قهرمان پور: درخواست اروپا شاید فقط قدری از فشار تحریمی آمریکا بکاهد ، آثار بین المللی کرونا باقی می ماند

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، یک کارشناس مسائل اروپا درباره درخواست اتحادیه اروپا مبنی بر معافیت بشردوستانه تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: درخواست اروپا شاید بتواند قدری از فشار تحریمی آمریکا بکاهد، اما منجر به لغو تمامی تحریم ها نخواهد شد.

قهرمان پور: درخواست اروپا شاید فقط قدری از فشار تحریمی آمریکا بکاهد ، آثار بین المللی کرونا باقی می ماند

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

رحمان قهرمان پور کارشناس مسائل اروپا در مصاحبه با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، درباره درخواست اتحادیه اروپا مبنی بر معافیت بشردوستانه تحریم های آمریکا علیه ایران برای مقابله با بیماری کرونا به منظور دسترسی به تجهیزات پزشکی و دارویی گفت: دنیا الان در شرایط استثنایی به سر می برد تاریخ عمدتا در چنین شرایطی مثل جنگ، قحطی و بیماری شکل گرفته است و امروز نیز نظام بین الملل شرایطی خاص دارد.

وی با بیان اینکه در این شرایط رفتار دولت ها و بازیگران بین المللی تحت تاثیر یکدیگر قرار می گیرد، توضیح داد: براین اساس به نظر می رسد فشار اروپا برای لغو تحریم ها مرتبط با این فضای استثنایی در دنیا باشد.

قهرمان پور با طرح این سوال که باید دید بعد از سپری شدن این بیماری آیا آثار آن از بین خواهد رفت یا نه، گفت: الزاما این چنین نیست که بعد از سپری شدن شرایط خاص و ویژه آثار آن نیز از بین برود. همان طور که بعد از جنگ دنیای دوم با تمام شدن جنگ آثار آن از بین نرفت.

این کارشناس مسائل اروپا با تاکید براینکه آثار این قبیل اتفاقات معمولا بلند مدت است، یادآور شد: کرونا نیز تمام خواهد شد، اما آثاری را در نظام بین الملل باقی می گذارد که دولت ها باید به آن توجه نمایند یکی از این آثار آن است که بشر احساس می نماید بیش از گذشته باید به فکر همکاری های مالی، سیاسی و بهداشتی با یکدیگر باشد و این مسئله برای دولت ها و افکار عمومی پس از کرونا نیز ادامه دار خواهد بود.

وی اضافه کرد: اگراین شرایط استثنایی ادامه یابد این اثر نیز ماندگارتر خواهد شد برهمین اساس درخواست اروپا از آمریکا به دلیل شرایط فعلی است و این درخواست باید با همکاری سایر کشور ها روبرو گردد و اگر به این همکاری، خواست و تقاضای افکار عمومی نیز اضافه گردد ممکن است بتواند در صورت تداوم، رفتار آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد، اما اینکه فکر کنید تحریم ها به طور کامل لغو خواهد شد چنین چشم اندازی وجود نخواهد داشت.

قهرمان پور در خاتمه خاطر نشان کرد: همان طور که پس از شیوع و اوج دریافت کرونا تبادلاتی تحت اینستکس صورت گرفت این درخواست اروپا نیز می تواند قدری از فشار تحریمی آمریکا بکاهد، اما این که تصور کنیم منجر به لغو تمامی تحریم ها می گردد چنین موضوعی صحت نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 569

به "قهرمان پور: درخواست اروپا شاید فقط قدری از فشار تحریمی آمریکا بکاهد ، آثار بین المللی کرونا باقی می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمان پور: درخواست اروپا شاید فقط قدری از فشار تحریمی آمریکا بکاهد ، آثار بین المللی کرونا باقی می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید