گزارش تیم حقیقت یاب فعالان مدنی کشمیر از وضعیت اسفبار منطقه

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، گروهی پنج نفره از زنان جامعه مدنی کشمیر تیم حقیقت یابی را تشکیل دادند که توانستند از تاریخ 26 تا 30 شهریور از چهار منطقه دره کشمیر و برخی روستاها دیدن نمایند.

گزارش تیم حقیقت یاب فعالان مدنی کشمیر از وضعیت اسفبار منطقه

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از صدای کشمیر؛ تیمی پنج نفر از فعالان مدنی کشمیر توانستند در قالب یک تیم حقیقت یاب به برخی از مناطق کشمیر سرزده و گزارش خود را آماده نمایند توضیح آن چنین است:

طبق مشاهدات 13 هزار نفر در کشمیر از 14 مرداد تا کنون بازداشت شده اند. در میان آنها نوجوانان 14 یا 15 ساله دیده می گردد که مورد ضرب و شتم نیروهای نظامی قرار گرفته اند. خانواده ها برای اطلاع از مکان زندانی ها باید به زندان مرکزی مراجعه نمایند و این در حالی است که برخی از زندانی ها به خارج از ایالت جامو و کشمیر منتقل شده اند.

در برخی مناطق مانند باندی پوره گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه خانواده ها حق ندارند از 8 شب به بعد چراغی روشن نمایند و زمانی در یکی از مناطق دختر جوانی برای مطالعه به روشنایی احتیاج داشت نیروهای نظامی سرزده به خانه آنها وارد شدند و پدر و برادرش را بازداشت کردند.

در این گزارش آمده است: ما از بیمارستان ها، مدرسه ها، خانه های مردم بازدید کردیم. با مردان، زنان، جوانان و بچه ها کشمیری صحبت کردیم. مردم کشمیر می گویند ارتشی ها از جوانان ما متنفر هستند و وقتی در خانه ها را می زنند پیرمردها در را باز می نمایند تا شاید از آنها چشم پوشی نمایند. نیروهای ارتش شبانه به خانه ها وارد می شوند و بدون دلیل جوانان را بازداشت می نمایند. برخی خانواده ها می گویند: در این حملات شبانه علاوه بر بازداشت و ضرب و شتم؛ مواد غذایی و سوخت آنها را نیز از بین می برند. مردم به طور بی رحمانه ای شکنجه های روحی و جسمی می شوند. بیمارستان ها و پزشکان به دلیل طولانی شدن حکومت نظامی قادر به ارائه خدمات پزشکی و درمانی به بیمارن خود نیستند.

این گروه گزارش داده اند که در میان مردم کشمیر احساسات غیر قابل توصیفی نسبت به این وضعیت وجود دارد. مردم کشمیر اولین آرزویی که دارند آزادی است و چیز دیگری از هند و پاکستان نمی خواهند. آنها بر این باور هستند لغو ماده 370 آخرین رابطه کشمیر با دولت هند را از بین برده است.

این تیم پنج نفره خواهان بازگشت ماده 370 و تشکیل کمیته تحقیقی درباره جنایات و هم چنین خروج نظامیان از مناطق غیرنظامی و اتصال مجدد راه های ارتباطی شدند.

لازم به ذکر است هند از 56 روز پیش با لغو قوانینی که تناسب جمعیت در کشمیر را حفظ می کرد در پی به اقلیت کشاندن مسلمانان منطقه است.

دولت دهلی نو طی 3 دهه اخیر حدود 100 هزار کشمیری را کشته و باعث مفقود الاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 109

به "گزارش تیم حقیقت یاب فعالان مدنی کشمیر از وضعیت اسفبار منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش تیم حقیقت یاب فعالان مدنی کشمیر از وضعیت اسفبار منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید