خبرنگاران عامل ابتلای 50 درصد بیماران کرونا در چرام کهگیلویه وبویراحمد یک نفر است

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، یاسوج- خبرنگاران- بر اساس یافته های آزمایشگاهی همچنان یکی از شاخص های مهم و شاید وجه تمایز مبتلایان و یا افراد مشکوک به بیماری کرونا در کهگیلویه وبویراحمد موضوع وابستگی های نزدیک قومیتی و حتی خانوادگی در بین افراد مبتلا باشد که این آنالیز ها نشان داده در یکی از شهرستان های استان یک نفر عامل ابتلای 50درصد مبتلایان به این ویروس بوده است.

خبرنگاران عامل ابتلای 50 درصد بیماران کرونا در چرام کهگیلویه وبویراحمد یک نفر است

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: یکی از اعضای یک خانواده در شهرستان چرام که مسافر در یکی از استان های کشور بود 11 نفر از بستگان و خانواده خود را به ویروس کرونا مبتلا نموده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در همین زمینه یادآور شد: این مهم نشان می دهد که گرچه تا به امروز هیچ موردی از مبتلایان غیربومی نبودند اما خانواده ها و مردم فهیم استان باید همچنان فاصله گذاری فیزیکی و در خانه ماندن را به عنوان بهترین و مناسب ترین راهکار برای قطع زنجیره انتقال این ویروس در اولویت قرار دهند.

حسین کلانتری روز آدینه در نشست ستاد مدیریت کرونا در کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به آمار بالای مبتلایان در دو شهرستان چرام و دنا به نسبت جمعیت انها نیز گفت: در این راستا تدابیر و تمهیدات لازم بویژه تشدید کنترل ها در ورودی و خروجی این شهرها صورت گرفته است.

وی توضیح داد: در سفر اخیر و بازدید میدانی اعضای ستاد مدیریت کرونا به شهرستان چرام نیز مبلغ 30 میلیارد ریال برای ساماندهی شرایط این بیماری و یاری به زیرساخت های بهداشت و درمان شهرستان های حوزه کهگیلویه عظیم با موضوع شهرستان چرام ابلاغ شد.

رد یک مصوبه در ستاد کرونا در کهگیلویه وبویراحمد

کمیته مالی ستاد مدیریت کرونا در کهگیلویه وبویراحمد مصوبه ای را مبنی بر شروع فعالیت پاساژها از فردا 23 فروردین در کنار سایر صنوفی که مجوز فعالیت آنها از سوی دولت اعلام شده بود به تصویب رساندند که با طرح آن در ستاد مبارزه با کرونا استان این مصوبه رد و مقرر شد که باید بر اساس ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا عمل گردد.

دلیل توجیه سازمان صنعت، معدن و تجارت و کمیته مالی در این راستا این بود که بسیاری از صنوفی از جمله مغازه های کیف و کفش و یا صنف پارچه فروشان که قرار است فعالیت آنها از فردا شروع گردد محل استقرار و مکان فروش آنها در پاساژهای شهر واقع شده ست.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: این صنوف گرچه مجوز فعالیت دارند اما به دلیل انکه محل و مکان فروش آنها در پاساژ واقع شده و پاساژها نیز محل رجوع و یکی از شلوغ ترین مکان های پرریسک محسوب می گردد و از طرفی مجوز فعالیت آنها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا نیز صادر نشده بنابراین این موصبه قابلیت اجرایی ندارد.

اوضاع را عادی تلقی نکنیم

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنان بر رعایت پروتکل های بهداشتی و همکاری و همیاری بیش از پیش مردم و شهروندان در قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا بویژه در دو شهرستان چرام و دنا اشاره نمود و گفت: مرحله دوم طرح فاصله گذاری هوشمند به معنای تمام شدن دوران بیماری کرونا نیست.

وی توضیح داد: مردم باید همچنان متوجه باشند که در صورت رعایت نکردن توصیه ها و پروتکل های بهداشتی از سوی نظام سلامت در زمینه فعالیت بعضی صنوف منتظر بروز فاجعه افزایش شمار مبتلایان به این بیماری در استان باشند.

کلانتری با تاکید بر اینکه فعالیت بعضی صنوف نباید به معنای عادی شدن اضاع و مرحله کنترل بیماری تلقی گردد، گفت: همه چیز به همکاری و همیاری و مشارکت فعال مردم و صنوف بستگی دارد و بدون شک در صورت عدم رعایت مسایل و توصیه ها احتمال بازنگری در تصمیم ها و اقدام های ستاد مدیریت کرونا در استان نیز وجود دارد.

وی ابراز داشت: تاکید رییسجمهوری و ستاد ملی مبارزه با کرونا در مرحله دوم فاصله گذاری هوشمند و شروع فعالیت های مالی بعضی صنوف نیز بر توجه و همکاری و مشارکت دقیق مردم در رعایت مسایل بهداشتی و پروتکل های بهداشتی نظا سلامت بوده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنان بر شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق در مورد آمار مبتلایان به کرونا، تعداد فوتی ها و همچنین آخرین شرایط این بیماری از سوی متولیان امر تاکید نمود و گفت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تا به امروز در این راستا به بهترین نحو ممکن عمل نموده است.

کلانتری همچنین راه اندازی آزمایشگاه مولکولی برای تشخیص بیماران کرونایی در استان را اقدامی ارزنده از سوی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت در استان دانست و بر افزایش میانگین انجام تست های آزمایشگاهی از 50 به حدود 100 مورد در روز این آزمایشگاه نیز تاکید نمود.

پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد نیز شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان را تا ظهر امروز 210 نفر گفت.

وی توضیح داد: از این تعداد 9 نفر در بیمارستان بستری هستند ، 79 نفر نیز بهبود یافتند و مابقی افراد نیز با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و حوزه درمان در خانه قرنطینه هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 589

به "خبرنگاران عامل ابتلای 50 درصد بیماران کرونا در چرام کهگیلویه وبویراحمد یک نفر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عامل ابتلای 50 درصد بیماران کرونا در چرام کهگیلویه وبویراحمد یک نفر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید