تداوم ارسال تجهیزات نظامی روسیه به استان های رقه و حلب سوریه

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه امروز پنچشنبه گزارش داد که روسیه به پایگاه های خود در عین عیسی و منبج چند کامیون تجهیزات نظامی ارسال نموده است.

تداوم ارسال تجهیزات نظامی روسیه به استان های رقه و حلب سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع خبری از ارسال تجهیزات نظامی و لجستیکی توسط روسیه به شمال و شمال شرق سوریه اطلاع دادند.

مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه امروز پنچشنبه گزارش داد که نیروهای روس این تجهیزات را به پایگاه های نظامی خود در این مناطق از سوریه ارسال کردند.

به گزارش دیدبان، نیروهای روس، امروز چندین کامیون حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی به پایگاه های نظامی خود در عین عیسی واقع در استان رقه ارسال کردند.

بخشی از این تجهیزات نیز، به سمت پایگاه نظامی روسیه در منطقه منبج واقع در شمال شرق استان حلب ارسال شده است.

دیدبان چهارشنبه (روز گذشته) اطلاع داد روسیه دستکم چهل کامیون سلاح و تجیزات به پایگاه خود در عین عیسی فرستاد. این پایگاه، پیشتر، در کنترل نیروهای ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا قرار داشت که اخیرا از آن خارج شدند و به سمت شرق سوریه رفتند.

نیروهای روس همچنین بیش از پانزده خودرو نظامی به پایگاه نظامی خود در منطقه الاذاعه در چهار کیلومتری غرب شهر عین العرب در استان حلب ارسال کردند.

سه شنبه هفته جاری نیز گشتی مشترک روسیه و ترکیه در عین العرب و مناطق شرقی آن به گشت زنی پرداختند.

طبق توافق ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان در 22 اکتبر گذشته (30 مهر) در شهر سوچی در جنوب روسیه، شبه نظامیان کرد سوریه تا عمق 30 کیلومتری در شمال سوریه عقب نشینی کردند و مقرر شد تا دو کشور گشت زنی مشترک در این منطقه داشته باشند.

این گشت زنی مشترک 10 کیلومتر از شرق و غرب منطقه موسوم به منطقه امن را پوشش می دهد.

ارتش ترکیه به همراه تروریست های موسوم به ارتش آزاد سوریه از 17 مهر ماه عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف دور کردن خطر شبه نظامیان کرد سوریه شروع کردند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 235

به "تداوم ارسال تجهیزات نظامی روسیه به استان های رقه و حلب سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم ارسال تجهیزات نظامی روسیه به استان های رقه و حلب سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید