ایجاد اولین پُست دیدبانی مشترک در الحدیده با نظارت سازمان ملل

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، با سفر رئیس کمیته نظارت بر آتش بس الحدیده به این شهر، اولین پست دیدبانی مشترک میان دولت مستعفی یمن و انصارالله ایجاد شد.

ایجاد اولین پُست دیدبانی مشترک در الحدیده با نظارت سازمان ملل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با نظارت سازمان ملل و به منظور تثبیت عملی آتش بس در الحدیده یمن اولین پست دیدبانی مشترک میان نیروهای دولت مستعفی یمن و انصارالله یمن ایجاد شد.

وضاح الدبیش سخنگوی نیروهای مشترک در ساحل غربی یمن در همین باره به روزنامه الشرق الاوسط گفت، دیداری مشترک با حضور میان ژنرال هندی آبجهیت گوها رئیس کمیته نظارت بر آتش بس الحدیده در خطوط تماس در شرق شهر در خیابان الخمسین و به صورت معین در الخامری برگزار گردید.

وی ادامه داد، ژنرال آبجهیت گوها در این جلسه بر سرعت آغاز استقرار نیروها در نقطه معین شده تأکید نموده است.

در ادامه این گزارش آمده است، جدول زمانی برای ایجاد سه پست دیدبانی دیگر معین شده است.

شهر استکهلم سوئد در تاریخ 15 آذر 1397 (شش دسامبر 2018) به مدت یک هفته میزبان چهارمین دور مذاکرات صلح یمن با حضور طرف های یمنی به ریاست مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن بود و در تاریخ 13 دسامبر (22 آذرماه) با توافق آتش بس در الحدیده، به کار خود انتها داد.

آتش بس در شهر و بندر الحدیده از 27 آذرماه 1397 (18 نوامبر 2018) وارد مرحله اجرا شده است، اما ائتلاف سعودی با انجام حملات مداوم، هر روز آن را نقض می نماید به نحوی که این آتش بس در آستانه شکست قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 196

به "ایجاد اولین پُست دیدبانی مشترک در الحدیده با نظارت سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد اولین پُست دیدبانی مشترک در الحدیده با نظارت سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید