هکر ترکیه ای اپل به 2 سال حبس محکوم شد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، هکر ترکیه ای که در سال 2017 اقدام به باج خواهی علیه اپل نموده بود، در دادگاه محکوم اعلام شد این در حالی است که پرونده وی دو سال در حالت بلاتکلیفی قرار داشت.

هکر ترکیه ای اپل به 2 سال حبس محکوم شد

بهترین تجربه سفر را با تور های ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویاییو بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیکر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این هکر تهدید نموده بود که در صورت عدم دریافت 100 هزار دلار، بیش از 250 میلیون آیفون را هک می نماید.

این مرد 22 ساله امروز در لندن به جرم مشارکت در کوشش برای اخاذی علیه اپل محکوم شد که در طی آن مظنون و همدست تهدید به هک کردن حساب های iCloud و تنظیم مجدد 250 میلیون آیفون و آیپد بود. این مرد ، کرام آلبایراک نام داشت و امروز به دو سال حبس تعلیقی، 300 ساعت کار بدون کارمزد و یک کارورزی الکترونیکی شش ماهه محکوم شد. طبق اطلاعات آژانس ملی جرم انگلستان آلباریاک به عنوان یک چهره عمومی برای یک گروه هکر معروف به خانواده جنایی ترکیه خدمت نموده است.

او فردی بود که با اپل تماس گرفت تا تهدیدها و مطالبات باج خواهانه را پیش ببرد. اولین تماس در 12 مارس 2017 برقرار شد. او به تیم امنیتی اپل به وسیله ایمیل گفت که به حساب های iCloud دسترسی و قصد فروش آنلاین این حساب ها را دارد. وی سپس درخواست کرد که در ازای حذف بانک اطلاعاتی ، اپل مبلغ 75000 دلار به صورت رمزنگاری یا هزار و صد کارت هدیه iTunes بپردازد.

یک هفته بعد ، وی یک ویدیو در یوتیوب منتشر کرد که نشان می داد دسترسی به حساب های iCloud دارد.آلباریاک تهدیدات خود را در 21 مارس تغییر داد ، هنگامی که وی از اپل درخواست کرد 100،000 دلار بپردازد یا به 250 میلیون اکانت iCloud نفوذ می نماید.اپل از ابتدا با مقامات امنیتی تماس گرفت. هنگامی که اپل از تسلیم تقاضای اخاذی خودداری کرد ، تعداد حسابهای ظاهراً به خطر افتاده نیز افزایش یافت. پلیس انگلستان این هکر را در 28 مارس 2017 دستگیر و اعلام نمود که هیچ مدرکی مبنی بر دسترسی وی به زیرساخت های iCloud اپل پیدا نکردند.

منبع: انتخاب
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 346

به "هکر ترکیه ای اپل به 2 سال حبس محکوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هکر ترکیه ای اپل به 2 سال حبس محکوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید