آشنایی با مهمترین فواید یادگیری زبان خارجی

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، دنیای امروز دنیای ارتباطات است. شما در هر نقطه ای از دنیا که باشید، می توانید با مردم دیگر نقاط دنیا ارتباط برقرار نموده و با آنها به گپ و گفت بپردازید؛ البته به شرطی که زبان آنها را بلد باشید! آموختن یک زبان جدید به شما یاری می نماید که بتوانید با دیگر فرهنگ و ملت ها آشنا شده و دوستان زیادی در نقاط مختلف دنیا پیدا کنید. این تنها یکی از مهمترین فواید یادگیری زبان خارجی است. با ما همراه باشید تا از دیگر مزایای یادگیری زبان خارجی نیز آگاهی یابید.

آشنایی با مهمترین فواید یادگیری زبان خارجی

یادگیری زبان های خارجی برای برقراری روابط بهتر با دیگران

یکی از مهمترین فواید یادگیری زبان خارجی، برقراری روابط بهتر با دیگران است. وقتی زبان جدیدی را یاد می گیرید، در کنار آن با فرهنگ و ارزش های آن زبان نیز آشنا می شوید. در این صورت، وقتی با فرد دیگری با آن زبان صحبت می کنید، راحت تر می توانید حرفهایش را درک نموده و با او همدلی نمایید. از این رو، روابط بهتری خواهید داشت.

یادگیری زبان های خارجی و جذابیت بیشتر

براساس یک نظرسنجی که در سال 2013 انجام شد، 79 درصد از شرکت نمایندگان دو زبانه بودن را یک ویژگی خاص دانسته و افراد دو زبانه را جذاب معرفی نموده اند. جالب است بدانید میزان این جذابیت به نوع زبان نیز بستگی دارد. به این معنی که افرادی که با زبان فرانسوی آشنایی دارند، جذابیت بیشتری نسبت به دیگر دو زبانه ها دارند. یادگیری زبان های ایتالیایی، اسپانیایی، انگلیسی و کره ای در رتبه های بعدی این لیست قرار می گیرند.

فواید یادگیری زبان های خارجی مانند حافظه فعال تر!

براساس تحقیقات صورت گرفته، بچه ها دو زبانه حافظه فعال تری نسبت به تک زبانه ها دارند. با توجه به اینکه بخش زیادی از حافظه افراد در کودکی شکل می گیرد، بهتر است والدین از همان دوران کودکی اقدام به آموزش زبان جدید به فرزندان خود نمایند. البته، این به این معنی نیست که افراد در بزرگسالی قادر به یادگیری زبان نیستند یا نمی توانند حافظه خود را بهتر نمایند! شاید کمی سخت تر باشد، اما شدنی است.

هوش بالاتر

یادگیری زبان دوم تنها بخش های زبانی مغز را فعال نمی کند، بلکه مهارت های شناختی فرد را نیز بهبود می بخشد. افراد دو زبانه خلاقیت بالاتری در حل مسائل داشته و به محیط پیرامون خود نیز توجه بیشتری ارائه می دهند. تمرکز بالا و مهارت در برنامه ریزی از مزایای یادگیری زبان خارجی هست.

توانایی بالاتر و پیروزیت های شغلی بهتر

افرادی که توانایی صحبت کردن به دو زبان یا چند زبان را دارند، افراد پیروز تری نسبت به دیگران هستند. این افراد می توانند نظر کارفرمایان را در مصاحبه های شغلی به خود معطوف و پست های بهتر و در پی آن درآمد بیشتری را از آن خود نمایند.

به تاخیر انداختن آلزایمر و فراموشی

از دیگر مزایای یادگیری زبان خارجی، به تاخیر انداختن آلزایمر و فراموشی در دوران کهنسالی است. تحقیقات نشان می دهند افرادی که با دو زبان آشنایی دارند، دیرتر از افراد تک زبانه به فراموشی دچار می شوند. شاید بتوان این ویژگی را نتیجه عملکرد بهتر و فعال تر حافظه آنها دانست. پس، اگر قصد دارید فرایند فراموشی خود را کندتر نموده و کارهایی را برای فعال تر کردن حافظه خود انجام دهید، در کنار حل جدول، یادگیری زبان جدید را نیز در زمان بندی خود قرار دهید.

سفری راحت تر و دلچسب تر!

وقتی با زبان کشوری که به آن سفر می کنید آشنا باشید، می توانید رابطه بهتری با مردم ایجاد کنید. به راحتی می توانید منظور خود را به دیگران برسانید و متوجه حرف و هدایت های آنها نیز خواهید شد. علاوه بر این، این فرصت را دارید که با بومی های منطقه به صحبت بنشینید و از نزدیک با فرهنگ و آداب و رسوم آنها آشنا شوید. در نتیجه، می توانید از مدت زمان سفر خود استفاده بهتری نموده و روزهای خاطره انگیزتر و لذت بخش تری برای خود بسازید.

منبع: همگردی
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 686

به "آشنایی با مهمترین فواید یادگیری زبان خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مهمترین فواید یادگیری زبان خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید