ریاست جمهوری ترامپ با شیوع کرونا انتها یافته است

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، یک کارشناس برجسته آمریکایی با انتقاد از نوع واکنش ترامپ و دولتش در هفته های حساس شیوع ویروس کرونا، ترامپ را در اداره این کشور ناتوان دانست و نوشت کرونا ریاست جمهوری ترامپ را نیز مبتلا به خود کرده است.

ریاست جمهوری ترامپ با شیوع کرونا انتها یافته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ییتر ونر، یکی از اعضای ارشد اندیشکده سیاست عمومی و اخلاقی آمریکا و از نویسندگان اندیشکده آتلاننتیک، در گزارشی با عنوان ریاست جمهوری ترامپ سرانجام یافته است، نوشت: هر چند مدت زمان طولانی تر از آنچه که می بایست، به طول انجامیده، اما بالاخره آمریکایی ها اکنون مرد پشت پرده را دیده اند.

ونر نوشت: وقتی در ژانویه 2016 نوشتم با وجود آن که عمری یک جمهوریخواه بوده ام و برای سه دولت جمهوریخواه پیشین آمریکا کار کرده ام، اما هرگز به ترامپ رای نخواهم داد. حتی اگر دولتش بیش از دولت هیلاری کلینتون با دیدگاه های سیاسی من هماهنگ باشد. آن زمان بسیاری از دوستان جمهوریخواه من مبهوت ماندند.

وی ادامه داد: شرح من درآن زمان که بعداً بار ها بر آن تاکید کردم این بود که ترامپ اساساً از نظر هوشی، اخلاقی، روانی و مزاجی مناسب برای اداره ریاست جمهوری نیست. از نظر من، این مهمترین نکته در انتخاب یک رئیس است به این دلیل که برخی اوقات پیش می آید که یک رئیس جمهور در دوران ریاستش با بحران غیرمنتظره ای روبرو شود و اینجا است که توان قضاوت، شناخت و شخصیت و رهبری وی به عنوان مهمترین مسئله تبدیل می شود.

این نویسنده آمریکایی ادامه داد: چهار سال پیش گفتم که ترامپ هیچ تمایلی ندارد که خود را با بسیاری از موضوعات آشنا کند، چه برسد به این که بر آن موضوعات مسلط شود. هیچ یک از نامزد های اصلی ریاست جمهوری آمریکا تا به امروز به این اندازه بی توجه به دانش و بی تفاوت به واقعیت نبوده اند.

در این مقاله آمده است: ترامپ که ترکیبی از جهل، بی ثباتی عاطفی، بدزبانی، عوام فریبی و خودپسندی است عواقبی بدتر از یک ریاست جمهوری ناتوان به همراه خواهد داشت و این امر به خوبی می تواند به فاجعه ملی بدل شود. تصور ترامپ به عنوان فرمانده نیرو های مسلح آمریکا لرزه بر پیکر هر آمریکایی می افکند.

در این مقاله با اشاره به بحران شیوع ویروس کرونا در دنیا و آمریکا، آمده است: آن بحران هر چند تا نیمه دوم نخستین دوره ریاست جمهوری ترامپ به طول انجامید، اما خود را به شکل بیماری همه گیر کرونا نشان داد و به سختی می توان رئیس جمهوری را یافت که به اندازه دونالد ترامپ تحت الشعاع ویروس کرونا قرار گرفته باشد.

این کارشناس شرح داد: البته باید گفت: نمی توان ترامپ را مسئول این ویروس یا بیماری ناشی از آن یعنی کووید-19 دانست چرا که حتی اگر بهترین کار را انجام می داد، نمی شد از ورود این ویروس به خاک آمریکا جلوگیری کرد. حتی برخی تصمیمات وی مانند ممنوعیت سفر نیز عاقلانه بوده است. حتی مقصر دانستن ترامپ برای این بیماری نیز غیرمنصفانه است.

با این حال، ترامپ و دولتش مسئول اشتباهات سهمگین و پرهزینه و مهمتر از همه ناکامی در تشخیص بیماری هستند چرا که آن ها تصمیم گرفتند مجوز آزمایش تعداد اندکی از مردم را بدهند و در توسعه این آزمایش ها به آزمایشگاه های خارج از سازمان پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا تعلل نشان دادند. باید مسائل بوجود آمده در زنجیره تامین را به این فهرست اضافه کرد.

همه این اشتباهات آمریکا را در هفته های حساس عقب انداخت و مسئله نادیده گرفته شد و حس امنیت پوشالی ایجاد کرد؛ و اکنون چیزی که معلوم شده این است که در طول این هفته ها ویروس کرونا بطور خاموش به همه جا سرایت کرده بدون این که آمریکایی ها از آن مطلع باشند و کاری برای جلوگیری از آن انجام دهند. آمریکا به سادگی فرصت های حساس و حیاتی اولیه کنترل بیماری را از دست داد.

در این مقاله به نقل از جرمی کونیندیک، عضو نظارت بر واکنش بین المللی به ویروس ابولا در دولت اوباما آمده است که آمریکا خیلی راحت زمان را از دست داد و اگر بخواهیم کسی را مقصر بدانیم باید بگوییم تقصیر مدیریت پرهرج و مرج کاخ سفید و ناتوانی به پذیرفتن دورنمای کار بود.

این گزارش همچنین نوشت که آنتونی فاسی، که از مدیران انستیتو آلرژی و بیماری های واگیردار است و به صداقت کلام معروف است در جلسه استماع خود در کنگره گفته است که آمریکا هنوز هم آزمایش های کافی برای مقابله با کرونا را انجام نمی دهد.

در این گزارش آمده است: این ها سرانجام ماجرا نیست. رئیس جمهور آمریکا هشدار های اولیه درباره شدت ویروس را نادیده گرفته و نسبت به مقامات سازمان کنترل بیماری های واگیر این کشور عصبانی شده چرا که آن ها ماه پیش میلادی هشدار داده بودند که شیوع این بیماری غیرقابل اجتناب است.

در انتهای این گزارش آمده است: ویروس کرونا به نظر به نقطه ابتلای ریاست جمهوری ترامپ تبدیل شده است چرا که همه چیز تغییر کرده و غفلت و ناتوانی چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا برملاء و غیرقابل انکار شده و واقعیت همانند قانون علوم و معادلات ریاضی آشکار شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 519

به "ریاست جمهوری ترامپ با شیوع کرونا انتها یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریاست جمهوری ترامپ با شیوع کرونا انتها یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید