دیدار وزیر خارجه لبنان با سید حسن نصرالله

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، پنجشنبه شب وزیرخارجه لبنان در راستای پرداختن به اوضاع اقتصادی کشور با دبیر کل حزب الله دیدار کرد.

دیدار وزیر خارجه لبنان با سید حسن نصرالله

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد، پنجشنبه شب جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در حضور وفیق صفا مسئول واحد ارتباط و هماهنگی در حزب الله در راستای پرداختن به تحولات منطقه ای و داخلی دیدار کرد.

به گفته منابع٬ سید حسن نصرالله در این نشست به رابطه میان حزب الله و میشل عون رئیس جمهور لبنان اشاره و علاوه بر رابطه شخصی ٬ بر میزان اعتمادی که به رئیس جمهور و جریان آزاد ملی دارد تاکید و گفت که این امر امنیت سیاسی میان دو هم پیمان را محقق می کند. دبیرکل حزب الله همچنین به اهمیت حضور عون در جایگاه ریاست جمهوری به ویژه در این مرحله حساس و ناآرام لبنان و منطقه اشاره کرد.

وی در ادامه شرح داد که اگر در این شرایط٬ میشل عون رئیس جمهور نبود چه اتفاقی می افتاد و نیز در این صورت اوضاع لبنان در محافل مختلف از جمله سازمان ملل که عون درخصوص مسائل داخلی کشور بر حق لبنان در دفاع از خود تاکید کرد٬ چگونه می شد؟

در این دیدار٬ دو طرف درباره شرایط داخلی لبنان صحبت کرده و بر ضرورت تامین ثبات مالی از خلال انجام اقدامات لازم برای بهبود اوضاع مالی و نیز ضرورت تلاش برای افزایش منابع مالی دولت و تصویب بودجه 2020 که شامل اصلاحات اساسی در خصوص بهبود وضعیت مالی و مالی است تاکید کردند. آنها همچنین گفتند که باید اقتصاد رانتی به اقتصاد تولیدی تغییر وضعیت دهد ٬کسری بودجه کاهش یابد ومشکل آوارگان نیز حل شود.

در نشست مذکور همچنین بر اهمیت حفظ ثبات سیاسی و امنیتی و نیز فعال سازی مجلس و دولت و نیز فعال سازی نهادهای نظارتی و مقابله با فساد تاکید شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 158

به "دیدار وزیر خارجه لبنان با سید حسن نصرالله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار وزیر خارجه لبنان با سید حسن نصرالله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید