وزیر لبنانی:نباید پرونده بازگشت آوارگان سوری را به راه چاره سیاسی در آن کشور گره زد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، پیر بوعاصی وزیر امور اجتماعی لبنان گفت که گره زدن پرونده بازگشت آوارگان سوری به راه حل سیاسی در آن کشور مساله ای غیرقابل قبول است.

وزیر لبنانی:نباید پرونده بازگشت آوارگان سوری را به راه چاره سیاسی در آن کشور گره زد

به گزارش ایرنا، بوعاصی در گفت و گو با یکی از رادیوهای کانادا گفت: پرونده آوارگان سوری ابعاد زیادی دارد، آوارگان قربانی هستند و نه مجرم، بنابراین از روز نخست لبنان به کمک آنها رفت تا از ارزش ها و اصول اولیه انسانی محافظت کند.

وزیر امور اجتماعی لبنان اضافه کرد: لبنان کشوری است که بیشترین استقبال را از آوارگان سوری بعمل آورد، باوجود اینکه شهروندان کشورمان خود با دشواری های زیادی روبرو بودند.

وی با بیان اینکه برخی از کشورها و نهادها بدون نظارت و خارج از چارچوب رسمی لبنان اقدام به کمک و ارتباط با آوارگان و پناهجویان سوری می کنند، گفت: لبنان این مساله را نمی پذیرد که هرگونه کمک یا طرحی غیر از راه دولت ما باشد چرا که ما کشوری صاحب حاکمیت هستیم و نه زمینی برای بازی دیگران.

بوعاصی با اشاره به اینکه در خلال بازدید و گفت و گو با پناهجویان و آوارگان مشاهده شد که خیلی از آنان انگیزه زیادی برای بازگشت به کشورشان ندارند، درباره خطرات و پیامدهای منفی بازنگشتن یک و نیم میلیون سوری از لبنان به سوریه هشدار داد.

این وزیر لبنانی اضافه کرد: هیچ راه چارهی بهتر از بازگشت آنها به کشورشان نیست، به خصوص برای بچه هایی که در اردوگاه ها به دنیا آمده و رشد می کنند، برای آنکه بتوانند آینده و زندگی شان را تامین کنند.

وی تاکید کرد: مناطق وسیعی که از سوریه اینک امنیت خود را به دست آورده، بسیار بیشتر از مساحتی است که سوری ها در لبنان زندگی می کنند، از این رو اهمیت دارد که به دنبال راه چاره های سریعی بود تا تعداد زیادی از اتباع سوری از لبنان کشورشان بازگشته و زندگی طبیعی شان را آنجا داشته باشند.

حدود یک و نیم میلیون آواره سوری در لبنان حضور دارند.

با بهبود اوضاع امنیتی در سوریه، مقام های لبنان خواستار بازگشت آوارگان به کشورشان هستند اما این روند به کندی صورت می گیرد.

منبع: انتخاب
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 238

به "وزیر لبنانی:نباید پرونده بازگشت آوارگان سوری را به راه چاره سیاسی در آن کشور گره زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر لبنانی:نباید پرونده بازگشت آوارگان سوری را به راه چاره سیاسی در آن کشور گره زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید