیه جزئیات نظیر؛ میزان نور داخل نشیمن آپارتمان و اتاق خوابها، کابینت ها، شیرآلات، سیستم تهویه، سیستم گرمایشی و سرمایشی، چگونگی سرویس بهداشتی و حمام،کف واحد مسکونی، تعداد پریزها و محل نصب آنها، کیفیت نقشه واحد مسکونی و نحوه استفاده از فضا در طراحی آپارتمان را از نظر بگذرانید و آنچه که هست را به دقت آنالیز کنید و در این بین به قولها و وعده های مالک واحد مسکونی یا مشاور املاک در رابطه با تغییر و تعویض جزئیاتی که باب میل شما نیست، خیلی اطمینان نکنید.

در هنگام اجاره آپارتمان و آنالیز جزئیات داخل واحد مسکونی به خاطر داشته باشید که حتی اگر از هواداران نور کم هستید اما باز آپارتمان های نورگیر گزینه مناسب تری هستند؛ چراکه میتوانید با طراحی مناسب پرده به نور دلخواهتان برسید، اما در موارد لزوم از نور طبیعی آفتاب نیز بهره مند شوید. نورگیر بودن اتاق نشیمن و آشپزخانه مستقیماً بر هزینه برق مصرفی هم اثرگذار است؛ چراکه در غیراینصورت مجبور هستید در طول روز نیز از برق برای روشنایی یاری بگیرید. نکته دیگری که خانمها باید در زمان اجاره آپارتمان مسکونی به آن دقت نمایند ابعاد آشپرخانه و هماهنگی و جایگیری وسایل در آن است. همین طور جنس و ابعاد کابینت ها را با دقت آنالیز نمایند، کابینت ها جدای از اینکه بخشی از نمای خانه و آشپزخانه شما را در برمی گیرند نقش مهمی در جای دهی وسایل و ابزار شما دارند. وجود سیستم تهویه یا حداقل هواکش در آشپزخانه از واجبات زندگی آپارتمانی ست.

در راستای انتخاب و اجاره آپارتمان مسکونی، کیفیت شیرآلات آشپزخانه، حمام و سرویس های بهداشتی را نیز کنترل کنید و جداً از اجاره آپارتمان هایی که دارای شیرآلات کهنه و قدیمی هستند خودداری کنید چرا که به زودی اسباب دردسرتان خواهند شد. از چگونگی سیستم های گرمایشی و سرمایشی و شرایط سلامت پکیج یا موتورخانه آگاه شوید تا مبادا بلافاصله پس از نقل مکان متحمل هزینه های تعمیر و تعویض شوید. اگر آپارتمان دارای عیب جدی باشد می توانید به راحتی از اجاره آن صرف نظر کنید یا مالک را پیش از اجاره آپارتمان برای برطرف آن عیب قانع کنید.

دیدار با همسایه ها و اطلاع نسبی از رفتار و خلق و خوی اجتماعی آنها

حالا که نمای ظاهری ساختمان و شرایط حیاط و پارکینگ و طبقات را آنالیز کردید، بهتر است با همسایگان و مدیر ساختمان برای دقایق کوتاهی هم که شده همکلام شوید، این همصحبتی کوتاه می تواند برای شما بسیار کارگشا باشد. از ساکنین ساختمان در خصوص مزایا و معایب اجاره آپارتمان در این ساختمان سوال کنید. حتی در صورت امکان با ساکنین فعلی آپارتمان اجاره ای صحبت کنید و دلیل جا به جایی شان را جویا شوید. در این میان سراغ مدیر ساختمان را نیز از ساکنین بگیرید و حتماً در خصوص مسائلی مثل میزان شارژ ماهیانه، برنامه نظافت راهروها، فضاهای مشترک ساختمان و باید و نبایدهای حاکم در این ساختمان پرسش وجو کنید.

نزدیکی به مراکز خرید، ایستگاه مترو و خطوط اتوبوسهای پرسرعت

موقعیت جغرافیایی در اجاره آپارتمان مسکونی بسیار مهم است، اینکه آپارتمانی که اجاره می کنید به مراکز خرید و خدماتی نزدیک باشد از امتیازات اجاره آپارتمان است. اگر صبح یک روز سرد زمستانی برای خرید نان تازه مجبور شوید چند خیابان را پیاده روی کنید متوجه این نکته می شوید که نزدیک بودن به نانوایی و سوپرمارکت چه مزیت مهمی است. اگر با خودروی شخصی تان رفت و آمد می کنید اینکه آپارتمان تان در کوچه های بن بست و مناطق شلوغ و مشمول طرح ترافیک نباشد امتیاز ویژه ایست. اما اگر با وسایل نقلیه عمومی نظیر مترو و خطوط اتوبوس تندرو به محل کار یا تحصیلتان رفت و آمد می کنید نزدیکی یا دسترسی راحت به آنها اهمیت دارد. بدیهی است قراردریافت آپارتمان در کنار خیابان ها و اتوبانها باعث آلودگی صوتی و آلودگی هوا می گردد،گرچه این روزها برای هردوی این موارد تدابیری اندیشه شده است.

باید بدانید که موارد حائز اهمیت برای اجاره آپارتمان در تهران و هر شهر دیگری به آنچه در این نوشتار ذکر شده است محدود نمی شوند و احتمالاً در هر منطقه ای مباحث کوچک و عظیم زیادی بر روی تصمیم شما تاثیرگذار خواهند بود. در واقع همه مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم نکاتی هستند که بهتر است در اجاره آپارتمان مسکونی مدنظر قراردهید، اما آنچه باید بدانید این است که گاهی در کنار هم قراردادن همه این موارد باتوجه به شرایط و بودجه شما امکانپذیر نیست. بنابراین بهتر آن است که اولویت های خودتان را تعیین کنید و در موارد لزوم از برخی از آنها چشم پوشی نموده و فرایند اجاره آپارتمان را تسریع کنید.

منبع: هومینگ
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 615

به "آنچه باید در زمان بازدید از آپارتمان به منظور رهن یا اجاره مدنظر داشت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه باید در زمان بازدید از آپارتمان به منظور رهن یا اجاره مدنظر داشت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید