افکار عمومی آمریکا درباره استیضاح ترامپ منفی است یا مثبت؟

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، بنا به آخرین نظرسنجی اجرا شده، 44 تا 48 در صد آمریکایی ها موافق استیضاح ترامپ و برکناری او از ریاست جمهوری هستند.

افکار عمومی آمریکا درباره استیضاح ترامپ منفی است یا مثبت؟

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران دکتر ویلیام گالستون در وب سایت موسسه مطالعاتی بروکینگز با عنوان ایالت های تاثیر گذار بر انتخابات 2020، با استیضاح ترامپ مخالف هستند به وضعیت ترامپ و استیضاح او پرداخته است.

در این تحلیل آمده است: بنا به آخرین نظرسنجی صورت گرفته، 44 تا 48 در صد آمریکایی ها موافق استیضاح ترامپ و برکناری او از ریاست جمهوری هستند. اما همانطوری که می دانید، مشخص نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین تعداد سناتورهای هر ایالت،بر پایه تعداد آرای الکترال کالج هر ایالت مشخص می شوند. از این رو، برای تحلیل نتیجه انتخابات، ضروری است که چگونگی افکار عمومی هر ایالت مورد توجه قرار گیرد.

این تحلیل می افزاید: بنا به نظرسنجی مشترک نیویورک تایمز و کالج سیِنا که به تازگی منتشر شده، نظر رای دهندگان در ایالت های شناور swing states که نقش اثرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 خواهند داشت، متفاوت از نظر رای دهندگان در کل آمریکا است. رای دهندگان ایالت های مذکور مانند سایر آمریکایی ها، موافق تحقیق و تفحص پیرامون استیضاح ترامپ هستند اما مخالفان و موافقان استیضاح و برکناری رییس جمهور، به ترتیب 52 درصد و 44 درصد از آرای نظرسنجی ها را تشکیل می دهند. البته این احتمال وجود دارد که در صورتی که افراد هوادار استیضاح در ایالت های واقع درساحل شرقی و غربی آمریکا به اکثریت قاطع برسند، ارقام و اعداد درسطح ملی را افزایش دهند، اما تحلیلگران و دست اندرکاران احزاب، باید برای مشخص میزان حمایت هواداران حزب خود از استیضاحی که دموکرات ها به دنبال آن هستند، به نکته دیگری نیز توجه نمایند.

در خاتمه این تحلیل آمده است: بی اعتمادی شدید مردم به نمایندگان و مقامات منتخب، ممکن است بی تفاوتی آنها نسبت به استیضاح را در پی داشته باشد. در تمام ایالت های شناور((Swing states، 47 درصد رای دهندگان معتقدند که اقدامات ترامپ در رابطه با اوکراین و همچنین تحقیق دررابطه با پرونده جوبایدن و پسرش، کار معمول همه سیاستمداران است. 43 درصد رای دهندگان هم می گویند این نوع کارها، متعلق به سیاستمداران سیاست باز (و نه همه سیاستمداران) است.بین 42 درصد تا 51 درصد رای دهندگان ایالت های شناورSwing states چنین نگاه بدبینانه ای به سیاست و سیاستمداران دارند. رقم 42 درصد متعلق به فلوریدا و 51 درصد متعلق به آریزونا است.

اصطلاح ایالت های شناور ((Swing states به ایالت هایی اطلاق می گردد که ساکنان آن گاهی اوقات به نامزدهای دموکرات ها و بعضی اوقات به نامزدهای جمهوریخواهان رای می دهند. در این یادداشت، نظرسنجی در شش ایالت از مجموعهایالت های شناور((Swing states، که در نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نقش کلیدی دارند، مورد آنالیز قرار گرفته است.

مشروح این گزارش تحلیلی را اینجا بخوانید.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 240

به "افکار عمومی آمریکا درباره استیضاح ترامپ منفی است یا مثبت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افکار عمومی آمریکا درباره استیضاح ترامپ منفی است یا مثبت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید