خبرنگاران اینترپل تیم کارشناسی به بیروت اعزام کرد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، تهران- خبرنگاران- پلیس بین الملل (اینترپل) روز آدینه اعلام نمود؛ به درخواست مقام های لبنانی یک تیم کارشناسی بین المللی متخصص برای شناسایی و تشخیص هویت قربانیان به مکان انفجار بیروت، پایتخت لبنان اعزام نموده است.

خبرنگاران اینترپل تیم کارشناسی به بیروت اعزام کرد

به گزارش روسیا الیوم، یورگن اشتوک دبیرکل اینترپل در این بیانیه ای اعلام نموده است؛ این انفجار وضع فاجعه باری برای شهر بیروت به وجود آورده است و خانواده های بی شماری هنوز در شوک قرار دارند.

وی اضافه کرد: تجربه اینترپل می تواند یاری ارزشمندی برای مقام های کشور فراهم کند و ما به ارائه هر یاریی به لبنان که لازم باشد، ادامه خواهیم داد.

کارشناسان تیم های (IRT) تیم های واکنش به حوادث اینترپل زمانی که فجایع طبیعی، تصادفات یا حملاتی روی می دهد، به درخواست کشورهای عضو به محل اعزام می شوند.

عصر سه شنبه گذشته در پی وقوع آتش سوزی گسترده در یکی از انبارهای مواد آتش زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور آن که حاوی دو هزار و 700 تن نیترات آمونیوم بود، رخ داد که بر اثر آن، تا به امروز 154 نفر کشته و بالغ بر پنج هزار نفر زخمی شدند.

کشورهای مختلف دنیا روز چهارشنبه با ارسال پیغام هایی، با مردم و دولت لبنان ابراز همدردی و آمادگی خود را برای یاری به این کشور اعلام کردند.

تا به امروز از ایران سه فروند هواپیمای حامل امکانات پزشکی و یاری های مورد احتیاج مردم بیروت به همراه تیم پزشکی به لبنان گسیل شده و نخستین بیمارستان صحرایی توسط تیم پزشکی اعزامی ایران در شهر کار خود را شروع نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 793

به "خبرنگاران اینترپل تیم کارشناسی به بیروت اعزام کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اینترپل تیم کارشناسی به بیروت اعزام کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید