طراحی موشک جدید کروز با برد 800 کیلومتر در روسیه

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، منابع خبری در مجتمع صنایع دفاع روسیه اعلام کردند که موشک کروز جدید اونیکس-ام استقرار دریایی با برد پرواز حداکثر 800 کیلومتر و دقت بالای نابودی هر نوع هدف دریایی و زمینی طراحی و به زودی پرتاب آزمایشی آن انجام می گردد.

طراحی موشک جدید کروز با برد 800 کیلومتر در روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام مطلع در مجتمع صنایع دفاع روسیه به خبرگزاری تاس اعلام کردند که واحد علمی-تولیدی این مجتمع نوع جدید موشک کروز با عنوان اونیکس-ام استقرار دریایی، با برد پرواز حداکثر تا 800 کیلومتر و دقت بالای نابودی اهداف دریایی و زمینی را طراحی نموده است.

این مقام مطلع یادآور شد که این موشک کروز که نسخه جدیدی از موشک های کروز مدل اونیکس است برد پرواز حداکثر 800 کیلومتر به دست آورده است. این موشک دارای یک سیستم راهنمایی پیشرفته است و می تواند با دقت بسیار بالا هر هدف زمینی و دریایی را نابود کند. علاوه بر این حفاظت از موشک در برابر حملات الکترونیکی شدن نیز تقویت شده است.

یک مقام مطلع دیگر در مجتمع صنایع دفاع روسیه به این خبرگزاری گفت که آخرین آزمایشات به روی نسخه جدید موشک های اونیکس می بایست در دهه اول ماه سپتامبر شروع میشد و در آبهای ساحلی دریای بارنتس در منطقه عملیاتی ناوگان شمال روسیه انجام میگرفت. به منظور تامین امنیت کشتی ها و پرواز هواپیماهای مسافربری در زمان انجام این آزمایش، چند منطقه مجاور آن نیز بسته اعلام شدند، ولی به دلیل ضرورت آنالیز های مضاعف به روی نمونه اولیه طراحی شده، این پرتاب ها انجام نشدند و پیش بینی می گردد که پرتاب آزمایشی موشک اونیکس-ام طی یکی دو ماه آینده شروع گردد.

مقامات رسمی واحد علمی-تولیدی مجتمع صنایع دفاع روسیه هنوز تفسیری درباره این درز اطلاعات ارائه ننموده اند.

پیش از این اعلام شده بود که طرح های مربوط به مدرنیزه سازی موشک های کروز اونیکس در حال کار است، ولی اطلاعاتی درباره مشخصات دقیق آنها ارائه نشده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 100

به "طراحی موشک جدید کروز با برد 800 کیلومتر در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی موشک جدید کروز با برد 800 کیلومتر در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید