پنتاگون: حمله های ایذایی در افغانستان بر خروج نیروها اثری ندارد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از هیل، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده روز دوشنبه اعلام نمود که نیروهای نظامی این کشور اخیراً در افغانستان شاهد بعضی حملات ایذایی کوچک بودند، اما این حمله ها بر خروج نیروهای ایالات متحده از خاک این کشور هیچ اثری نخواهد داشت.

پنتاگون: حمله های ایذایی در افغانستان بر خروج نیروها اثری ندارد

بنا به ادعای این مقام پنتاگون، این حمله ها همچنین بر افراد، منابع و پایگاه های آمریکا در خاک افغانستان هیچ تأثیر قابل توجهی نگذاشته است.

لازم به ذکر است، همزمان با شروع خروج نیروهای آمریکا و ائتلاف نظامی ناتو از خاک افغانستان پس از مدت 20 سال، این کشور آسیایی طی روزهای گذشته شاهد تشدید خشونتها و حمله های تروریستی بوده است.

در این میان، نیروهای طالبان تهدید نموده اند که در صورت عدم پایبندی مقامات واشنگتن به جدول زمانی مشخص شده برای خروج نیروها (تکمیل فرایند خروج تا یازدهم سپتامبر 2021)، حملات خود علیه نیروهای ایالات متحده و ائتلاف ناتو را بار دیگر شروع می نماید.

در مقابل، مقامات آمریکا نیز هشدار دادند که به هرگونه تهدید علیه نیروهای ایالات متحده پاسخ خواهند داد. به همین منظور، ارتش آمریکا چهار ففرایند بمب افکن بی -52 به این منطقه اعزام کرد.

جان کربی در بخشی از نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی درباره تقابل اخیر بین شناورهای نظامی ایران و آمریکا در خلیج فارس گفت: ما به وسیله کانال های دیپلماتیک، نگرانی خود را نسبت به فعالیت های نیروی دریایی ایران که امنیت منطقه خلیج فارس را تحت الشعاع قرار می دهد، اعلام کردیم.

سخنگوی پنتاگون در ادامه مدعی شد: ما با نیروی دریایی ایران ارتباط مستقیم داریم، اما آنها به اخطارها توجه نمی نمایند!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1267

به "پنتاگون: حمله های ایذایی در افغانستان بر خروج نیروها اثری ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: حمله های ایذایی در افغانستان بر خروج نیروها اثری ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید