رئیس علمای اهل تسنن عراق: طبقه سیاسی شیعه در عراق هدف توطئه آمریکایی-عربی است

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، رئیس جماعت علمای اهل تسنن عراق گفت شخصیت هایی نزدیک به آمریکایی ها در عراق به مقامات این کشور پیغام رساند ه اند که آمریکا و کشورهایی عربی نقشه تغییر نظام حاکم بر عراق را آماده می نمایند.

رئیس علمای اهل تسنن عراق: طبقه سیاسی شیعه در عراق هدف توطئه آمریکایی-عربی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شیخ خالد الملا رئیس جماعت علمای اهل تسنن عراق تاکید نمود، دشمنان عراق خواستار پیاده کردن نقشه جنگ داخلی در عراق به منظور فروپاشی نظام حاکم بر آن هستند.

الملا در گفت وگو با شبکه المیادین تاکید نمود: برهم صالح رئیس جمهور عراق می بایست شخصیتی را که فراکسیون البناء به عنوان فراکسیون اکثریت در مجلس برای نخست وزیری معرفی کرد، مامور تشکیل کابینه می کرد.

الملا با بیان اینکه دشمنان عراق خواستار وقوع جنگ داخلی در این کشور و فروپاشی نظام فعلی آن هستند، گفت: کشورهایی عربی نظام کنونی عراق را به رسمیت نمی شناسند.

به گفته این شخصیت اهل تسنن در عراق با بیان اینکه بعضی طرف ها درصدد هستنداوضاع را به سمت درگیری شیعی-شیعی در عراق سوق دهند، اضافه کرد:فقط طبقه سیاسی شیعه در عراق در اوضاع کنونی این کشور هدف گرفته شده است.

الملا توضیح داد: بعضی شبکه های ماهواره ای هم معترضان و تظاهرات نمایندگان را به درگیری با ارتش عراق تحریک می نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه شخصیت هایی نزدیک به آمریکایی ها با بعضی از مسئولین عراقی در ارتباط هستند و به آنها پیغام رسانده اند که مرحله جدیدی برای عراق در حال حاضر شدن است، گفت: تحرکات این شخصیت های نزدیک به آمریکایی ها از زمان انتها نبرد با داعش در عراق شروع شده است.

وی اضافه کرد: این شخصیت ها سعی در ارتباط دریافت با مقامات از اهل تسنن در عراق بودند که یکی از آنها خود من بودم، اما من از حضور در جمعشان سرباز زدم.

از سوی دیگر مهند العتابی یک عضو فراکسیون النهج الوطنی در مجلس عراق هم گفت:کشمکش کنونی در عراق بین یک جبهه ملی مردمی با جبهه طبقه سیاسی حاکم است و آنچه در عراق رخ می دهد نتیجه انباشت مسائل سیاسی و ناکامی های شانزده سال گذشته تا به امروز است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 366

به "رئیس علمای اهل تسنن عراق: طبقه سیاسی شیعه در عراق هدف توطئه آمریکایی-عربی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس علمای اهل تسنن عراق: طبقه سیاسی شیعه در عراق هدف توطئه آمریکایی-عربی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید