داروهای گیاهی هم عوارض دارند، کنترل عوارض کرونا با ماساژ

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه داروهای گیاهی هم عوارض دارند، گفت: ماساژ عوارض کرونا را کنترل می کند.

داروهای گیاهی هم عوارض دارند، کنترل عوارض کرونا با ماساژ

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مهر، حسین رضایی زاده، در برنامه یک روز تازه شبکه پنج سیما گفت: خیلی از بهبودیافتگان کرونا تجربه مشترک ضعف، خستگی، بی حالی و مسائل گوارشی دارند. این افراد رو به داروهای گیاهی می آورند که باید تأکید کنم که نباید بی قاعده از این داروها استفاده کرد. داروهای گیاهی هم عوارض دارند. پیش از استفاده از داروهای گیاهی می توان با ماساژ عوارض کرونا را کنترل کرد.

وی گفت: ماساژ عضلات پشت، سر و گردن برای بیماران کرونایی توصیه می شود. یک ماساژ دورانی ملایم از محل رویش مو در گردن به سمت پایین در 20 دقیقه کفایت می کند. فشار ملایمی که تنها اندکی ناخن فرد قرمز شود، برای ماساژ بهبودیافتگان کافی است. این کار تنها برای آرامش و رهایی عضلات است. روغن بابونه و اسانس نعنا یکی از بهترین روغن ها برای ماساژ هستند.

رضایی زاده اضافه کرد: پشت ساق و کف پا دیگر محل ماساژ است که برای بهبودیافتگان کرونایی توصیه می شود. اگر کسی را برای این کار نداریم، با یک وردنه یا قوطی های نشکن می توان ماساژ را انجام داد. به این صورت که وردنه را زیر پا قرار داده و ماساژ را انجام می دهیم. اگر بلد هستند، بادکش بدون حجامت را به همه بهبودیافتگان توصیه می کنیم که تأثیر خوبی در رفع ضعف و خستگی آن ها خواهد داشت. اگر بدن چرب شود، لیوان ها قابل حرکت هستند که مشابه ماساژ عمل می کند.

این متخصص طب ایرانی در ادامه گفت: بر اساس دستورالعمل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت به بهبودیافتگان توصیه می شود که از عسل استفاده کنند. به شیوه زیرزبانی از عسل با موم استفاده شود که دیرتر آب شود. عسل را با ترکیب آب، لیموترش، زنجبیل و زعفران می توان استفاده کرد. دیگر نوشیدنی مناسب برای بهبودیافتگان شربت جلاب است که ترکیبی از گلاب، آب، زعفران و شکر یا عسل است. این نوشیدنی مفرح عالی برای خستگی است و خانم های باردار با محدودیت باید استفاده کنند. شیره انگور هم مناسب برای کم خونی است که در بچه ها توصیه می شود. سیب، آب سیب، فالوده سیب و مخلوط سیب و هویج هم مناسب برای رفع خستگی است.

رضایی زاده در سرانجام تأکید کرد: آب انار همراه با نعنا و یا پخته انار منجر به افزایش اشتها بهبودیافتگان کرونایی می شود. رب انار با نعنا نیز دیگر اشتهاآور است. مخلوط سیب و آب زرشک نیز برای افزایش اشتها توصیه می شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1059

به "داروهای گیاهی هم عوارض دارند، کنترل عوارض کرونا با ماساژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروهای گیاهی هم عوارض دارند، کنترل عوارض کرونا با ماساژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید