آتش سوزی مهیب در محل دفن زباله در دهلی نو

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، دهلی نو روز چهارشنبه پس از آتش گرفتن یک محل دفن زباله برای دومین روز پیاپی غرق در دود و آلودگی شده است.

آتش سوزی مهیب در محل دفن زباله در دهلی نو

به گزارش خبرنگاران، محل دفن زباله در شمال دهلی از یک ساختمان 17 طبقه بلندتر است و مساحتی بزرگتر از 50 زمین فوتبال را پوشش می دهد.

بهیرو راج، 31 ساله، یک کارگر دفن زباله که در این محل زندگی می نماید می گوید که هر سال یک آتش سوزی وجود دارد. تازه نیست. خطر زندگی و معیشت وجود دارد، اما چه کنیم؟ او گفت که بچه هایش آنجا درس می خوانند و او نمی تواند برود.

مرکز هند، مانند سایر منطقه ها جنوب آسیا، در بحبوحه موج گرمای بی سابقه ای واقع شده است که کارشناسان می گویند عامل آتش سوزی محل دفن زباله بوده است. سه محل دفن زباله دیگر در اطراف مرکز هند نیز در هفته های اخیر آتش گرفته اند.

محل دفن زباله بیش از یک دهه پیش برای تعطیلی برنامه ریزی شده بود، اما همچنان روزانه بیش از 2300 تن از زباله های شهر در آنجا ریخته می گردد. زباله های آلی در محل دفن زباله تجزیه می گردد و در نتیجه گاز متان بسیار قابل احتراق ایجاد می گردد.

چندین ماشین آتش نشانی روز سه شنبه برای مهار آتش به محل دفن زباله شتافتند. در شب، محل دفن زباله شبیه کوهی می سوخت و تا صبح زود ادامه داشت.

مارس، گرم ترین ماه هند در بیش از یک قرن گذشته بود و آوریل نیز به همین ترتیب سوزان بوده است. دمای هوا روز سه شنبه در چندین شهر از 43 درجه سانتیگراد (109.4 درجه فارنهایت) گذشت و پیش بینی می گردد که همچنان افزایش یابد.

دکتر فریدریک اتو، مدرس ارشد علوم آب و هوا در مؤسسه گرانتام در امپریال کالج لندن، گفت: موج گرمای کنونی هند به علت تغییرات آب و هوایی داغتر شده است. او گفت که تا زمانی که دنیا از افزودن گاز های گلخانه ای به اتمسفر خودداری کند، چنین امواج گرمایی بیش از پیش رایج خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1724

به "آتش سوزی مهیب در محل دفن زباله در دهلی نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی مهیب در محل دفن زباله در دهلی نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید