سقف صندوق های سرمایه گذاری تغییر کرد، 140 شرکت جدید در راه بازار سهام

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، خبرنگاران : رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هفته گذشته شورای عالی بورس، سقف صندوق های سرمایه گذاری را از 10 هزار میلیارد تومان به 30 هزار میلیارد تومان افزایش داد که به این ترتیب هم دولت در انتشار اوراق و هم شرکت ها می توانند از این منابع استفاده کنند.

سقف صندوق های سرمایه گذاری تغییر کرد، 140 شرکت جدید در راه بازار سهام

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایبِنا، حسن قالیباف، رییس سازمان بورس با اعلام اینکه در 4 ماه نخست امسال، 100 هزار میلیارد تومان تامین مالی در بازار سرمایه اجرا شده گفت: فرایند پذیرش 140 شرکت در بورس و فرابورس در جریان است.

حسن قالیباف اضافه نمود: این در حالی است که سال گذشته در این مدت 30 هزار میلیارد تومان تامین مالی اجرا شده بود یعنی امسال بیش از سه برابر تامین مالی در بورس تا به امروز رشد داشته است.

وی گفت: هدف گذاری کردیم که رونق در بازار ثانویه یا همان بازار سرمایه به بازار اولیه و تولید هدایت شود. قالیباف اصل با بیان اینکه تا هفته گذشته تنها یک عرضه اولیه در چهارشنبه ها داشتیم اضافه نمود: هفته گذشته عرضه اولیه دو برابر شد و این در حالی است که آمار ارز اولیه امسال در مقایسه با سال گذشته بسیار بیشتر است به طور نمونه کل سال گذشته پنج هزار و 300 میلیارد تومان عرضه اولیه داشتیم در حالی که در چهار ماه نخست امسال 13 هزار و 700 میلیارد تومان عرضه اولیه اجرا شده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه از ابتدای سال اقدام های زیادی را برای تسهیل حضور بخش خصوصی در بازار سرمایه و تامین مالی آن ها انجام داده ایم اضافه نمود: امسال سران سه قوه مصوبه خوبی در این باره داشتند و آن اینکه گذشته مالیاتی شرکت هایی که امسال وارد بورس می شوند دوباره بررسی نشود که امیدواریم بخش خصوصی از این امکان به خوبی استفاده کند.

فرایند پذیرش شرکت های تازه

قالیباف اصل گفت: هم اکنون 90 شرکت در فرابورس و 50 شرکت در بورس اوراق بهادار تهران در فرایند پذیرش قرار دارند ضمن اینکه امسال بیشترین فعالیت ما در بازار سرمایه برای تقویت تامین مالی متمرکز شده است.

وی همچنین اضافه نمود: هفته گذشته شورای عالی بورس، سقف صندوق های سرمایه گذاری را از 10 هزار میلیارد تومان به 30 هزار میلیارد تومان افزایش داد که به این ترتیب هم دولت در انتشار اوراق و هم شرکت ها می توانند از این منابع استفاده کنند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه افزایش سرمایه شرکت ها را سرعت داده ایم گفت: پفراینده هایی که در این باره به سازمان بورس برسد مشخص تکلیف درخواست کننده، بیش از پنج روز به طول نمی انجامد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 787

به "سقف صندوق های سرمایه گذاری تغییر کرد، 140 شرکت جدید در راه بازار سهام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقف صندوق های سرمایه گذاری تغییر کرد، 140 شرکت جدید در راه بازار سهام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید