خبرنگاران بیش از 51 درصد بستری های کرونا مربوط به دورهمی های خانوادگی است

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، رشت - خبرنگاران - سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با بیان اینکه بیش از 51 درصد بستری های کرونایی کشور مربوط به دورهمی های خانوادگی و میهمانی هاست، گفت : در این راستا برای مدیریت این شرایط محدودیت ها در حوزه های مختلف وضع شده است.

خبرنگاران بیش از 51 درصد بستری های کرونا مربوط به دورهمی های خانوادگی است

علیرضا رییسی شنبه شب در حاشیه سفر به گیلان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با وضع این محدودیت ها کوشش می کنیم از تردد و دورهمی ها افراد بی توجه و کم توجه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی جلوگیری کنیم تا سلامت خود آنان و جامعه حفظ گردد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع محوری برای قطع زنجیره کرونا احساس مسئولیت اجتماعی و مسئولیت پذیری افراد و آحاد مختلف جامعه نسبت به سایرین است، توضیح داد: اگر درصد پایینی از مردم هم دستورالعمل های بهداشتی رارعایت ننمایند موجب شیوع و گسترش این بیماری در کشور می شوند در این راستا این محدودیت ها برای همه شهرها اعم از زرد، نارنجی و قرمز است که این دو روز برای شب یلدا به صورت ویژه اعمال می گردد.

وی با اشاره به اینکه گیلان از اولین استان هایی بود که درگیر کرونا شد، اظهار کرد: براساس ارزیابی های صورت گرفته گیلان از نظر نسبت فوت شدگان به جمعیت در سطح کشور جزو استان هایی است که کمترین نسبت را داشته است.

رئیسی خاطر نشان کرد : از سوی دیگر در یک شاخص بین المللی یعنی نسبت آمار فوتی ها به تعداد بستری شدگان هم شرایط گیلان از متوسط کشوری پایین تر است که این کیفیت مراقبت و مراعات را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه چهار استان گیلان، اردبیل، مازندران و گلستان تا دو هفته قبل جزو استان های قرمز کشور بودند اضافه نمود : خوشبختانه بعد از اردبیل استان گیلان فرایند نزولی را طی کرد از شرایط قرمز خارج شد.

وی توضیح داد: در حال حاضرشهرستان های فومن، شفت، صومعه سرا، املش، سیاهکل و رضوانشهر از شرایط قرمز و نارنجی خارج شدند و به شرایط زرد رسیدند و فقط 10 شهرستان در استان نارنجی است.

رئیسی میزان رعایت مردم استان را خوب مطرح کرد و از مردم تالش خواست که بدلیل ناپایدار بودن شرایط این شهرستان با حساسیت و دقت بالاتری این دستورالعمل ها را رعایت نمایند تا به شرایط زرد برسند اما اگر پروتکل ها خوب رعایت نگردد، ممکن است تبدیل به شرایط قرمز و شرایط بحرانی گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1036

به "خبرنگاران بیش از 51 درصد بستری های کرونا مربوط به دورهمی های خانوادگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 51 درصد بستری های کرونا مربوط به دورهمی های خانوادگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید