برخورد قانونی با ناقضان پروتکل های بهداشتی

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، استاندار خراسان جنوبی گفت: با افرادی که پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را نقض نمایند، برخورد قانونی می گردد.

برخورد قانونی با ناقضان پروتکل های بهداشتی

به گزارش از ، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی امروز آدینه 23 اسفند در نشست با رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی، رؤسای بیمارستان ها و متخصصان عفونی، ضمن تشکر از کوشش این گروه برای بازگشت سلامت به جامعه، اظهار داشت: همه افراد جامعه در هر شغل و حرفه ای مکلف به رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستند.

او با تأکید بر اینکه همه مردم باید خطر کرونا را جدی بگیرند، اضافه کرد: هدف اصلی در ابلاغ دستورالعمل ها، حفظ آرامش جامعه است، اما همیشه تأکید بر رعایت نکات بهداشتی است.

معتمدیان اعلام کرد: نصب بنر های مرتبط و اطلاع رسانی نکات و توصیه های بهداشتی از برنامه هایی است که به طور جدی از فردا دنبال خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ازدحام جمعیت و شلوغی در بعضی فروشگاه ها و مراکز فروش، اظهار کرد: براساس دستورالعمل های بهداشتی، مدیران این مجموعه ها مکلفند ضمن اقدام به ضدعفونی مکرر محیط، دستکش یکبار مصرف در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

او توضیح داد: کمیته نظارت و بازرسی ستاد مدیریت کرونای استان، مجوز لازم برای برخورد قانونی با ناقضان قانون را دارد.

معتمدیان مطرح نمود: نانوایی ها، صندلی های سوخت، اماکن عمومی و اماکن صنفی از این قاعده مستثنی نیستند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نظارت ها و بازرسی ها به صورت شبانه روزی و بی وقفه انجام می گردد، گفت: مشخص 9 گلوگاه خاص برای توقف اتوبوس ها در محور های استان از مهم ترین اقدامات در راستای محدودیت تردد ها است.

او اضافه کرد: اتوبوس های در حال گذر از محور های استان، برای نماز و استراحت فقط اجازه توقف در این 9 مجتمع بین راهی را دارند.

معتمدیان اعلام کرد: اتوبوس های درگذر، اجازه ورود به داخل شهر های استان را ندارند و به محض ترک هر مجتمع، فضا بلافاصله ضدعفونی و گندزدایی می گردد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف از اعمال این محدودیت ها، پیشگیری از شیوع بیماری کروناست، ادامه داد: نیرو های کنترل شرایط در ورودی و خروجی شهر های استان نیز استقرار یافته اند.

او اظهار کرد: کنترل دمای بدن و شرایط مسافران در ورودی و خروجی شهرها، مهم ترین هدف از استقرار این افراد بوده و افراد مشکوک با کنترل کامل برای بستری و آغاز درمان به بیمارستان ها منتقل می شوند.

معتمدیان از کوشش استان برای تأمین اقلام بهداشتی گفت و یادآور شد: کمبود بعضی موارد مانند ماسک متأثر از افزایش درخواست هاست که در تمام جهان مشهود است.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: در توزیع اقلام بهداشتی اولویت هایی مشخص شده و بر این اساس کادر درمانی، پزشکان و پرستاران در اولویت هستند و بیماران خاص در صندلی بعدی قرار دارند.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 515

به "برخورد قانونی با ناقضان پروتکل های بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد قانونی با ناقضان پروتکل های بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید