دومین ملاقات محرمانه رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با طالبان در قطر

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در دومین ملاقات محرمانه خویش با اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر بر کاهش فوری خشونت ها تاکید نمود.

دومین ملاقات محرمانه رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با طالبان در قطر

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، درحالیکه فرایند کاهش نظامیان آمریکایی به 2500 نفر جریان دارد، ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سفر به دوحه در نشستی دو ساعته با گروه طالبان ملاقات کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

آسوشیتدپرس فاش کرد که این ملاقات پیش از سفر ژنرال میلی به کابل و ملاقات با رئیس جمهور افغانستان اجرا شده است و این دومین ملاقات رو در روی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با طالبان است که تا به امروز هیچ یک از این ملاقاتها گزارش نشده بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ژنرال میلی به 3 خبرنگار همراه خود در قطر و افغانستان گفت: مهمترین بخش از گفت وگوها که با طالبان و دولت افغانستان داشتم ضرورت کاهش فوری خشونت ها بود؛ همه چیز دیگر به آن بستگی دارد.

براساس توافقنامه آمریکا-طالبان، همه نیروهای خارجی، مبتنی بر شرایطی تعیین، باید خاک افغانستان را تا ما می سال 2021 بطور کامل ترک نمایند که از جمله این شروط کاهش خشونت ها در افغانستان است.

جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا هنوز بطور عمومی اعلام نکرده که آیا فرایند کاهش نیروها از افغانستان را ادامه خواهد داد و یا اینکه نسبت به توافقنامه قطر متعهد خواهد بودیا خیر، اما طالبان هشدار داده که اگر دولت آینده آمریکا از برنامه خروج نیروها عقب نشینی کند، هدف قرار دادن نیروهای خارجی را از سر خواهد گرفت.

ژنرال میلی پیش از این نیز اعلام کرده بود که پنتاگون با طرح کاهش نیروها در افغانستان که شامل حفظ دو پایگاه عظیم و چندین پایگاه کوچک می گردد موافقت کرده، اما تعیین نکرد که کدام یک از پایگاه های نظامی در افغانستان حفظ خواهد شد و یا اینکه کدام بخش از نظامیان آمریکایی حاضر در افغانستان این کشور را ترک خواهند کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 980

به "دومین ملاقات محرمانه رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با طالبان در قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین ملاقات محرمانه رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با طالبان در قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید