محسن هاشمی: از باغات تهران ته مانده ای باقی است

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت از سالیان قبل تعداد زیادی از باغات تهران از بین رفته و اکنون در پایتخت دیگر باغی به معنای گذشته باقی نمانده لذا حفظ و صیانت از باغات برای شورای پنجم از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

محسن هاشمی: از باغات تهران ته مانده ای باقی است

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

محسن هاشمی در انتها دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورا و در جمع خبرنگاران در مورد بحث آنالیز پرونده باغات در شورا و اینکه چرا بعضی پرونده هنوز بلاتکلیف هستند گفت: آنالیز پرونده باغات در شورای پنجم از حساسیت ویژه ای برخوردار است چرا که می دانید در طول سالیان قبل تعداد زیادی از باغات تهران از بین رفته به طوریکه در طول 60 سال گذشته 100 هزار پارسل باغی تهران از بین رفته و اکنون ته مانده ای از باغات تهران باقی مانده لذا برای حفظ و صیانت از باغات موجود باید حساسیت ویژه ای به خرج داد.

هاشمی اضافه نمود: در سالهای قبل بیش از 30 هزار درخت در شهر تهران قطع شده گرچه تعدادی بوستان به تهران اضافه نموده شده اما می دانیم که اهمیت درختان تا چه اندازه برای شهر تهران حیاتی است. همچنانکه ما دیگر سازمانی به نام باغات نداریم و این سازمان تبدیل به سازمان بوستان ها و فضای سبز شده چرا که باغی دیگر در تهران باقی نمانده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: چنین روندی موجب شده دیگر مالکین توجهی به درختان نداشته باشند و همین امر سبب شده تا در شورای پنجم اهمیت ویژه ای به حفظ درختان و باغات داده گردد.

هاشمی اضافه نمود: در سال بالغ بر 10 هزار پرونده ملکی داریم که در خواست جواز ساخت می نمایند و از این تعداد تنها 100 الی 120 پرونده به شورا می آید برای تشخیص باغ یا غیر باغ بودن لذا در این موارد اعضای شورا با حساسیت این موارد را آنالیز می نمایند که در بعضی موارد هم سوءتفاهم بین اعضا به وجود می آید.

هاشمی گفت: درهر پرونده ای هم که به جمع بندی نهایی نرسیم به رای اعضای شورا رجوع می کنیم.

محسن هاشمی همچنین در مورد بعضی پرونده ها که رای کمیسیون ماده 7 گرفته اند و هنوز بلا تکلیف مانده اند، گفت: در این مورد بیش از 60 پرونده وجود دارد که در 40 مورد آن از قدیم رای باغ داشته و اکنون نیز رای باغ دارد که باید گفت مسئله ای در این پرونده ها وجود ندارد اما 20 پرونده وجود دارد که در گذشته رای باغ نداشته و اکنون رای باغ گرفته و همین امر محل اشکال است که البته در این خصوص در مباحث حقوقی چندین جلسه داشتیم که د بعضی اعضا نظرشان این بود این پرونده ها مجدد در صحن مطرح شوند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 963

به "محسن هاشمی: از باغات تهران ته مانده ای باقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محسن هاشمی: از باغات تهران ته مانده ای باقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید