رئیس جمهور چین به ریاض رفت

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، رئیس جمهور چین با هدف تنش زدایی در خاورمیانه و توسعه همکاری های مالی پکن با عربستان، وارد ریاض شد.

رئیس جمهور چین به ریاض رفت

با تور لحظه آخری چین 99 سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، سفر شی جین پینگ رئیس جمهور چین به ریاض نخستین سفر رسمی او به خاورمیانه است. وی پس از عربستان به ایران و مصر نیز سفر خواهد نمود.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تنش بوجود آمده بین ایران وعربستان و قطع رابطه دیپلماتیک دو کشور و اجرایی شدن برجام نوشت: رئیس جمهور چین درست سه روزپس از اجرایی شدن برجام به خاورمیانه سفر کرد تا از فرصت های مالی پیش رو در ایران بهره برداری کند.

جین پینگ در این سفر میخواهد علاوه بر جلب سود مالی هنگفت از خاورمیانه، میان دو قدرت موثر این منطقه بحران زده، یعنی ایران و عربستان نیز بری برطرف تنش های بوجود آمده میانجیگری کند.

چین بزرگترین واردکننده نفت خاورمیانه است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، در سفر رئیس جمهور چین به عربستان دو کشور 14 یادداشت تفاهم در زمینه های مختلف از جمله صنعت، علوم و تکنولوژی، کشتیرانی به یاری ماهواره، گردشگری و میراث فرهنگی، ساخت رآکتور هسته ای، انرژی های نوین و تقویت راه دریایی ابریشم امضا کردند.

چین همچنین دو توافقنامه در زمینه دریافت وام از عربستان برای توسعه دریاچه هیوانقی در ایالت آنهوی و نیز طرح توسعه زیست محیطی مناطق مسکونی منطقه جنتی در ایالت چنچی با عربستان امضا نموده است.

در این ملاقات ملک سلمان نشان ملک عبدالعزیز بالاترین نشان حکومتی عربستان که به سران کشورها اعطا می گردد را به گردن رئیس جمهور چین انداخت.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 359

به "رئیس جمهور چین به ریاض رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور چین به ریاض رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید