پیشنهاد آلمان برای ایجاد منطقه امن بین المللی در سوریه

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، وزیر دفاع آلمان خواهان تشکیل منطقه امن بین المللی در سوریه در مرزهای با ترکیه با مشارکت مسکو و آنکارا شد.

پیشنهاد آلمان برای ایجاد منطقه امن بین المللی در سوریه

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روسیاالیوم، گرت کرامپ-کارنبائر، وزیر دفاع آلمان اظهار داشت که پیشنهاد این طرح را با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هماهنگ نموده و آن را طی نشست پیمان ناتو در سطح وزرای دفاع که قرار است روزهای 24 و 25 اکتبر در بروکسل برگزار گردد به همپیمانان غربی مطرح خواهد نمود.

وی در ادامه توضیح داد: در این طرح تشکیل منطقه امن تحت نظارت جامعه جهانی با مشارکت ترکیه و روسیه با هدف کاهش تنش قید شده است.

وزیر دفاع آلمان همچنین عنوان داشت که طرح ایجاد منطقه امن در شمال سوریه برای کاهش تنش ها مفید خواهد بود.

ترکیه از نهم اکتبر عملیاتی برون مرزی علیه نیروهای یگان های مدافع خلق کرد (ی پ گ) در شمال شرق سوریه شروع نموده و پیش از آن نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیروهای خود را از دو پایگاه در آن منطقه خارج کرد که با انتقادهای بین المللی گسترده ای روبرو شد.

عملیات ترکیه این نگرانی را به وجود آورده است که شبه نظامیان داعشی از زندان های تحت کنترل نمودها در شمال سوریه فرار نموده و دوباره خودشان را سازماندهی نمایند. اما آنکارا این نگرانی ها را بی اساس می داند.

اخیرا آنکارا و واشنگتن به توافقی برای تعلیق عملیات چشمه صلح دست یافتند که براساس آن منطقه امن در شمال سوریه باید تحت سیطره ارتش ترکیه باشد و نمودها نیز از آنجا عقب نشینی نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 189

به "پیشنهاد آلمان برای ایجاد منطقه امن بین المللی در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد آلمان برای ایجاد منطقه امن بین المللی در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید