قوانین وزارتخانه های علوم و بهداشت عاملی برای کاهش سرانجام نامه های کاربردی هستند

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهیدبهشتی گفت: آئین نامه ها و قوانین وزارتخانه های علوم و بهداشت عاملی در کاهش کاربردی کردن سرانجام نامه ها محسوب می شوند.

قوانین وزارتخانه های علوم و بهداشت عاملی برای کاهش سرانجام نامه های کاربردی هستند

جهت دریافت خدمات طراحی دوبلکس ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، جلالی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و رئیس دانشکده مهندسی فناوری های نوین دانشگاه شهید بهشتی در برنامه رادیویی گفت وگوی علمی با بیان اینکه اغلب خاتمه نامه ها به مسائل و مسائل خرد و کلان کشور کمتر می پردازند، گفت: این مسئله ناشی از اهمال کاری دانشجو، تیم پژوهشی و یا راهنما و مشاوره و همچنین زیرساخت ها و اسناد بالادستی هستند. متاسفانه برای دانشجو این احساس ایجاد نشده است که خاتمه نامه کارشناسی ارشد به معنی آینده زندگی مالی، اجتماعی، فرهنگی و علمی است.

وی اضافه نمود: اگر دانشجو به این موضوع پی ببرد که خاتمه نامه کارشناسی ارشد چراغ راه و معین کننده خاتمه نامه مقطع دکترا و همچنین معین کننده زمینه فعالیت پژوهشی داننشجو در آینده و البته معین کننده زمینه اشتغال وی خواهد بود، قطعا به دنبال موضوعاتی در خاتمه نامه خواهد رفت که برای خود او و کشور مفید باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی به اعضای هیئت علمی به عنوان تیم پژوهشی و مشاوره دانشجویان اشاره نمود و گفت: متاسفانه اعضای هیئت علمی نیز در خاتمه نامه های دانشجویی به دنبال موضوعاتی نبودند که هم مشکل گشای کشور و همچنین دستگیر دانش آموخته در مراحل بعدی زندگی او باشد. البته بخشی از این نگاه نیز به دلیل اهمال کاری در نگارش اسناد بالادستی است، زیرا این اسناد، از اعضای هیئت علمی نخواسته است خاتمه نامه ها در راستای رفع احتیاج کشور باشند و حتی به اعضای هیئت علمی گفته است فقط به دنبال فراوری مقالاتی در رنک ISI باشد.

وی توضیح داد: نگاه و نگرش اسناد بالادستی، اعضای هیئت علمی را کانالیزه می نماید تا پژوهش ها و خاتمه نامه ها را به سمت فراوری صرفا مقاله ببرد و این مسئله باری از دوش مسائل فعلی و منطقه ای و محلی کشور بر نخواهد داشت و به همین جهت علی رغم رشد افتخار آمیزی که سیستم آموزش عالی در فراوری مقالات و رویداد های پژوهشی داشته است، این مقالات تبدیل به ثروت جهت حل معضلات نشده اند.

رئیس دانشکده مهندسی فناوری های نوین دانشگاه شهید بهشتی به عدم وجود زیرساخت ها به عنوان یکی از دلایل کاربردی نبودن خاتمه نامه ها اشاره نمود و بیان داشت: آئین نامه ها و قوانینی که توسط وزارت علوم و بهداشت به دانشگاه ها ابلاغ می شوند عاملی در کاهش کاربردی کردن خاتمه نامه ها محسوب می شوند. نمونه شاخص آن، مبانی ارتقاء اعضای هیئت علمی است هر چند اخیرا این بخش اصلاح شده است و امیدواریم تا حدودی مسائل این حوزه رفع گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 444

به "قوانین وزارتخانه های علوم و بهداشت عاملی برای کاهش سرانجام نامه های کاربردی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین وزارتخانه های علوم و بهداشت عاملی برای کاهش سرانجام نامه های کاربردی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید