خبرنگاران 320 کودک کار در مشهد ساماندهی شدند

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، مشهد- خبرنگاران- معاون دادستان مشهد و مدیر برنامه ساماندهی بچه ها کار در این شهر گفت: طی سه ماه گذشته 320 کودک کار و خیابان در مشهد جمع آوری و ساماندهی شده اند و این کار تا ساماندهی و توانمندسازی تمام بچه ها کار ادامه دارد.

خبرنگاران 320 کودک کار در مشهد ساماندهی شدند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

نیره عابدین زاده روز یکشنبه در حاشیه مراسم تقدیر از دست اندرکاران برنامه ساماندهی بچه ها کار و خیابان، طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: مدیریت و راهبری این طرح که با عنوان سایبان مهر نام گذاری شده، با دستگاه قضایی است و دستگاه های اجرایی مرتبط، در اجرای آن همکاری دارند.

وی، بهزیستی، شهرداری، خیران، تعدادی از داوطلبان اجتماعی و سازمان های مردم نهاد مشهد را همکاران طرح ساماندهی بچه ها کار و خیابان برشمرد و ادامه داد: این طرح در سال های گذشته و به صورت بین دستگاهی انجام می شد ولی به خاطر ناهماهنگی بین دوایر دخیل در طرح، خروجی نتیجه بخشی نداشته است.

معاون دادستان مشهد گفت: جلسات کارشناسی این طرح با مدیریت جدید، از آبان ماه و کار اجرایی آن از آذر ماه شروع شد و اکنون در سومین ماه اجرای آن هستیم که نتیجه آن علاوه بر توانمندسازی بچه ها و خانواده هایشان، دستگیری و تشکیل پرونده کیفری برای 14 گرداننده و سوء استفاده کننده از کار بچه ها بوده است.

وی همچنین از پلمب 15 انبار ضایعات در مناطق مختلف مشهد اطلاع داد و افزود: بازگشایی این انبارها منوط به داشتن شرایط و رعایت موازین قانونی است که دو واحد از این مراکز تا به امروز واجد این شرایط شده و بازگشایی شده اند اما بقیه این انبارها همچنان پلمب هستند تا تکلیف قانونی آنها معین شود.

عابدین زاده در مورد مراحل اجرای طرح ساماندهی بچه ها کار ادامه داد: مرحله اول این طرح با جمع آوری بچه ها کار از معابر و چهارراه ها شروع شد و سپس به بچه های که در انبارهای ضایعات به کار گرفته می شدند پرداخته شد.

وی گفت: بعد از این گروه، نوبت به بچه های رسید که بعضی در کارخانه ها و کارگاه ها مورد بهره کشی قرار می گرفتند و بعد از آن بچه ها زباله گرد مورد توجه قرار گرفتند.

معاون دادستان مشهد افزود: این طرح استمرار دارد و در تمامی بخش ها دنبال خواهد شد تا اطمینان پیدا کنیم هیچ کودکی در مشهد مورد بهره کشی، سوء استفاده، کار اجباری، بازماندگی از تحصیل و شرایط نامناسب زندگی قرار نمی گیرد و هیچ کس از این عزیزان سوء استفاده و بهره کشی نمی کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1175

به "خبرنگاران 320 کودک کار در مشهد ساماندهی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 320 کودک کار در مشهد ساماندهی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید