واحد جمع آوری بخارات هیدروکربنی در پتروشیمی شازند راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، خبرنگاران/مرکزی برای اولین بار در کشور، واحد جمع آوری بخارات هیدروکربنی(کهاب) در پتروشیمی شازند راه اندازی شد.

واحد جمع آوری بخارات هیدروکربنی در پتروشیمی شازند راه اندازی شد

ابراهیم ولدخانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند امروز دوشنبه بیست و هشتم بهمن ماه، در آیین افتتاح واحد جمع آوری بخارات هیدروکربنی(کهاب) در این شرکت اظهار کرد: طرح بازیافت بخارات هیدروکربنی هشت سال پیش در این واحد فراوریی مطرح شد، اما فرآیند ساخت آن از دو سال و نیم پیش با بهره گیری از دانش فنی متخصصان و مهندسان داخلی شرکت شروع شد و امروز با موفقیت به بهره برداری رسید.

وی اضافه نمود: این اقدام در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی شرکت صورت گرفته و با اجرای این طرح از ورود بخش اعظمی از آلودگی ها به محیط زیست جلوگیری شده و البته از لحاظ مالی نیز صرفه ای برای مجموعه داشته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند توضیح داد: این طرح برای اولین بار در کشور توسط این مجموعه و متخصصان داخلی شرکت صورت گرفته و برآورد سرمایه گذاری صورت گرفته برای آن بیش از یک میلیون و 100 هزار یورو سرمایه گذاری ارزی و سه میلیارد تومان ریالی است.

ولدخانی اعلام کرد: یکی از محصولات استراتژیک و ارزشمند پتروشیمی شازند که به طور متوسط روزانه به میزان هزارتن فراوری می گردد ترکیبات هیدروکربنی است که در حال حاضر بخش عمده این محصول به کشورهای منطقه صادر می گردد، محصول فوق به صورت مایع درون تانکرهای حمل و نقل جاده ای بارگیری می گردد و به هنگام بارگیری به وسیله دریچه های بالای مخزن مقدار قابل توجهی بخارات هیدروکربنی در هوا منتشر می گردد که می تواند خطراتی به همراه داشته باشد ولی اجرای این طرح علاوه بر یاری به محیط زیست، از هدررفت این هیدروکربورها نیز جلوگیری خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 473

به "واحد جمع آوری بخارات هیدروکربنی در پتروشیمی شازند راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحد جمع آوری بخارات هیدروکربنی در پتروشیمی شازند راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید