روانچی: با کانادا یک دور مذاکره نموده ایم، بانک های اروپایی تقاضای تضمین از ایران نداشته اند

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه خبرها درباره مذاکرات کری با بانک های اروپایی را در مجموع مثبت ارزیابی کرد ولی گفت باید دید در عمل چه اتفاقی می افتد.

روانچی: با کانادا یک دور مذاکره نموده ایم، بانک های اروپایی تقاضای تضمین از ایران نداشته اند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران به نقل از ایرنا، مجید تخت روانچی اظهارداشت: طبق خبرهایی که به وسیله رسانه ها درباره نشست وزیر امور خارجه آمریکا با اروپایی ها دریافت نموده ایم این مذاکرات در مجموع بد نبوده ولی چیزی که مهم است آن است که درعمل چه اتفاقی می افتد.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره ادعای بعضی رسانه ها که نوشته اند اروپایی ها از ایران تضمین خواسته اند، گفت: چنین بحثی درست نیست. من هم در بعضی رسانه ها این خبر را خواندم. این موضوع ربطی به ایران ندارد.

وی اضافه کرد: در تعاملات بانکی بین دو طرف چنین تضمین هایی بی معنی است. دو طرف کوشش می نمایند باهم تماس بگیرند و کار نمایند. اگر این همکاری از نظر مالی مناسب است ادامه می دهند و اگر مناسب نباشد کار نمی نمایند. در این کارها صرفا مولفه های مالی را مد نظر قرار می دهند.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه گفت: اصلا تقاضای چنین تضمینی معنی ندارد.

بر اساس این گزارش، یکی از رسانه های اصولگرا امروز به نقل از منابع آگاه درتهران نوشت که بعضی از بانکداران اروپایی از مجاری غیررسمی به ایران پیغام داده اند که حاضرند مبادلات بانکی با ایران را از سر بگیرند، به این شرط که تهران جریمه های میلیاردی آمریکا به این بانک ها را جبران کند.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه در مورد بازگشایی سفارت کانادا در تهران گفت: با کانادایی ها یک دور گفت وگو کردیم. این تماس ها ادامه پیدا خواهد نمود. چیزی که مهم است کانادایی ها باید از سیاست های خیلی افراطی که دولت قبل داشته چه در گفتار و چه درعمل فاصله بگیرند.

به گفته معاون وزیر امور خارجه در گفتار کانادایی ها یک مقدار تغییرات دیدیم اما این تغییرات را باید در عمل هم مشاهده کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 488

به "روانچی: با کانادا یک دور مذاکره نموده ایم، بانک های اروپایی تقاضای تضمین از ایران نداشته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روانچی: با کانادا یک دور مذاکره نموده ایم، بانک های اروپایی تقاضای تضمین از ایران نداشته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید