آشنایی با دیوار سبز

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، دیوارهای سبز دیوار هایی می باشند که ساختار عمودی دارند و در ابعاد و اشکال مختلف قابل اجرا می باشند . دیوار های سبز در طبیعت به وفور دیده می شوند ، مخصوصا در در شمال کشور که طبیعت بکر دارند و گیاهان رونده و پیچک ها به صورت اتوماتیک بر روی دیوار رشد نموده و تشکیل یک فضای سبز عمودی را می دهند ، گاهی اوقات گیاهان رونده بر روی تنه تنومند درختان رشد می نمایند تنه درختان به رنگ سبز دیده می شوند و یک نمای سبز یکپارچه را در جنگل ها و یا در محوطه باغ ، ویلا و... به نمایان می گذارند .

آشنایی با دیوار سبز

به گزارش خبرنگاران بنابر اعلام سورن بام، معماران منظر از طبیعت ایده و الهام گرفته و توسط تکنولوژی روز جهان استفاده کرده و در فضای داخلی و بیرونی به صورت مدرن از این المان زیبا استفاده کرده و طبیعت را علاوه بر اینکه در فضای بیرونی که فضای کافی برای ایجاد فضای سبز ندارند از این المان استفاده کرده اند در فضاهای داخلی نیز از دیوار های سبز استفاده کرده و طبیعت را در هردو محیط به ارمغان آورده اند . دیوار های سبز فضای زیادی را به خود اختصاص نمی دهند و در کوچکترین فضا نیز قابل اجراء می باشند .

green wall سورن بام به چند روش مدرن قابل اجرا می باشند :

دیوارهای سبز مدولار : یکی از روش هایی که بسیار رواج دارد سیستم دیوارهای سبز مدولار می باشد که برای اجرا احتیاجمند استراکچر و فلاور باکس های مخصوص دیوار سبز می باشیم . فلاور باکس های مخصوص دیوارهای سبز در ابعاد 181433می باشد که فراوری شده در شرکت سورن بام می باشد . فلاور باکس ها طوری طراحی شده اند که نصب سیستم آبیاری نیز بر روی فلاور باکس امکان پذیر می باشد و حجم کافی خاک جهت رشد گیاه را نیز تامین می نمایند .

دیوار سبز هیدرو پونیک : نحوه اجرا دیوار های سبز هیدرو پونیک با دیوارهای سبز مدولار متفاوت است برای ساخت دیوار سبز هیدرو پونیک احتیاجمند یک قاب مقاوم جهت نصب بر روی دیوار ، مخزن های پلی اتیلن در ابعاد مورد احتیاج ، ورق های نمدی ، لوله های آبیاری و مخزن و پمپ هستیم . شیوه کشت گیاهان بدون خاک است و مواد مغذی جهت رشد گیاهان به وسیله سیستم آبیاری صورت می گیرد .

دیوار سبز کابلی : دیوار های سبز و نحوه اجرای آن ها به صورتی است که احتیاجمند یک فلاور باکس کنار دیواری که برای اجرای دیوار سبز معین شده داریم و شبکه های مشبک و طوری شکل که به دیوار نصب می شوند ،گیاهان داخل فلاور باکس ها قرار می گیرند ، اصولا از گیاهان رونده استفاده می گردد که بروی شبکه های طوری رشد کرده و تشکیل دیوار های سبز کابلی را می دهند .

نحوه انتخاب گیاهان دیوار سبز :

دیوار های سبز متشکل از پوشش های گیاهی متفاوت می باشند که گیاهان انتخاب شده بر حسب شرایط محیط و شرایط اقلیمی هر منطقه در نظر گرفته می گردد . شرایط انتخاب گیاهان نور کافی و مناسب جهت رشد گیاهان بسیار حائز اهمیت می باشد . انتخاب گونه های گیاهی که نور و آبیاری یکسان داشته باشند ، زیرا آبیاری باید به صورت یکنواخت و یکپارچه صورت گیرد .در صورتی که نور کافی وجود نداشته باشد می توانیم از نورپردازی و لامپ هابی led به صورت خطی کار گردد تا نور گیاهان به وسیله نورپردازی تامین گردد . در صورتی که شرایط اقلیمی و محیط به ما امکان استفاده از gren wall یا همان دیوار سبز وجود نداشته باشد می توانیم از دیوار های سبز مصنوعی استفاده نماییم . دیوار های سبز مصنوعی به نگهداری مداوم ندارند و در انتخاب گیاهان محدودیتی نداریم . دیوار های سبز مصنوعی به 2 روش شاخه ای (بوته ای) و یا دیوار های سبز پنلی که در ابعاد 5050 و یا 4060 قابل اجرا می باشد .

دیوار های سبز در چه فضاهایی قابل اجرا می باشند :

دیوار های سبز در فضاهای بیرونی مانند : محوطه سازی ویلا ، باغ ، باغچه ، حیاط ، تراس سبز ، روف گاردن و یا بام سبز ، محوطه سازی فضای سبز شهری ، کنار آلاچیق ها ، پارک ها ، بوستان ها ، کنار اتوبان ها و ... قابل اجرا می باشند .

دیوار های سبز در فضاهای داخلی مانند : فضای نشیمن ، لابی اماکن عمومی ، ورزشی ، مسکونی ، پاسیو ، آشپزخانه ، سرویس بهداشتی و ... نیز کاربرد دارند .

دیوار های سبز و ترکیب آن با آبنما و دیگر عناصر :

دیوار های سبز با دیگر المان های فضای سبز ترکیب می شوند به طور مثال : دیوار های سبز با آبنما سنگی ، آبنما ایستاده ، آبنما صخره ای و ... ترکیب شده و حس طبیعت را در محیط به نمایان می گذارد .

ترکیب دیوار سبز با قلوه سنگ رود خانه ای :

سنگ های رود خانه ای به سنگ هایی که بر اثر جریان آب گرد گوشه شده و ظاهری نرم و یکپارچه دارند اطلاق می شوند . در بعضی از دیوار های سبز از این عنصر طبیعی بسیار استفاده می شوند .به طور مثال :در قسمتی از دیوار های سبز شبکه های طوری شکل تعبیه می گردد که اصطلاحا به آنها گابیون گفته می گردد ، داخل گابیون ها با قلوه سنگ های رود خانه ای پوشش می دهند و در کنار آن از دیوار های سبز مدلار استفاده می نمایند که ترکیبی بی نظیر را از خود به نمایان می گذارند .

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1318

به "آشنایی با دیوار سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با دیوار سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید